گزارش کامل جلسه مثلث توسعه اقتصادی شهرستان زرند

جلسه مثلث توسعه اقتصادی شهرستان زرند با حضور دکتر امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، حجت السلام کرمی پور، امام جمعه و خنجری فرماندار شهرستان زرند و مدیران ادارات و نهاد های شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری زرند برگزار شد.

www.SedayeZarand.ir

جلسه مثلث توسعه اقتصادی شهرستان زرند با حضور دکتر امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، حجت السلام کرمی پور، امام جمعه و خنجری فرماندار شهرستان زرند و مدیران ادارات و نهاد های شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری زرند برگزار شد.

 

دکتر امیری: برنامه ریزی از زیرساخت های به ثمر نشستن مثلث توسعه است.

به گزارش صدای زرند ،دکتر حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در جمع مدیران اجرایی و سرمایه گذاران در جلسه مثلث توسعه اقتصادی گفت: ستاد توسعه شهرستان زرند مبتکرانه و خلاقانه نسبت به سایر شهرستان های استان کار خود را آغاز کرده است و مطمئناً گام های اساسی در توسعه اقتصادی شهرستان برخواهد داشت.

وی جمع آوری و تدوین سند توسعه را کاری علمی و ریشه ای دانست و ابراز داشت: برنامه ریزی از زیرساخت های به ثمر نشستن مثلث توسعه است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری طعم خوب و شیرین برنامه ریزی در سال های ۸۰-۷۹ افزود: در گذشته ادارات کارهای روزمرگی را دنبال می کردند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز درگیر برخوردها و دعواهای سیاسی شده بودند.

www.SedayeZarand.ir

وی ادامه داد: با تغییر روش و استراتژی در عمل پیگیر اجرای طرح ها و عملیاتی شدن پروژه های متعدد از جمله واگن سازی، تولید سنگ آهن و تولیدات دیگر در بخش صنعت و معدن شهرستان شدیم.

امیری پتانسیل و قابلیت های شهرستان زرند در ثروت نهفته و غنی مواد معدنی و محصولات کشاورزی را متذکر شد و گفت: برای جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی با برنامه ریزی دراز مدت در طول این ۱۲ سال زنجیره ای را به وجود آوردیم تا در نهایت مشکل اشتغال و توسعه شهرستان را حل نماید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در طی ۷-۶ سال گذشته نوانستیم آخرین حلقه زنجیره با احداث کارخانجات فولاد سازی در زرند و سیریز برای رسیدن به محصول نهایی، تولید آهن و فولاد مذاب تکمیل نمائیم.

www.SedayeZarand.ir

دکتر امیری از تقاضای متعدد سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرستان زرند خبر داد و گفت: بزودی یک سرمایه گذار خارجی با ۱۰۰ میلیون دلار در شهرستان سرمایه گذاری خواهد کرد و خوشبختانه صاحبان سرمایه، شهرستان زرند را بهترین مکان برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند.

وی لزوم برنامه ریزی در بدنه مدیریت اجرایی شهرستان را خواستار شد و گفت: استراتژی مورد تأئید مقام معظم رهبری ابلاغ شده و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رسیدن به چشم انداز ۲۰ ساله در اجرای برنامه های ۵ ساله در قالب برنامه و بودجه برنامه ریزی شده است.

امیری تصریح کرد: در طول ۸ سال گذشته متأسفانه عوامل اجرایی از ریل اصلی خارج شدند و آثار زیانبار اقتصادی را به وجود آوردند، و دولتمردان فعلی را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده اند و باید با تدبیر و عقلانیت متخصصان و نخبگان جامعه به ریل اصلی یعنی توسعه اقتصادی و رونق بازار کسب و کار باز گردیم تا به چشم انداز آینده کشور در افق ۱۴۰۴ برسیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابلاغ مقام معظم رهبری را وظیفه تک تک افراد جامعه دانست و اظهار داشت: در شرایط تحریم و غیر تحریم اجرای این سیاست ها کشور را نجات می دهد و با صبر و پایداری در هر محاصره ای پیروز میدان خواهیم شد.

www.SedayeZarand.ir

امیری افزود: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید شرایطی را به وجود آوریم که روی پای خودمان بایستیم و از ظرفیت های جهانی برای تکمیل آن استفاده کنیم و این تنها راه درمان اقتصاد کشور و مکمل چشم انداز دراز مدت است.

وی هماهنگی و تعامل بیشتر مسئولین اجرایی با کمیته مرکزی ستاد تنظیم سند توسعه شهرستان زرند را ضروری دانست و ابراز داشت: در این راستا با ایجاد فضای رسانه ای، اطلاع رسانی در مطبوعات و فعالیت مضاعف در روابط عمومی دستگاه های اجرایی این کار محقق گردد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تنها راه نجات در توسعه کشور را برنامه ریزی اصولی و تخصصی عنوان کرد و افزود: باید از کارهای روزمرگی خارج شویم و با داشتن برنامه ای هدفمند و دراز مدت در توسعه کشور نقش آفرینی کنیم.

دکتر امیری مراد و هدف اصلی در شهرستان زرند را جذب سرمایه گذار دانست و تصریح کرد: صاحبان سرمایه بومی با به گردش در آوردن سرمایه خود در ایجاد فضای کسب و کار می توانند در  ایجاد اشتغال برای فرزندان خود نیز تأثیرگذار باشند و با خارج کردن سرمایه از بانک ها سود دو تا سه برابری عایدشان شود.

وی یکی دیگر از مشکلات سرمایه گذاران را دریافت مجوز عنوان کرد و افزود: متأسفانه در حال حاضر بروکراسی اداری مشکلات زیادی را به وجود آورده است و سرمایه گذار برای دریافت مجوز باید از رابطه به جای ضابطه استفاده کند و اگر در گذشته طی ۷ روز و بعد ۴۵ روز مجوز دریافت می شد، اکنون به ۶-۵ ماه رسیده است و دریافت طولانی استعلامات سرمایه گذار را خسته کرده است.

www.SedayeZarand.ir

حسین امیری ابراز امیدواری کرد در مثلث توسعه شهرستان این روند اصلاح و با همت و تلاش مدیران اجرایی و هماهنگی با ستاد تنظیم سند توسعه، سرمایه گذاران از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود شهرستان برای سرمایه گذاری مطلع و برای سرمایه گذاری ترغیب شوند.

www.SedayeZarand.ir

امضا تفاهم نامه مثلث توسعه شهرستان زرند

در جلسه مثلث توسعه اقتصادی شهرستان زرند، کرمی پور امام جمعه، دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و خنجری فرماندار تفاهم نامه ای امضاء کردند.

www.SedayeZarand.ir

www.SedayeZarand.ir

www.SedayeZarand.ir

امام جمعه شهر زرند: اگر کسی خودش را نساخته باشد، فسادش در جامعه نسبت به فوایدش بیشتر خواهد بود.

www.SedayeZarand.ir

در جلسه مثلث توسعه اقتصادی شهرستان زرند کرمی پور امام جمعه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای مسئولین و مدیران ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی بیان داشت: وظیفه انبیاء ابتدا خودسازی و بعد جامعه سازی بوده است و هرکس بخواهد کاری یرای جامعه انجام دهد، اول باید روی خودش کار بکند و بعد جامعه را اصلاح نماید.

وی با بیان اینکه نماز بهترین عمل برای خودسازی می باشد، افزود: اگر کسی خودش را نساخته باشد فسادش در جامعه نسبت به فوایدش بیشتر خواهد بود.

www.SedayeZarand.ir

کرمی پور با بیان اهمیت روز جهانی قدس گفت: فردا روز یادگار حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۸ است و هدف امام بزرگوار از همان سال ۴۲ که ایشان مبارزاتشان را علیه ظلم شروع کردند، بحث فلسطین اشغالی و آزادی سرزمین های اشغالی از دست صهیونیسم غاضب اسرائیل بوده است.

وی افزود: لازمه تسلط اسلام بر تمام جهان در زمان غیبت سه عامل رهبر آسمانی، قانون الهی و آمادگی جهانی است که ما هم رهبر و هم قرآن به عنوان قانون الهی که خداوند به ما داده است را داریم. اما متأسفانه آمادگی جهانی مردم هنوز در حدی نیست که بتوان به این موضوع دست یافت که با خودسازی ما و توجه به امر به معروف و نهی از منکر این موضوع نیز امکان پذیر خواهد شد.

www.SedayeZarand.ir

امام جمعه زرند با بیان اینکه اولین جمعه مرداد ماه هم به عنوان روز نماز جمعه در تقویم ثبت شده است افزود: امیدوارم فردا با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس و حضور در نماز جمعه، موجب برگزاری هر چه با شکوه تر نماز جمعه و نیز راهپیمایی روز قدس شوید.

مشکل سرمایه گذاران نبود مسیر مشخص و عدم شناخت کافی از ظرفیت ها و قابلیت های موجود است.

احمد رشیدیاحمد رشیدی دبیر ستاد تنظیم سند توسعه شهرستان زرند در جلسه مثلث توسعه اقتصادی گفت: سند توسعه شهرستان، سند راهبردی جامع و فراگیری است که در موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی کارشناسان و نخبگان جامعه قرار می گیرد.

وی به ایده و برنامه استاندار کرمان در رابطه با ایجاد مثلث توسعه اقتصادی در استان و شهرستان ها اشاره کرد و ابراز داشت: سه ضلع مثلث توسعه اقتصادی را نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دولت و سرمایه گذاران با نظارت ائمه جمعه تشکیل می دهند و طرح آن بیشتر به دلیل هماهنگی و تعامل بیش از پیش میان ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی برای جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در جهت ایجاد اشتغال، رونق بازار کسب و کار و توسعه اقتصادی است.

دبیر ستاد تنظیم سند توسعه شهرستان زرند تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری را یادآور شد و افزود: هدف از ابلاغ اقتصاد مقاومتی توسط معظم له، تأمین امکانات و توسعه زیرساخت ها توسط دولت و پرهیز از دخالت مسقیم دولت در کارها و واگذاری امور به دست مردم است.

www.SedayeZarand.ir

رشیدی با بیان اینکه محدود کردن اقتصاد و ترویج فرهنگ کارآفرینی در مثلت توسعه اقتصادی ملاک عمل است، اظهار داشت: مثلث توسعه اقتصادی دارای چندین استراتژی از جمله بسیج امکانات مادی و معنوی برای اطمینان بخشی به فعالیت های سرمایه گذاری، تکریم سرمایه و سرمایه گذار، هماهنگی میان ارکان حکومتی و مردم که تا چه میزان ارکان توسعه فعال و با هم هماهنگ باشند و همچنین مشارکت حداکثری مردم برای ارتقاء سطح زندگی افراد در جامعه است.

وی به لزوم برنامه ریزی اصولی و منطقی برای رسیدن به اهداف سند توسعه شهرستان اشاره کرد و گفت: سند توسعه مجموعه ای از فعالیت ها، برنامه ها و کارهایی است که باید اجرایی شوند و سند توسعه، سند راهبری مکتوبی در حوزه های مختلف مورد بحث کارشناسان و مدیران اجرایی شهرستان قرار خواهد گرفت.

مشاور فرهنگی و اجنماعی از ارسال فراخوان به ادارات و دستگاه های اجرایی در هفته اخیر خبر داد و افزود: این فراخوان مشتمل بر چند فصل از جمله بررسی وضعیت موجود در سند توسعه برای بررسی دقیق و کامل تر، بررسی محورهای آماری و اطلاعات در بخش های مختلف، گزارش تحلیلی و کارشناسی شده، فهرست نقاط قوت کلیدی درون سازمانی، فرصت های کلیدی برون سازمانی و فهرست چالش ها و نیازمندی هاست.

وی میزان رشد ۲۹/۱ درصدی جمعیت در شهرستان زرند را عنوان کرد و بیان داشت: در افق ۱۴۰۰ جمعیتی بالغ بر ۱۴۶۰۰۰ نفر در شهرستان زرند را خواهیم داشت و باید برای رسیدن به اهداف چشم انداز در بخش های مختلف برنامه ریزی جامع و پویایی داشته باشیم.

www.SedayeZarand.ir

احمد رشیدی مشکل سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در شهرستان را نبود مسیر مشخص و شناخت کافی از ظرفیت و قابلیت های موجود دانست و تأکید کرد: در این راستا باید سرمایه گذاران را با معرفی پروژه های متعدد در بخش صنعت و معدن و کشاورزی راهنمایی کرد و زمینه فعالیت ایشان در بخش های مختلف اقتصادی را فراهم آوریم.

دبیر ستاد تنظیم سند توسعه به معرفی سه بخش اساسی در ستاد سند توسعه شهرستان زرند پرداخت و افزود: در ستاد تنظیم سند توسعه کمیته های مرکزی و اجرایی، کارگروه های تخصصی و اتاق های مثلث توسعه اقتصادی و گروه مشاورین برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت همفکری و همکاری خواهند داشت.

رشیدی تصریح کرد: مردم ولایتمدار و نجیب شهرستان زرند برای رسیدن به افق و اهداف چشم انداز آینده به فعالیت و برنامه ریزی مسئولین اجرایی شهرستان چشم دوخته اند و ایشان باید آمار و اطلاعات واقعی را در تنظیم سند توسعه شهرستان را ارائه و نسبت به آن اهتمام ورزند.

ایشان در پایان به جنایات ناجوانمردانه رژیم اشغالگر قدس در سرزمین های فلسطین و غزه اشاره کرد و از مسئولین اجرایی خواست همپای مردم همیشه در صحنه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فریاد جگر خراش مردم غزه و فلسطین در حنجره مومنان روزه دار زرندی  به آسمان رود و برای اعلام انزجار و یاری زنان و کودکان به خون خفته غزه در دنیا طنین افکن گردد.

فرماندار زرند: در سال های اخیر دکتر امیری به تنهایی مثلث توسعه شهرستان را مدیریت کرده است.

SONY DSC

به همت دبیرخانه ستاد تنظیم سند توسعه شهرستان زرند، جلسه مثلت توسعه اقتصادی با حضور کرمی پور امام جمعه، دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، خنجری فرماندار و برخی از مدیران ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی در فرمانداری برگزار شد.

خنجری فرماندار زرند در جمع مدیران اجرایی و سرمایه گذاران به تشریح جزئیات مثلث توسعه شهرستان پرداخت و گفت: در این راستا جلسات متعددی میان مدیران اجرایی و صاحبان سرمایه در فرمانداری تشکیل شده است.

وی از آغاز به کار دبیرخانه ستاد تنظیم سند توسعه در فرمانداری زرند خبر داد و خواستار ارائه آمار و اطلاعات دقیق و کارشناسی شده به دبیرخانه ستاد تنظیم سند شهرستان شد و افزود: مثلث توسعه اقتصادی از دیدگاه استاندار همدلی، همفکری و تعامل بهتر و بیشتر میان مردم، سرمایه گذاران و مجموعه مدیریتی شهرستان را می طلبد.

SONY DSC

فرماندار زرند با تقدیر و تشکر از خدمات و تلاش های نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  به جرأت می توان گفت در طی سال های اخیر دکتر امیری به تنهایی مثلث توسعه شهرستان را مدیریت کرده است و با درایت و تدبیر چرخ توسعه شهرستان در بخش صنعتی، معدنی و کشاورزی را می چرخاند و در جذب صاحبان سرمایه و سرمایه گذاران نقش مهم و اساسی در رونق اقتصادی منطقه و اشتغالزایی جوانان بومی و جویای کار در شهرستان زرند را ایفا نموده است.

وی همت و تلاش مهدی برهانی نژاد به عنوان مسئول، احمد رشیدی مشاور فرهنگی و اجتماعی و دبیر ستاد توسعه، جوانان خوش فکر و دارای تخصص و همکاری همکاران فرمانداری در تنظیم سند توسعه را ماندگار و ستودنی عنوان کرد و گفت: از مدیران اجرایی شهرستان می خواهیم در اسرع وقت آمار و اطلاعات مورد نیاز ستاد توسعه را با توجه به فراخوان ارسالی به دبیرخانه ستاد ارسال نمایند.

خنجری تهیه بهترین سند توسعه استان در شهرستان زرند را تأکید کرد و بیان داشت: با همکاری مدیران و کارشناسان خبره دستگاه های اجرایی و اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قطعاً با ارائه راهکارهای مفید و سازنده برای تسهیل در سرمایه گذاری صاحبان سرمایه، تأثیر بسزایی در رشد و رونق اقتصادی و رفع معضل بیکاری در شهرستان خواهد داشت و معضلات و آسیب های اجتماعی به شدت کاهش می باید.

SONY DSC

نماینده عالی دولت در شهرستان زرند یکی از موانع سرمایه گذاری در شهرستان را تأخیر در جواب استعلامات دانست و ابراز داشت: مدیران اجرایی باید سرمایه گذاران را تکریم و برای حضور و مشارکت آنان در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان فرش قرمز پهن کنیم.

وی خواستار همکاری و تعامل بیشتر مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی با کمیته مرکزی ستاد تنظیم سند توسعه شهرستان شد و  افزود: انتظار و خواسته بحق مردم از مسئولین اجرایی و کارکنان دولت ارائه خدمت صادقانه و آینده نگری بیش از پیش در روند توسعه اقتصادی است.

خنجری بر لزوم آماده سازی و تأمین امنیت برای سرمایه گذاران در بخش خصوصی و دولتی تأکید کرد و یکی از شاخص های ارزیابی مدیران اجرایی را همکاری و همفکری آنان در تنظیم سند توسعه شهرستان زرند عنوان کرد.

انتهای پیام/