غم و عزای مردم کرمان در روز شهادت مولای متقیان (ع)

استان کرمان در سالروز شهادت اول مظلوم عالم حضرت علی (ع) سراسر سوگواری و عزاداری شد.

استان کرمان در سالروز شهادت اول مظلوم عالم حضرت علی (ع) سراسر سوگواری و عزاداری شد.

139304280613162483239254

به گزارش صدای زرند ،مردم ولایتمدار و دیندار کرمان پس از اینکه شب شهادت فاتح خیبر و دومین شب از لیالی قدر را با حال و هوایی معنوی و متفاوت از شب های دیگر پشت سر گذاشتند امروز در سوگ شهادت امیرالمومنین (ع) اشک ماتم می ریزند.

مردم دیار کریمان در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حالی در غم از دست دادن علی (ع) به عزاداری پرداختند که همزمان با دومین شب از لیالی قدر برای ادامه راه آن حضرت و ولایت از خداوند طلب توفیق کردند.

این مردم خداوند را به هزار صفت از صفات والایش در دعای پر فیض جوشن کبیر قسم دادند و از او درخواست کردند که ˈسبحانک یا لا الله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا ربˈ.

مردم شب زنده دار در مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج) و کنار گلزار شهدا، مسجد امام (ره)، مسجد قائم (عج)، مصلی کرمان و سایر اماکن مذهبی این شهر در شب قدر با نهادن قرآن بر سر، خداوند را به این کتاب آسمانی قسم دادند و از او خواستند که به حق ائمه معصوم (ع) بهترین ها را برای آنها رقم بزند.

آیین های عزاداری امروز و در سالروز شهادت اسوه عبادت و عدالت امام علی (ع) در مساجد، تکایا، حسینیه ها، بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمان برپاست و خیل عظیم ارادتمندان به امام علی (ع) به عزاداری و سوگواری می پردازند.

گزارش صدای زرند از سراسر استان حاکی است این آیین با حضور پرشور مردم روزه دار و عزادار در شهرستان های مختلف کرمان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/