با اجرای موفق در زرند طرح کاهش نمک در کرمان اجرا می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: با اجرای موفق آزمایشی کاهش مصرف نمک طعام در شهرستان زرند و راور شورای شهر کرمان خواستار اجرای این طرح در کرمان شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: با اجرای موفق آزمایشی کاهش مصرف نمک طعام در شهرستان زرند و راور شورای شهر کرمان خواستار اجرای این طرح در کرمان شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان

به گزارش صدای زرند ،محمد جعفری اظهار کرد: با توجه به اجرای آزمایشی طرح کاهش مصرف نمک طعام در دو شهر زرند و راور به شکل پایلوت، شورای شهر کرمان خواهان اجرای این طرح در مرکز استان است.

وی بیان کرد: در برخی از نقاط شهری کرمان نیز با مساعدت شورای شهر تبلیغاتی برای مزایای کاهش مصرف نمک در طعام و نان نانوایی‌ها، انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: طرح کاهش مصرف نمک طعام در شهرستان راور به سبب همزمانی با ماه مبارک رمضان به تاخیر افتاد.

جعفری اظهار کرد: بعد از ماه رمضان نتایج طرح نمک طعام در دو شهر زرند و راور مشخص و در شرایط موفقیت آمیز بودن به کل استان کرمان تعمیم داده می‌شود.

وی از هماهنگی با استانداری کرمان برای ورود گندم مرغوب به کرمان خبرداد و گفت: یکی از مشکلاتی که در استان سبب افزایش مصرف نمک شده کیفیت پایین آرد ناشی از گندم نامرغوب است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: گندمی که قبل از این از استان فارس وارد می‌شد تاثیر چندانی در تولید نان با کیفیت و کم نمک و سالم نداشت.

جعفری بیان کرد: نیاز به ورود گندم مرغوب به چرخه تولید آرد نانوایی‌های استان داریم.

وی با بیان اینکه طرح کاهش مصرف نمک در نان در استان کرمان مراحل نهایی  تحقیقاتی خود را طی می‌کند، گفت: امیدواریم با اتمام طرح در دو شهرستان زرند و راور کل استان کرمان و سپس دیگر استان‌ها از مزایای این طرح استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان خاطرنشان کرد: منتظر پایان طرح تحقیقاتی کاهش مصرف نمک در نان و طعام در دو شهرستان شمالی استان هستیم تا مرحله اجرایی طرح را آغاز کنیم.

انتهای پیام/ ت