وزارت نفت مسئول تامین سوخت گازی نیروگاه ها در زمستان

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تامین سوخت گازی نیروگاه های کشور در زمستان بوسیله وزارت نفت خبر داد.

 سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تامین سوخت گازی نیروگاه های کشور در زمستان بوسیله وزارت نفت خبر داد.

کمیسیون انرژی

به گزارش صدای زرند ،دکتر حسین امیری خامکانی گفت: در جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس موضوع تأمین سوخت زمستانی نیروگاه های با حضور مسؤولان وزارتخانه ‌های نفت، نیرو، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل ‌کشور بررسی شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون مقرر شد تدابیری برای هماهنگی وزارتخانه های نفت و نیرو در راستای تامین سوخت گازی تمامی نیروگاه های بخاری، گازی و سیکل ترکیبی کشور در زمستان اتخاذ شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: تاکید وزارت نفت بر تامین سوخت نیروگاه ها به این دلیل است که این سوخت آلودگی کمی ایجاد می کند و از طرفی ارزش افزوده سوخت مایع بیشتر است.

امیری خامکانی گفت: وزارت نیرو دغدغه دارد که نتواند مخاذن سوخت مایع را تامین کند که مقرر شد در آینده نزدیک در نشست مشترکی این موضوع بررسی شود.

وی افزود: ظرفیت سازی مناسبی در نیروگاه ها برای ذخیره سازی گاز انجام شده و براساس گفته مسوولان وزارت نیرو امکان ذخیره سوخت نیروگاهها را تا ۴۵ روز دارد البته تاکنون مخازن نیروگاه ها تکمیل نشده است.

دکتر حسین امیری گفت: تا ۲۰ تیر سال جاری در مقایسه با سال قبل پنج میلیارد متر مکعب گاز بیشتر در اختیار نیروگاه ها قرار داده شده و با توجه به این موضوع سوخت مایع کمتری به نیروگاهها داده شده است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: با بهره برداری از فازهای پارس جنوبی گاز بیشتری در اختیار نیروگاه های کشور قرار می گیرد.

انتهای پیام/