تأکید فرماندار بر اشتغال نیروی بومی و جویای کار در کک و قطران، کنسانتره و فولاد زرند

جلسه ای پیرامون بررسی میزان آلایندگی و اشتغال در کارخانجات کک و قطران با حضور خنجری فرماندار، مدیران کارخانجات کک و قطران بخش دولتی و خصوصی، محیط زیست، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و نمایندگان مردمی دهستان بهشت وحدت در فرمانداری برگزار شد.

جلسه ای پیرامون بررسی میزان آلایندگی و اشتغال در کارخانجات کک و قطران با حضور خنجری فرماندار، مدیران کارخانجات کک و قطران بخش دولتی و خصوصی، محیط زیست، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و نمایندگان مردمی دهستان بهشت وحدت در فرمانداری برگزار شد.

SedayeZarand.ir_

به گزارش صدای زرند ،خنجری فرماندار زرند با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) به مشکلات زیست محیطی که بعضی کارخانه‌ها ایجاد می‌کنند، اشاره کرد و افزود: یکی از مزایای کارخانه کک‌ سازی زرند بر دیگر کارخانه‌های مشابه در دپوی زغال‌سنگ و ذخیره آن در سیلوهای ویژه است که با این روش شرایط محیط زیست نیز رعایت شده و کاهش مسائل زیست محیطی را شاهد ‌هستیم.

فرماندار زرند بر به کار گیری و اشتغال جوانان مستعد و توانمند بومی شهرستان تأکید کرد و تصریح کرد: زمانی که می شود از پتانسیل و نیروهای متخصص بومی استفاده کرد، مدیران کارخانجات کک و قطران و فولاد از این ظرفیت استفاده کنند و از به کارگیری نیروهای غیربومی پرهیز کنند.

وی از مسئولین کارخانجات کک سازی بخش دولتی و خصوصی خواست تا نسبت به رفع نگرانی مردم نسبت به اشتغال جوانان بومی و آلایندگی ناشی از انتشار بوی نامطبوع اقدامات عاجلی را انجام دهند.

اشرافی مدیر کارخانه کک سازی زرند ایرانیان نصب غبار‌گیر در تمام‌ قسمت‌ های اصلی شامل بلندینگ، کوره و زغال‌شکن ذکر کرد و گفت: این سیستم غبارگیر آلودگی محیط کارخانه را به حداقل ممکن می‌رساند و به خوبی تمام مسائل زیست محیطی را کنترل می‌کند.

وی به مزایای دیگر این کارخانه در نصب دستگاه های منحصر بفرد در کاهش آلایندگی اشاره کرد و ابراز داشت: برای این کارخانه از سیستم کوئنچینگ تر استفاده می‌شود که با سرد کردن کک بدون استفاده از آب آلودگی‌ های ناشی از سرد کردن کک را به حداقل می‌رساند.

اشرافی ساخت سیلو با هزینه ۳۵ میلیارد تومان، احداث برج خاموش کننده خشک با صرف هزینه ۳۵ میلیون یورو و نصب سیستم بیوشیمی در حد استاندارد در آینده ای نزدیک را یادآور شد.

مدیر کارخانه کک سازی رعایت ضوابط و استانداردهای لازم از لحاظ کاهش آلودگی محیط زیستی را تشریح کرد و افزود: انتشار بوی نامطبوع حاصل از خروج گازهای حاصل از سوخت زغال برای محیط زیست و سلامت افراد همجوار در روستاها تهدید کننده نیست و بر اساس آزمایشات و کنترل دستگاه های هشدار دهنده محیط زیست تا به حال هوای پاک گزارش شده است.

متصدی مدیر کارخانه کک سازی و پالایش قطران بخش دولتی از صرف هزینه ده میلیارد تومانی در نصب تجهیزات در کاهش آلایندگی و رفع انتشار بوی نامطبوع زغال سوختی خبر داد و گفت: گزینش و استخدام افراد در این کارخانجات بر اساس مهارت و تخصص، پذیرش شرایط، ضوابط و مقررات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

عارف کیا مسئول محیط زیست زرند نیز به تشریح میزان آلایندگی، شرایط جوی و تأمین سلامت افراد در جامعه پرداخت و افزود: سعی و تلاش ما این است که با کمک مسئولین و کارشناسان کارخانجات کک سازی میزان آلایندگی کاهش و گسترش پیدا نکند.

عارف کیا حمایت و حفاظت از محیط زیست را وظیفه تک تک افراد جامعه دانست و در خصوص ایجاد فضای سبز در کاهش آلودگی های زیست محیطی و وضعیت کلی صنایع شهرستان علی الخصوص کارخانه کک سازی و قطران و آلاینده های آن نکاتی را مطرح و بر رفع نگرانی های مردمی حاصل از بروز شایعات بی پایه و اساس تأکید کرد.

نمایندگان مردمی روستاهای همجوار کارخانجات کک و قطران عمده مشکل این کارخانجات را عدم امنیت شغلی جوانان و اخراج افرادی که چندین سال در شرکت های پیمانکاری مشغول بکار بوده اند را مطرح کردند.

ایشان بر سهم نیروهای بومی از اشتغال در شرکت‌های پیمانکاری که باید فراتر از وضعیت فعلی باشد و شرکت‌ های موجود باید بومی‌گزینی را محور مهم گزینش خود قرار دهند، تأکید کردند: منطقی نیست کارخانجاتی که با استفاده از امکانات و ظرفیت‌ های منطقه احداث شده است در مسیر اشتغال،‌ کارآفرینی و توسعه اقتصادی آن منطقه گام بر ندارند و نفع و فایده‌ای برای مردم نداشته باشند.

اعضای شوراهای اسلامی و نمایندگان مردمی دهستان بهشت وحدت جذب نیروی بومی و جویای کار را از مدیران کارخانجات کک سازی خواستار شدند و نسبت به انتشار بوی نامطبوع از کارخانجات نیز گلایه نمودند که با توضیحات کارشناسان محیط زیست و کارخانجات کک سازی از بروز برخی شایعات غیر تخصصی و ناآگاهانه قانع شدند.

انتهای پیام/