صادرات برق به صرفه‌تر از گاز است

صادرات برق به جای گاز درآمد بیشتری خواهد داشت و از خام فروشی نیز جلوگیری می شود و در برنامه ۴ و ۵ نیز دولت برای جلوگیری از خام فروشی نسبت به صادرات برق و فرآورده تاکید دارد.

 صادرات برق به جای گاز درآمد بیشتری خواهد داشت و از خام فروشی نیز جلوگیری می شود و در برنامه ۴ و ۵ نیز دولت برای جلوگیری از خام فروشی نسبت به صادرات برق و فرآورده تاکید دارد.

کمیسیون انرژی

به گزارش صدای زرند ،سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه باید صادرات برق و فرآورده به جای خام فروشی در اولویت قرار گیرد، گفت: باید نسبت به استفاده از گازهای فلر جهت تبدیل به برق و صادرات آن اقدام کنیم.

حسین امیری خامکانی، نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صدای زرند در خصوص مباحث مربوط به صادرات برق به جای گاز گفت: طبیعی است که در راستای ایجاد ارزش افزوده بهتر است که به جای خام فروشی فرآورده صادر کنیم زیرا درآمدش بیشتر از نفت خام است.

وی با بیان اینکه صادرات فرآورده علاوه بر اشتغالزایی به لحاظ اقتصادی نیز مثمر ثمر خواهد بود، افزود: صادرات برق به جای گاز درآمد بیشتری خواهد داشت و از خام فروشی نیز جلوگیری می شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به سیاست دولت و مجلس و همچنین برنامه های اقتصاد مقاومتی در زمینه ایجاد ارزش افزوده، تصریح کرد: در برنامه ۴ و ۵ نیز دولت برای جلوگیری از خام فروشی نسبت به صادرات برق و فرآورده تاکید دارد.

وی توضیح داد: دولت برای اجرایی شدن این هدف و صادرات برق به جای گاز تسهیلاتی نیز در اختیار بخش خصوصی قرار می دهد که در این راستا در بودجه ۹۲ پیشنهاد شد که گازهای فلر بصورت رایگان در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد که بخش خصوصی نیز از این قضیه استقبال کرد اما در کمیسیون انرژی و تلفیق تحویل گاز رایگان با مخالفت مواجه شد لذا قیمت پایه یک سوم بصورت مناقصه و مزایده پیشنهاد شد که این بار با عدم استقبال بخش خصوصی مواجه شد.

امیری خامکانی یادآور شد: دولت و مجلس باید در مناطقی که امکان پذیر است نسبت به ایجاد نیروگاه برق و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی اقدام و حتی الامکان از خام فروشی نفت و گاز به قیمت ارزان جلوگیری کند.

انتهای یپام/