آغاز اجرای طرح تابستانی «هر دانش‌آموز یک مهارت» در زرند

در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به‌منظور ترویج فرهنگ مهارت طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت» توسط مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان زرند در فصل تابستان آغاز شد.

 در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به‌منظور ترویج فرهنگ مهارت طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت» توسط مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان زرند در فصل تابستان آغاز شد.

مهرداد مداحی‌نژاد

به گزارش صدای زرند ، رییس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان زرند گفت: آماده‌سازی و تربیت نیروی ماهر باید در اولویت برنامه‌ی کلیه دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه واحدهای آموزشی مرتبط قرار گیرد، بنابراین پیش‌نهاد اجرای این طرح در شورای توسعه‌ی شهرستان مطرح و مورد موافقت و حمایت مسئولان قرار گرفت .
مهرداد مداحی‌نژاد افزود: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و کمک به خوداشتغالی در ایام تعطیلات تابستان، دوره‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای از ابتدای فصل تابستان در رشته‌های برق ساختمان و جوش‌کاری ویژه‌ی دانش‌آموزان دبیرستانی در برنامه‌ی آموزشی این مجموعه قرار گرفت.
مداحی‌نژاد ضمن اشاره به استقبال و علاقه‌مندی دانش‌آموزان از این طرح و شرکت دانش‌آموزان دبیرستانی در دوره‌های آموزشی مهارتی، آگاهی کامل والدین از اهمیت این آموزش‌ها و ادامه‌ی تحصیل فرزندان‌شان در رشته‌های فنی و مهارتی را مهم و ضروری دانست.
وی اظهار داشت: با توجه به این‌که رونق صنعتی در شهرستان، توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و جایگزینی آن با فرهنگ پشت‌میزنشینی و فرصت‌های شغلی پایدار را به ارمغان می‌آورد، والدین باید از همان دوران آموزش متوسطه، فرزندان خود را به سمت و سوی یادگیری و کسب دانش و فن مهارت سوق دهند.
مداحی‌نژاد افزود: بدون شک در آینده تامین نیروی انسانی کلیه‌ی واحدهای صنعتی باید توسط جوانان و محصلین همین شهرستان انجام شود، ضمن این‌که یکی از نکات مهم در کاهش بی‌کاری و جلوگیری از بزه‌کاری، هدایت و راهنمایی جوانان توسط مسئولان و والدین به سمت مهارت‌آموزی است .

انتهای پیام/