مشکلات بازنشستگان معادن ذغالسنگ کوهبنان برطرف شد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار کوهبنان گفت: مشکلات بازنشستگان معادن ذغالسنگ کوهبنان برطرف شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار کوهبنان گفت: مشکلات بازنشستگان معادن ذغالسنگ کوهبنان برطرف شده است.

معادن ذغالسنگ

به گزارش صدای زرند ،ˈذبیح اله شهنازیˈ روز سه شنبه در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد نماز جمعه مرکز شهرستان کوهبنان و بخش طغرالجرد، افزود: معادن ذغالسنگ از آغاز فعالیت خود توانسته تعدادی زیادی از مردم جویای کار شهرستان را مشغول به کار کند.

وی ادامه داد: تعدادی از آنان به سن بازنشستگی رسیده اند اما در زمینه پرداخت حقوق و مطالبات خود با مشکل مواجه بودند که با پیگیری های مستمر فرماندار کوهبنان، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی این مشکل در حال حاضر مرتفع شده است.

وی گفت: این در حالی است که از ۸۵ هزار کارگر بازنشسته ذغالسنگ بیش از ۸۵۰ کارگر بازنشسته در شهرستان کوهبنان زندگی می کنند و مسوولان اجرایی حدود ۱۳ استان کشور و بیش از ۹۵ نماینده مجلس که بازنشستگان ذغالسنگ را در حوزه های خود دارند، برای رفع این مشکل تلاش کرده اند.

معاون فرماندار کوهبنان ادامه داد: از جمله مشکلاتی که در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال زمینه نارضایتی مردم شهرستان و مسافران را فراهم کرده بود، مشکلات مربوط به جایگاه بنزین مرکز شهرستان بود که با برگزاری جلسات مکرر در نهایت با همکاری فرمانداری، شرکت نفت و شرکت تعاونی روستایی با واگذاری این جایگاه به بخش خصوصی در حال حاضر مشکل بصورت کلی مرتفع شده است.

وی از مدیریت مرکز اورژانس و درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان خواست با فراهم کردن تجهیزات و امکانات مورد نیاز در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم گام بردارند.

شهنازی، از مسوولان ادارات و نهادها خواست تا قبل از برگزاری جلسه شورای اداری در ماه آینده، فهرست طرح ها و پروژه هایی را که زمینه کلنگ زنی و افتتاح آنها فراهم شده به معاونت برنامه ریزی فرماندار اعلام کنند تا در هفته دولت اقدامات لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: بر اثر انفجار اسفندماه سال گذشته و کشته شدن چند معدن چی به دستور دادستان معدن چشمه پودنه بدلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی تعطیل شد که با پیگیری های به عمل آمده توسط فرمانداری، بازرسان تامین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اواسط تیرماه بیمه بیکاری به ۱۶۰ نفر که پروندهای خود را کامل کرده بودند پرداخت شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار کوهبنان بیان کرد: پس از تعطیلی معدن چشمه پودنه در بخش طغرالجرد بیش از ۲۶۰ نفر از کارگران این معدن بیکار شدند اما با توجه به فراهم شدن مقدمات و ایجاد شرایط ایمنی کافی توسط مسوولان معدن و پیمانکاران در حال حاضر ۱۶۰ کارگر این معدن دعوت به کار شده اند و مابقی نیز تا زمان دعوت به کار از بیمه بیکاری بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/