واگذاری زغالسنگ خمرود و کک سازی زرند به بخش خصوصی

بسته سرمایه گذاری «طرح تجهیز معدن زغالسنگ خمرود» همراه با کارخانه کک سازی زرند به بخش خصوصی ارایه می شود.

بسته سرمایه گذاری «طرح تجهیز معدن زغالسنگ خمرود» همراه با کارخانه کک سازی زرند به بخش خصوصی ارایه می شود.

 Coal900212


به گزارش صدای زرند ، این طرح به صورت بسته ای از سرمایه گذاری تدوین شده شامل «آماده سازی، تجهیز و استخراج زغالسنگ خام از معدن خمرود و تبدیل آن به‌ کنسانتره» و «تولید کک در کارخانه کک سازی زرند» است.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران این برنامه را در جهت اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست های کلان خصوصی سازی دولت و استفاده از توان شرکت های داخلی به اجرا می گذارد.
همچنین افزایش تولید زغالسنگ و کک با هدف تامین بخشی از نیاز کارخانه های تولید فولاد به روش کوره بلند انجام می شود که در برنامه چشم انداز پیش بینی شده است.
معدن زغالسنگ خمرود که از ۳۸ میلیون تن ذخیره برخوردار است با هدف تولید ۷۵۰ هزار تن زغالسنگ خام و تبدیل آن به ۴۰۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ طراحی شده است.
همچنین کارخانه کک سازی زرند نیز که در این بسته سرمایه گذاری قرار دارد سالانه از ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن کک برخوردار است. معدن زغالسنگ خمرود و کارخانه کک سازی در محدوده استان کرمان واقع شده اند.
بر اساس طراحی های انجام شده، شرکتی که برنده فراخوان اجرای این بسته سرمایه گذاری شود به عنوان شرکت بهره بردار، بخش آماده سازی،‌ تجهیز،‌ تولید زغالسنگ،‌خام،‌ کنسانتره و کک سازی را بر عهده دارد و همچنین به عنوان فروشنده محصولات نیز شناخته خواهد شد.
از سوی دیگر شرکت هایی که در حال حاضر مصرف کننده نهایی این تولیدات محسوب می شوند، در بین متقاضیان سرمایه گذاری، در اولویت قرار دارند.
طرح زغالسنگ خمرود و کارخانه کک سازی زرند به عنوان یکی از بخش های زیر مجموعه ایمیدرو شناخته می شود.

انتهای پیام/