پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن پسته در شهرستان زرند

فرماندار زرند فصل برداشت پسته در این شهرستان را از نیمه شهریورماه امسال اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، در شهرستان زرند ۳۰ هزار تن پسته در فصل برداشت پسته امسال به دست آید.

فرماندار زرند فصل برداشت پسته در این شهرستان را از نیمه شهریورماه امسال اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، در شهرستان زرند ۳۰ هزار تن پسته در فصل برداشت پسته امسال به دست آید.

139111280000573

به گزارش صدای زرند ،حبیب‌الله خنجری در گفت‌وگو اظهار کرد: محصول پسته در برخی مناطق شهرستان زرند در فصل بهار دچار سرمازدگی‌ شده است.

وی بیان کرد: این سرمازدگی در برخی مناطق خسارت ۷۰درصدی به محصول پسته زده و بعضی مناطق حجم خسارت کمتر بوده است.

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه ۴۳هزار هکتار سطح زیر کشت محصول پسته در زرند است، گفت: عملکرد محصول پسته عمدتاً یک تن در هر هکتار است اما به سبب مشکلات ناشی از سرمازدگی امسال این عملکرد کاهش یافته است.

خنجری افزود: در شهرستان زرند انواع محصول پسته از نوع احمد آقایی، اکبری، کله قوچی، فندقی و دیگر انواع پسته به عمل می‌آید.

وی اقلام پسته این شهرستان را صادراتی دانست و گفت: از نظر چربی پسته زرند چربی بیشتری نسبت به پسته رفسنجان دارد و همین درصد چربی بالاتر مزه مطبوع‌تری به پسته زرند داده است.

فرماندار شهرستان زرند تصریح کرد: پسته‌های بسته‌بندی شده هواپیمایی ماهان در پروازهای خارجی در شهرستان زرند و در صنایع بسته بندی این شهرستان آماده می‌شوند.

خنجری بیان کرد: چند واحد بسته بندی در شهرستان زرند وجود دارد که به کار بسته بندی محصول پسته بعد از برداشت مشغول می‌شوند.

وی فصل برداشت پسته در زرند را از نیمه شهریورماه امسال عنوان کرد و گفت: در  شهرستان زرند نیاز به ایجاد صنایع غذایی وابسته به محصول پسته نظیر تولید انواع شیرینی جات، خوراکی‌های تولید شده از پسته و دیگر کالاها وجود دارد.

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به ممنوعیت کار اتباع بیگانه در باغات پسته این شهرستان، خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای جلوگیری از ورود اتباع افاغنه در شهرستان زرند در فصل برداشت پسته به عمل می‌آید.

انتهای پیام/