جلسه مثلث توسعه اقتصادی شهرستان زرند برگزار شد

جلسه مثلث توسعه اقتصادی شهرستان زرند با حضور دکتر امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، حجت السلام کرمی پور، امام جمعه و خنجری فرماندار شهرستان زرند و مدیران ادارات و نهاد های شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری زرند برگزار شد.

Tose 1

جلسه مثلث توسعه اقتصادی شهرستان زرند با حضور دکتر امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، حجت السلام کرمی پور، امام جمعه و خنجری فرماندار شهرستان زرند و مدیران ادارات و نهاد های شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری زرند برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، در ابتدای این جلسه احمد رشیدی زرندی، دبیر و مشاور ستاد تنظیم سند توسعه شهرستان زرند، با اشاره به این که سه ضلع مثلث توسعه اقتصادی را نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، سرمایه گذاران و نمایندگان دولت تشکیل می دهند افزود: اساس پیشرفت شهرستان همکاری سه بخش نامبرد است و برنامه مثلث توسعه اقتصادی کار جدیدی نیست و تنها هدف این ستاد این بوده است که سبب هماهنگی بیشتر این سه ضلع شده و با هماهنگی بیشتر بین ادارات موجبات جذب سرمایه گذاران را فراهم کند.

رشیدی تامین و توسعه زیر ساخت ها توسط دولت و پرهیز از دخالت مستقیم دولت در انجام فعالیت های اقتصادی و نیز مردمی کردن اقتصاد در انجام فعالیت های اقتصادی را از توصیه های موکد مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمردند و خطاب به مسئولین شهرستان زرند، افزود: از شنبه فراخوان جمع آوری اطلاعات به تمام مدیران و مسئولان شهرستان داده خواهد شد، امیدواریم که همکاری و همدلی لازم را در این زمینه وجود داشته باشد.

دبیر ستاد تنظیم سند توسعه شهرستان زرند گفت: این فراخوان شامل فصل هایی مانند بررسی وضعیت موجود، ترسیم چشم انداز، تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت با توجه به افق سال ۱۴۰۴، اقدامات کلیدی اولویت دار، برنامه های اجرایی، معرفی رابطین سرمایه گذار و سرمایه گذاری می باشد.

احمد رشیدی با بیان این که بخش سرمایه گذاری مهم ترین بخش و نقطه هدف این مثلث است افزود: معرفی فرصت های سرمایه گذاری، راهنمایی سرمایه گذاران، معرفی پروژه های سرمایه گذاری و طرح های امکان سنجی و معرفی سرمایه گذاران فعال و غیر فعال را از بخش های این قسمت دانست.

در این جلسه همچنین کرمی پور، امام جمعه زرند، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای مسئولین و مدیریان دستگاه های دولتی و نهادها و صنایع شهرستان زرند بیان داشت: وظیفه انبیاء اول خودسازی بوده است و بعد جامعه سازی و هرکس بخواهد کاری یرای جامعه انجام دهد اول باید روی خودش کار بکند و بعد جامعه.

وی با بیان اینکه نماز بهترین عمل برای خود سازی می باشد افزود: اگر کسی خودش را نساخته باشد فسادش در جامعه نسبت به فوایدش بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام کرمی پور، با بیان اهمیت روز جهانی قدس گفت: فردا یادگار حضرت امام از سال ۵۸ است و هدف امام بزرگوار از همان سال ۴۲ که ایشان مبارزاتشان را علیه ظلم شروع کردند بحث فلسطین اشغالی و آزادی سرزمین های اشغالی از دست اسرائیل بوده است.

وی همچنین گفت: لازمه تسلط اسلام بر تمام جهان در زمان غیبت سه عامل رهبر آسمانی، قانون الهی و آمادگی جهانی است که ما هم رهبر و هم قرآن به عنوان قانون الهی که خداوند به ما داده است را داریم اما متاسفانه آمادگی جهانی مردم هنوز در حدی نیست که بتوان به این موضوع دست یافت که با خود سازی ما و توجه به امر به معروف و نهی از منکر این موضوع نیز امکان پذیر خواهد شد.

امام جمعه زرند با بیان اینکه اولین جمعه مرداد ماه هم به عنوان روز نماز جمعه در تقویم ثبت شده است افزود: امیدوارم فردا با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس و حضور در نماز جمعه، موجب برگزاری هر چه با شکوه تر نماز جمعه و نیز راهپیمایی روز قدس شوید.

سپس دکتر امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات خدمت مسئولین شهرستان، برنامه ستاد مثلث توسعه اقتصادی را گامی بزرگ برای زرند دانست و برای آینده کاری آن ابراز امیدواری کرد و افزود: روند کاری این ستاد به گونه ای خواهد بود که سبب توسعه شهرستان خواهد شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان همچنین با اشاره به روز جهانی قدس و محکوم کردن رفتارهای وحشیانه اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین، بیان داشت: مسلمانان جهان باید با بیداری اسلامی دست به دست هم دهند و این معضل را حل کنند.

امیری بیان داشت: برنامه ریزی و زیر ساخت های مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان زرند ظرفیت های بالایی دارد و با برنامه ریزی مناسب و همدلی می تواند توسعه زیادی را برای شهرستان به همراه داشته باشد.

وی گفت: هدف گذاری اصلی ما هم اکنون بر روی ظرفیت هایی نظیر ذغال سنگ و سنگ آهن می باشد و هدف ما این است که از خام فروشی این منابع جلوگیری کنیم و با ایجاد صنایع تبدیلی برای این منابع موجب بهبود شرایط اقتصادی شهرستان شویم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تحول اساسی در بخش سرمایه گذاری گفت: به دلیل عملکرد ضعیف مسئولان در چند سال گذشته بخش کارآفرینی کشور رشد چندانی نداشته است.

دکتر امیری با بیان اینکه پروسه ثبت شرکت در کشوری مانند افغانستان ۷ روزه انجام می­ شود، افزود: متاسفانه در ایران کارآفرینانی که تنها باید دغدغه تأمین سرمایه داشته باشند در حال حاضر مجبورند برای کسب مجوز تأسیس شرکت به دنبال آشنا در ادارات باشند. باید هر چه زودتر مشکلات و موانع دست و پا گیر که موجب تاخیر در ثبت شرکت ها در ایران شده است را حل و فصل کرد.

امیری بیان داشت: متاسفانه تولید ذغال سنگ در شهرستان به شدت رو به کاهش است و حتی در حال حاضر برای فعالیت دو کارخانه کک سازی فعال در این شهرستان لازم است از خارج از استان و گاهاً از خارج از کشور ذغال وارد شهرستان شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آب در استان کرمان و اصفهان به وضعیت قرمز رسیده است و چند استان دیگر نیز وضعیت زرد دارند گفت: در حال حاضر بحران کم آبی در دشت زرند نیز به خوبی مشهود است و سطح آب سفره های آب زیرزمینی در این دشت سالانه ۱.۵ متر افت می کند و عمق چاهها برای برداشت آب هر روز بیشتر می شود و در حال حاضر حتی به عمق ۴۲۰متر نیز رسیده است.

وی در این باره همچنین گفت: اگر این بحران همچنان ادامه داشته باشد تا چند سال آینده جنگل های مصنوعی و باغات پسته شهرستان که جزء ثروت ملی محسوب می شوند، نابود خواهند شد.

وی برای برنامه کوتاه مدت بحران آب، صرفه جویی مردم در بخش آبیاری کشاورزی و مصرف خانگی و بهداشتی را خواستار شد و گفت: با انجام آبیاری مکانیزه می توان کمک شایانی به این بخش کرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در پایان صحبت های خودش گفت: خوشبختانه دولت به خوبی این مهم را درک کرده است و طرحی جامع برای مقابله با خشکسالی در دست بررسی دولت قرار دارد و با توجه به حساسیت های بالای خشکسالی و وضعیت بحرانی آب در استان کرمان و شهرستان زرند از مسئولان می‌خواهیم برای این منطقه نیز برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

در ادامه، ضلع سوم مثلث توسعه شهرستان زرند یعنی فرماندار زرند به ایراد سخنرانی پرداخت و در این رابطه گفت: مثلث توسعه اقتصادی دولتی نیست و در این رابطه همه مردم درگیر هستن و سرمایه گذاران بیشترین نقش و ارتباط را در این رابطه خواهند داشت.

خنجری با تبریک روز نماز جمعه به ائمه جمعه شهرستان افزود: در این سال با توجه به جنایات زیادی که علیه مردم مظلوم غزه از سوی اسرائیل شده است، مردم غزه و تمامی جهان نگاهشان به مردم ایران است و امیدوارم مردم زرند نیز در راهپیمایی فردا که راس ساعت ۱۱ صبح از میدان ۲۲ بهمن آغاز خواهد شد و تا مسجد جامع ادامه خواهد داشت حضور گسترده ای داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان زرند با بیان اینکه روز قدس اثری جاودانه از امام خمینی (ره) و متعلق به تمامی مظلومین عالم است گفت: مردم با حضور پر رنگ و باشکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس می توانند از مردم مظلوم فلسطین حمایت و جنایات این رژیم اشغالگر را محکوم کنند.

وی ضمن درخواست از مدیران و و مسئولین شهرستان برای همکاری کامل با دبیرخانه مثلث توسعه، گفت: انشاالله با همدلی تمامی مسئولین و مدیران بتوانیم بهترین و کارآمدترین سند توسعه اقتصادی را در استان تهیه و تنظیم کنیم.

وی خطاب به مدیران شهرستان برای حمایت بیش از پیش از سرمایه گذاران و کشاورزان گفت: از سرمایه گذاران مراجعه کننده به ادارات استقبال کنید و آنان را به این امر تشویق و ترغیب کنید و با معرفی آنان به دبیر خانه ستاد توسعه شهرستان موجبات تسریع این فرایند را برای آنان فراهم نمایند.

انتهای پیام/