۴۰ سال قدمت جزء خوانی قرآن در محله ریحان زرند

آیین جمع‌خوانی قرآن کریم در محله سادات‌نشین ریحان زرند حدود ۴۰ سال قدمت دارد.

آیین جمع‌خوانی قرآن کریم در محله سادات‌نشین ریحان زرند حدود ۴۰ سال قدمت دارد.

QURAN

به گزارش صدای زرند ، ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآنی و دینی و بهترین زمان برای نزدیکی به خداوند است که باید از آن به عنوان یک فرصت برای بسط و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه استفاده کرد.

به مناسبت ماه مبارک رمضان، ماه بندگی خدا محفل جزء‌خوانی قرآن کریم در مسجد ولی‌عصر ریحان‌ محله سادات‌نشین شهر زرند با همکاری هیئت‌ امنای مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، بسیج خواهران، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است.

در این محفل که قاریانی از سطح شهر حضور دارند هر روز یک جزء از قرآن کریم قبل از نماز مغرب و عشاء قرائت می‌شود.

مراسم جزء‌خوانی قرآن بیش از ۴۰ سال قدمت دارد

حجت‌الاسلام علی تیکدری امام جماعت مسجد ولی‌عصر ریحان زرند با اشاره به جایگاه و منزلت قرآن کریم در زندگی مردم بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: در این ماه با دعا، راز و نیاز و تزکیه نفس و دوری از حرام می‌توان به قرب الهی رسید.

وی بیان داشت: مراسم جزء‌خوانی قرآن بیش از ۴۰ سال قدمت دارد که در طول سال به طور هفتگی در یکی از منازل سادات برگزار و بیش از ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان را جوانان و نوجوانان سادات تشکیل می‌دهند.

علی تهامی یکی از فعالان محفل قرآنی با بیان اینکه از کودکی به همراه پدرم به این محفل انس با قرآن راه یافتم و از برکات این محفل نورانی بهره‌مند می‌شوم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان حضور اهالی افزایش یافته این مراسم نورانی را در مسجد محله برگزار می‌شود.

سیداحمد تهامی یکی دیگر از شرکت‌ کنندگان نیز با اشاره به اینکه اکثر شرکت کنندگان در مراسم نوجوانان و جوانان هستند، افزود: در تمام مراسم قرآنی فرزندم با شوق فراوان شرکت و چند جزء قرآن را حفظ کرده است.

علیرضا بخشی از دیگر فعالان مراسم گفت: از خردسالی توسط پدر و مادرم به این محفل هدایت شدم و این مراسم در محله سادات‌نشین ریحان حدود ۴۰ سال قدمت دارد.

آیین روخوانی و جزء خوانی قرآن کریم در اکثر مساجد و پایگاه های مقاومت زرند، بصورت ترتیل توسط اهالی ولایتمدار شهر زرند قرائت می شود.

انتهای پیام/