هشدار در خصوص وضعیت آب در کرمان/ هر روز بر تعداد دشت‌های ممنوعه کشور افزوده می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کمبود آب هر روز بر تعداد دشتهای ممنوعه در کشور افزوده می شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کمبود آب هر روز بر تعداد دشتهای ممنوعه در کشور افزوده می شود.

0.230

به گزارش صدای زرند ، حسین امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت منابع آبی گفت: یکی از مشکلات اصلی کشور در حال حاضر خشکسالی و کمبود شدید منابع آبی است که باید برای حل این مشکل چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه دولت به خوبی این مهم را درک کرده است و طرحی جامع برای مقابله با خشکسالی در دست بررسی دولت قرار دارد و با توجه به حساسیتهای بالای خشکسالی و وضعیت بحرانی آب در استان کرمان و شهرستان زرند از مسئولان می‌خواهیم برای این منطقه نیز برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی افزود: بحران آب به صورت خاموش در کشور در حال روی دادن است و هر روز بر تعداد دشتهای ممنوعه کشور افزوده می‌شود.

امیری در خصوص خشکسالی در استان کرمان نیز گفت: سالهاست در خصوص بحران خشکسالی در کرمان هشدار می‌دهیم و همچنان منتظر راه حلی از سوی مسئولان هستیم.

وی گفت: بیش از یک دهه است که از کم آبی در کرمان می گذرد و برداشت سالانه ۱.۱ میلیارد مترمکعب به صورت منفی از منابع آبی کرمان این مسئله را نشان می دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کل کشور سالانه ۴.۸ میلیارد متر مکعب برداشت منفی آب انجام می شود و سهم کرمان در این زمینه قابل توجه است.

وی گفت: در دشت زرند نیز وضعیت کم ابی کاملا مشهود است و سالانه ۱.۵ متر افت سطح آب روی می دهد و عمق چاهها برای برداشت آب هر روز بیشتر می شود و به ۴۲۰ متر رسیده است.

انتهای پیام/