طرح کاهش نمک در زرند و راور آغاز شده است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: طرح کاهش نمک طعام در شهرستان‌های زرند و راور آغاز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: طرح کاهش نمک طعام در شهرستان‌های زرند و راور آغاز شده است.

محمد جعفری

به گزارش صدای زرند به نقل از تسنیم،محمد جعفری با بیان اینکه طرح کاهش مصرف نمک در شهرستان‌های زرند و راور آغاز شده، اظهار کرد: تبلیغات شهری و عمومی برای مزایای کاهش مصرف نمک در سلامت انسان و ارتقاء کیفیت زندگی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

نتایج طرح کاهش مصرف نمک در خرداد ماه سال ۹۳ اعلام می‌شود

وی با بیان اینکه  اندازه‌‌گیری میزان سدیم ادرار در افراد چند خانواده هدف انجام شده است، گفت: نتایج این آزمایش که مجدداً در سه ماه آینده و در خرداد ماه تکرار می‌شود، می‌تواند نتیجه  اجرای طرح کاهش مصرف نمک را به خوبی نشان دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه تبلیغات شهری کاهش مصرف نمک نیز تنها در دو شهرستان زرند و راور انجام می‌شود، تصریح کرد: بعد از اعلام نتایج طرح در خردادماه سال آینده، این طرح به دیگر نقاط استان تسری داده می‌شود.

اندازه‌‌گیری نمک نان در آزمایشگاه مرکز بهداشت استان

جعفری از کاهش مصرف نمک به میزان ۲۰۰ گرم در هفته در نانوایی‌های دو شهر پایلوت طرح خبرداد و گفت: میزان نمک نان پخت شده در نانوایی‌ها به شکل هفتگی در آزمایشگاه مرکز بهداشت استان اندازه‌گیری می‌شود.

وی گفت: نظارت خوبی روی کار نانوایی‌ها انجام می‌شود و قرار است از ۱۲۰۰گرم نمک در ابتدای طرح به ۶۰۰گرم تا پایان اسفندماه امسال برسد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به ضرورت خواب گندم برای استفاده در نان نانوایی‌های استان به عنوان یک تدبیر مهم، گفت: گندم استان کرمان برای پخت نان به سبب کیفیت پایین گندم آرد شده، نیازمند مصرف نمک بیشتر است.

جعفری اظهارکرد: برای کیفیت بخشی به نان و جلوگیری از افزودن نمک توسط نانواها برای بهتر خمیر شدن آن، باید از ترکیب گندم مرغوب با گندم استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه خواب گندم نیز از مواردی است که باید مورد توجه گندم کاران یا مدیران تامین گندم موردنیاز استان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که گندم خواب کافی داشته ودر سیلوها ذخیره شود، به طور قطع برای پخت نان نیاز به افزودن نمک نیست.

انتهای پیام/