روز قدس فرصتی برای بیان توطئه‌های آمریکاست

امام جمعه زرند گفت: روز جهانی قدس فرصتی است تا توطئه‌های آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی در عراق و سوریه نمایان‌تر شود.

امام جمعه زرند گفت: روز جهانی قدس فرصتی است تا توطئه‌های آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی در عراق و سوریه نمایان‌تر شود.

کرمی پور

به گزارش صدای زرند ، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار کرد: خداوند اجتماعاتی برای مسلمانان طی سال، هفته و روز منظور کرده است که مراسم معنوی سیاسی حج اجتماع سالانه است و از کشورهای مختلف اسلامی مسلمانان گردهم می‌آیند.

وی بیان کرد: نماز عبادی سیاسی جمعه اجتماع هفتگی است و اسلام توجه خاصی به این اجتماع دارد و یکی هم اجتماعات روزانه که همان نمازهای جماعت است.

امام جمعه زرند ادامه داد: نگرانی حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری از تفرقه بین مردم، مسئولان، احزاب و گروه‌ها است و خطبه‌های نماز جمعه بهترین جایی است که می‌تواند وحدت در جامعه ایجاد کند.

کرمی‌پور خاطر نشان کرد: سفارش به تقوا یکی از وظیفه‌های ائمه جمعه و از واجبات است.

این مسئول تصریح کرد: آیت‌الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران بود که در پنج مرداد ماه سال ۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) نماز جمعه را اقامه کرد و امام راحل با تعبیر ابوذر زمان از وی یاد کردند.

کرمی‌پور ادامه داد: آیت‌الله طالقانی عمر خود را در ارشاد، جهاد و روشنگری گذراند و بخشی از عمر خود را در حبس و رنج‌های مبارزاتی به‌سر برد.

وی روز جهانی قدس را یادگار حضرت امام خمینی (ره) ذکر کرد و افزود: مسئله فلسطین یکی از مسائل حساس سیاسی و اجتماعی جهان اسلام است که استکبار درصدد به حاشیه کشیدن این مسئله است.

امام جمعه زرند اضافه کرد: در چند روز گذشته جنایت‌های اشغالگران قدس شریف به اوج خود رسیده و چهره گرگ‌صفت آنها به نمایش درآمده است و به زنان و کودکان بی‌دفاع و کادر بهداشتی و درمانی و مریضان هم رحم نکرده‌اند و مقام معظم رهبری می‌فرمایند «ما امروز یک مسئله سیاسی در دنیای اسلام داریم و آن مسئله قدس است».

کرمی‌پور بیان کرد: آمریکا در حالی جمهوری اسلامی را در مورد حقوق بشر متهم می‌کند که مقام معظم رهبری می‌فرمایند «آمریکایی‌ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند، زیرا دولت آمریکا خودش ناقض حقوق بشر است».

وی تصریح کرد: سکوت کشورهای عربی و غربی و سازمان‌های بین‌المللی در برابر حوادث غزه دلیل بر این است که سر تا پای آنها را وحشی‌گری فرا گرفته است.

این مسئول اظهار کرد: روز جهانی قدس فرصتی است تا توطئه‌های آمریکا و رژیم اشغالگر در عراق و سوریه نمایان‌تر شود.

انتهای پیام/