رسیدگی به وضعیت دیرکرد در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد و ذغال سنگ

نماینده زرند در مجلس گفت: رسیدگی به وضعیت دیرکرد در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد و ذغال سنگ نیز باید مدنظر مسئولان مربوطه باشد.

نماینده زرند در مجلس گفت: رسیدگی به وضعیت دیرکرد در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد و ذغال سنگ نیز باید مدنظر مسئولان مربوطه باشد.

Dr Amiri

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی دفتر دکتر حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ، حسین امیری خامکانی در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ،گفت: گرانی، کاهش ارزش پول ملی، رکود اقتصادی، بدهی دولت به پیمانکاران، تأخیر در پرداخت حقوق کارگران میراثی است که برای دولت یازدهم باقی مانده است و علاوه بر این مشکلات مسئله کم آبی و بی آبی برخی مناطق کشور نیز مزید بر علت شده است که البته هماهنگی و اتحاد مردم و مسئولان باعث رفع تمامی مشکلات خواهد شد.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از یک دهه است که مسئله بحران آب استان کرمان مطرح شده و سالانه حدود ۴۸ میلیارد متر مکعب بیلان منفی وضعیت آب کشور است که کرمان بیشترین سهم را از این موضوع داشته است.

 

دکتر امیری افزود: سالانه یک و نیم متر از عمق سفره های زیرزمینی آبی استان کرمان کاسته می شود و عمق چاه های کشاورزی به ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر رسیده که باید سریعا به این مشکل رسیدگی کرد البته از رئیس جمهور که طرح مطلوبی برای جلوگیری از بحران آب کشور دارد تشکرکنم و امیدوارم که اجرای این طرح از تشدید مشکلات کمبود آب جلوگیری کند.

 

وی گفت: طرح های توزیع عادلانه آب شرب و کشاورزی، شیرین سازی آب دریا باید به سرعت عملیاتی شود و نباید فراموش کرد که آب نیز مانند نفت باید ملی تلقی شود بنابراین از مجلس می خواهم که با طرح دو فوریتی دولت را کمک کند تا به موضوعات کمبود آب شرب در روستاها و بهسازی شبکه فرسوده آب روستایی و جداسازی آب شرب از آب کشاورزی رسیدگی کنند.

 

دکتر حسین امیری ادامه داد: رسیدگی به وضعیت پروژه‌های عمرانی نیمه کاره مشکلات در زمینه مسکن مهر و همچنین مسائل بهداشت و درمان نیز باید از اولویت های کاری مسئولان باشد.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: دولت دهم در بازاریابی محصول پسته عملکرد بسیار ضعیفی داشت بنابراین باید دولت کنونی تصمیمی برای خرید محصول پسته از کشاورزان اتخاذ کند.

 

وی گفت: رکود و بیکاری باعث شده که بسیاری از خانواده ها و جوانان در شرایط سختی قرار گیرند بنابراین یکی از اولویت های اقتصادی کشور خروج از رکود است البته رسیدگی به وضعیت دیرکرد در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد و ذغال سنگ نیز باید مدنظر مسئولان مربوطه باشد.

 

دکتر حسین امیری با بیان اینکه صنعت و معدن کشور نیاز به یک برنامه جامع و متعادل دارد گفت: در بخش فولاد مقرر شده بود که تا پایان برنامه چهارم تولید ذغال سنگ به ۶۰۰ هزار تن در سال برسد که البته در زمان دولت خاتمی پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شد ولی در دوره فعالیت دولت دهم تولید ذغال سنگ به ۱۰۰ هزار تن در سال کاهش یافت این در حالی است که تولید فعلی ذغال سنگ جوابگوی واحدهای کوک سازی زرند نیست بنابراین باید این مشکل سریعا حل شود.

 

وی ادامه داد: دولت دهم به معدن خم رود بی توجهی کرد بنابراین باید سریعا این معدن را فعال کرد، بخش خصوصی آماده تأمین خوراک کوک سازی ها را دارد بنابراین باید به بخش خصوصی کمک کرد که بتواند در صنعت فعال شود.

 

نماینده مردم زرند در مجلس گفت: ایمنی معادن و حفظ جان کارگران و همچنین افزایش تولید ذغال سنگ و سنگ آهن باید از سوی مسئولان ساماندهی شود.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر ضرورت تحول اساسی در بخش فضای کسب و کار گفت: به دلیل عملکرد ضعیف مسئولان در چند سال گذشته بخش کارآفرینی کشور با رشد چندانی روبرو نبوده است.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه کارآفرینانی که تنها باید دغدغه تأمین سرمایه داشته باشند در حال حاضر مجبورند برای کسب مجوز تأسیس شرکت به دنبال آشنا در ادارات باشند.

 

وی افزود: دریچه واحد اقتصادی برای اخذ مجوز کسب و کار و ثبت شرکت و همچنین دریچه واحد اقتصادی برای توسعه صادرات و واردات از اولویت های کنونی اقتصاد کشور است.

 

وی گفت: باید مشکل ثبت اینترنتی شرکت ها که از ۴۵ روز تا ۶ ماه به طول می انجام حل شود در حالی که در افغانستان این پروسه ۷ روزه انجام می شود هر چه زودتر حل شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: علاوه بر بانک ها باید تمامی نهادها در رفع مشکلات تولید فعال باشند و نکته دیگر این که باید مشکلات تولید و صادرات در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی سریعا حل شود.

انتهای پیام/