طرح مشکل بازنشستگان فولاد کشور در هیئت دولت

رئیس مجمع نمایندگان ‌کرمان گفت: به زودی مشکل بازنشستگان فولاد کشور در جلسه هیئت دولت مطرح و برای حل نهایی آن تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان ‌کرمان گفت: به زودی مشکل بازنشستگان فولاد کشور در جلسه هیئت دولت مطرح و برای حل نهایی آن تصمیم‌گیری می‌شود.

13920606124205731059963

به گزارش صدای زرند ،محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو اظهار کرد: شامگاه گذشته نشست مشترکی با حضور وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی، رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد مسائل و مشکلات بازنشستگان فولاد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست سه و نیم ساعته معضلات و مشکلاتی که گریبان‌گیر صندوق بازنشستگی فولاد کشور شده است، تشریح شد، افزود: شخصا راجع به مسائلی که هر روزه بازنشستگان فولاد به ویژه بازنشستگان ذوب آهن با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، توضیحاتی ارائه دادم تا وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی به شکل مستقیم در جریان آسیب‌های ناشی از عدم پرداخت مقرری مستمری بگیران فولاد قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این نشست مشترک پیشنهاداتی برای جبران کسری‌های صندوق بازنشستگی فولاد کشور نیز ارائه دادم، تصریح کرد: در نهایت تصمیم بر آن شد تا از سوی معاون پارلمانی رئیس جمهور و وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی مشکل مستمری بگیران فولاد در جلسه هیئت دولت مطرح و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

زاهدی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمام سعی و تلاش خود را بر رفع هر چه سریع‌تر مشکل بازنشستگان فولاد گذاشته‌اند، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر مستمری بازنشستگان این صندوق به شکل کاملا نامنظم و با تاخیر بسیار پرداخت می‌شود که سبب بروز مشکلاتی برای مستمری بگیران شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه درمانی بازنشستگان فولاد کشور و ذوب آهن کرمان نیز با مشکلاتی مواجه است، اظهار کرد: شامگاه گذشته در این باره هم با وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی بحث و تبادل نظر شد و در انتها تصمیم بر آن شد تا با پیگیری این وزارتخانه تمامی مستمری بگیران فولاد مشمول طرح بیمه سلامت شوند و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر روز تعدادی از بازنشستگان فولاد برای دریافت حقوق قانونی خود به دفاتر مردمی نمایندگان مجلس مراجعه می‌کنند، گفت: متاسفانه بسیاری از این افراد دچار بیماری‌های مختلفی ناشی از عوارض کار در محیط‌های سخت هستند و حتی برای درمان و تهیه دارو با مشکلات مالی متعددی روبه‌رو هستند.

زاهدی با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های انجام شده حقوق خردادماه مستمری بگیران فولاد کشور سه روز پیش به حساب‌هایشان واریز شده است، افزود: تلاش می‌شود تا حقوق تیرماه این مستمری بگیران تا ۱۵ تیرماه پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ هزار نفر عضو صندوق بازنشستگی فولاد کشور هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر در استان کرمان به سر می‌برند و با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/