پیگیری آلایندگی قطران زرند

علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در گفت و گوی زنده با برنامه تلویزیونی حرف حساب شبکه یک سیما افزود: در حال حاضر در استان کرمان یک همگرایی برای جذب سرمایه گذاری برای همه دستگاه های اجرایی وجود دارد.

علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در گفت و گوی زنده با برنامه تلویزیونی حرف حساب شبکه یک سیما افزود: در حال حاضر در استان کرمان یک همگرایی برای جذب سرمایه گذاری برای همه دستگاه های اجرایی وجود دارد.

رزم حسینی

به گزارش صدای زرند ،وی بیان کرد: دولت تنها متصدی توسعه نیست زیرا توسعه فراگیر است و همه دستگاه ها اعم از قوه مجریه، مقننه، قضاییه و حتی نمایندگان باید در امر توسعه فعالیت کنند.

استاندار کرمان تصریح کرد: ما برای اینکه از این ظرفیت در استان استفاده کنیم مثلث توسعه را شکل دادیم و ارکان حکومت در این مثلث توسعه دخالت دارند.

وی ادامه داد: ماموریت دولت ها در زمینه توسعه است و در این زمینه نیز ما بین سرمایه گذار با سرمایه بر فرق قایل هستیم زیرا معتقدیم که سرمایه گذار همان کارآفرینی است که در جهاد اقتصادی تلاش می کند و به نظرم این افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

رزم حسینی با بیان این که امروز کشور و استان با کمبود سرمایه روبرو است گفت: ما در همه بخش ها ظرفیت های زیادی داریم که باید از این ظرفیت ها برای خلق ثروت و توسعه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در استان کرمان امام جمعه هم در امر توسعه وارد شده و به عنوان ناظر بر روند توسعه نظارت می کند زیرا نمی توان ائمه جمعه را که تریبون آزاد دارند و می توانند در زمینه توسعه تبلیغ کنند در این حوزه مشارکت نداد لذا از ظرفیت های روحانیون هم استفاده شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: مثلث توسعه یک نوع مدل مدیریتی است که می تواند زمینه را برای جذب سرمایه گذار در استان فراهم کند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری که وارد استان می شود نباید دغدغه مشکل در دستگاه اجرایی را داشته باشد و باید در این راستا همه ارکان حکومت متمرکز شوند و زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کنند.

**پیگیری آلایندگی قطران زرند

وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره آلایندگی کارخانه قطران زرند تصریح کرد: محیط زیست استانداردهایی تعریف کرده که مسوولان کارخانه دنبال به حداقل رساندن آلایندگی هستند.

استاندار کرمان درباره بازسازی و مرمت ارگ تاریخی بم هم گفت: این روند در حال انجام است اما مرمت بناهای تاریخی زمانبر است و باید با دقت انجام شود.

 
**کاهش بروکراسی اداری برای سرمایه گذار

استاندار کرمان در پاسخ به پرسش مجری برنامه که آیا الان بروکراسی اداری برای سرمایه گذاری وجود ندارد؟ گفت: با تلاش های صورت گرفته بروکراسی اداری برای جذب سرمایه گذار در استان کرمان کم شده است.

وی افزود: همین امر موجب شده تا امروز ۴۲ هزار میلیارد تومان موافقتنامه سرمایه گذاری منعقد شود که ما اعتقاد داریم اگر ۱۰ درصد این موافقتنامه ها اجرایی شود معادل ۱۰ درصد بودجه عمرانی استان است.

وی با اشاره به نقش مردم در عرصه های مختلف گفت: باید زمینه حضور مردم و شرکت های دولتی و خصوصی برای سرمایه گذاری فراهم شود و حتی از پول های خرد مردم برای توسعه استان استفاده کرد.

**تدوین کتاب قوانین مزاحم سرمایه گذاری در کرمان

رزم حسینی تصریح کرد: نسخه دوم مجموعه مثلث توسعه استان که برای اولین صورت گرفت تدوین کتاب موانع و قوانین مزاحم سرمایه گذاری است که در استان کرمان شناسایی شده است.

وی گفت: از ۵۴ دستگاه اجرایی نظرخواهی و قوانین مانع توسعه، شناسایی و به نمایندگان و معاونان رییس جمهوری ارسال شده است.

**توسعه در فضای وحدت و صمیمیت تحقق می یابد

استاندار کرمان در پاسخ به این سووال که در برخی نقاط استان فاصله توسعه نیافتگی با توسعه یافتگی زیاد است گفت: توسعه یک بحث اساسی است که یکی از اتفاقات در ۴۰۰ سال گذشته که موجب توسعه نیافتگی شده این بوده که کشورهایی قبل از انقلاب دولت هایی را به ایران تحمیل کردند که این دولت ها خود موجب عقب افتادگی کشور شدند.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بحث توسعه یافتگی را در استان انجام دهیم باید در یک فضای صمیمیت انجام شود زیرا در فضایی که اتفاق نظر و همدلی وجود نداشته باشد توسعه شکل نمی گیرد و در حال حاضر یک فضای همدلی و وحدت در کرمان حاکم شده که همه گروه های سیاسی بر توسعه همدل شده اند.

**سرمایه گذاری ۳۲ هزار میلیارد تومانی در بخش مس و فولاد

استاندار کرمان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش مس و فولاد در استان کرمان در حال انجام است زیرا در استان کرمان با ۴۸ ماده معدنی، ذخایر معدنی خوبی وجود دارد که آماده سرمایه گذاری است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بخش خصوصی فعال نیست افزود: چون ما اقتصاد مقاومتی را اجرا نکرده ایم و مردم را باور نکرده ایم.

وی بیان کرد: هم اکنون زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان کرمان فراهم است و در همین راستا ما اعلام کردیم که برای بخش خصوصی فرش قرمز پهن می کنیم و این یک واقعیت است و در حال حاضر فضای استان یک فضای بسیار خوبی برای سرمایه گذاران است که تاکنون هم حجم قابل توجهی موافقت نامه سرمایه گذاری در استان منعقد شده است.

استاندار کرمان گفت: برای اینکه بخواهیم کشور توسعه پیدا کند باید به بخش خصوصی بها دهیم و به این اعتبارات ناچیز دولتی نمی توان تکیه کرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش توسعه در ایجاد امنیت گفت: امروز اقتصاد وارد هر جایی شود امنیت را نیز با خود می برد و در شهرستان بم نیز کارخانه های خودروسازی موجب ارتقای امنیت در شهرستان شده اند.

رزم حسینی تصریح کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا سرمایه گذاران پول خود را هزینه کنند که در استان ظرفیت زیادی در زمینه معادن وجود دارد و نیاز به سرمایه گذاری است.

**کرمان ظرفیت سرمایه گذاری انرژی تا ۱۰ هزار مگاوات را دارد

وی خاطرنشان کرد: در بخش انرژی ظرفیت خوبی برای ایجاد نیروگاه در استان وجود دارد که در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات کمبود انرژی برای طرح های توسعه استان داریم که برخی موافقتنامه های آن هم انجام شده و ظرفیت انرژِی تا ۱۰ هزار مگاوات وجود دارد که می توانیم برای صادرات انرژِی هم فکر کنیم.

**۲۵ درصد باغات کشور در استان کرمان

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت های خوب استان کرمان در زمینه سرمایه گذاری بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: امروز استان کرمان در زمینه تولید پسته رتبه اول کشور را دارد و در زمنیه تولید خرما نیز با ۴۰۰ هزار تن محصول تولیدی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

استاندار کرمان گفت: این استان در مجموع ۲۵ درصد باغات کشور را در خود جای داده که ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش صنایع جنبی است.

**کرمان می تواند خودگردان باشد

وی بیان کرد: کرمان یک استان ویژه است که می تواند خودگردان باشد به شرط اینکه به مردم بها بدهیم و موانع توسعه را برطرف کنیم و به جوانان اجازه داده شود به میدان کارآفرینی وارد شوند.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا دولت مسوول ایجاد شغل نیست بلکه دولت ها مسوول زمنیه سازی ایجاد شغل هستند که دولت دکتر روحانی هم بر این باور است که باید از ظرفیت همه جناح ها برای توسعه کشور استفاده شود.

استاندار کرمان گفت: جنوب کرمان با تولید سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش دارد که استان هم آماده همکاری با سرمایه گذاران در این بخش است.

رزم حسینی بیان کرد: وب سایت حرفه ای کرمان مجازی راه اندازی و تمام ظرفیت های سرمایه گذاری در این سایت ثبت شده است تا سرمایه گذاران این ظرفیت ها را مورد بررسی قرار دهند.

وی گفت: کرمانی ها داخل و خارج کشور که مایل به سرمایه گذاری در استان باشند می توانند با مراجعه به سایت کرمان مجازی از فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان های مختلف مطلع شوند و حتی مطالعات اولیه برخی پروژه ها نیز در دسترس آنهاست.

**۴۲۰۰ طرح نیمه تمام در استان کرمان

رزم حسینی گفت: در استان کرمان چهار هزار و ۲۰۰ طرح نیمه تمام داریم که از سنوات گذشته در استان باقی مانده و دولت هم بر حسب اولویت طرح های بالای ۸۰ درصد را تکمیل می کند و طرح های ۵۰ درصد هم در سال آینده در اولویت قرار می گیرد زیرا با این اعتبارات دولتی امکان تکمیل همه طرح ها وجود ندارد.

وی درباره مشکلات کشاورزان جنوب کرمان بویژه گوجه کاران گفت: در سال زراعی جاری مدیریت کشت و برداشت با هم هماهنگ نبود و تعدادی زیادی از کشاورزان از طرح ارایه شده جهاد کشاورزی در زمینه مدیریت کشت تبعیت نکردند و امسال با بحران روبرو شدیم که در این زمینه دولت با تزریق ۲۰ میلیارد ریال برای خرید گوجه کشاورزان موجب کاهش ضرر و زیان آنها شد.

**۸۰ درصد مسکن مهر استان تحویل شده است

رزم حسینی افزود: در استان کرمان ۳۲ هزار واحد مسکن مهر شروع به ساخت شد که ۸۰ درصد آنها تحویل شده و ۲۰ درصد باقی مانده هم با بحران پایان سال ۹۲ و توقفی که صورت گرفت قرار شده تا پایان سال مسکن مهر به اتمام برسد و زیرساخت های آنها در سال بعد تکمیل می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های استان کرمان در بخش گردشگری گفت: استان کرمان در بخش گردشگری با ۶۵۰ اثر ملی و دو اثر ثبت شده جهانی رتبه دوم را دارد که کلوت های شهداد، محوطه های تاریخی جیرفت، بلندترین آبشار جبالبارز، ارگ تاریخی بم و ده ها اثر دیگر شامل این جاذبه ها هستند.

**تعداد گردشگر به استان کرمان چهار برابر افزایش یافت

رزم حسینی بیان کرد: امسال حجم گردشگران در استان چهار برابر شد و این فضایی بود که دولت آن را ایجاد کرد و موجب شد تا گردشگران خارجی به ایران سفر کنند.

**برق رسانی خورشیدی به روستاها

وی درباره موضوع عدم انتقال برق به برخی روستاهای استان هم گفت: با توجه به اینکه برق رسانی به روستاهای زیر ۲۵ خانوار توجیه اقتصادی ندارد لذا سعی شده تا از طریق انرژِی خورشیدی این روستاها برق دار شوند.

وی گفت: روستاهایی که برق رسانی به آنها با انرژی خورشیدی انجام می شود در نوبت هستند.

**بحران کم آبی

استاندار کرمان گفت: چندین سال خشکسالی و از سوی دیگر با بحران کم آبی مواجه هستیم که اکنون مدیریت آب را اعمال می کنیم و در یک ماه گذشته مردم همکاری کردند و مدیریت شد.

وی تاکید کرد: در بخش کشاورزی باید به سمت کشاورزی نوین برویم، چهار سد کار خطوط انتقال آنها انجام می شود و انتقال آب به استان را داریم که در حال انجام است.

انتهای پیام/