نیاز به تولید و استخراج ذغال امروز بیش از هر زمان دیگری وجود دارد

به گزارش صدای زرند ، مهندس محمد بساره رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کوهبنان گفت :معدن چشمه پودنه بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان در بهمن ماه سال ۹۲ به علت حادثه ناشی از کار وکشته شدن چند کارگر در نهایت به دستورمقام قضایی تعطیل شد .

-زغال-سنگ-32

به گزارش صدای زرند ، مهندس محمد بساره رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کوهبنان در گفتگو با خبرنگار شهرستان بیان داشت معدن چشمه پودنه بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان در بهمن ماه سال ۹۲ به علت حادثه ناشی از کار وکشته شدن چند کارگر در نهایت به دستورمقام قضایی تعطیل شد .

رئیس اداراه تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کوهبنان گفت:  ذغال سنگ امروز نقش تعیین کننده و مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد و نیاز به تولید و استخراج ذغال امروز بیش از هر زمان دیگری وجود  دارد .

 
وی ادامه داد این تعطیلی منجر به بیکاری حدود ۳۰۰نفر از کارگران و پرسنل این معدن به صورت مستقیم شد لذا بلافاصله بعد از تعطیلی معدن با همکاری مسئولین راه کار های افزایش ایمن و بازگشایی تونل ها  توسط بازرسین اداره کارو مسئولین معدن ارائه و با پیگیری امورات توسط کمیسیون های کارگری و کارگروه اشتغال و سرمایه گزاران راهکارهای بدون رفت از این بحران بررسی و بر اساس کار کارشناسی اماده شد.

 
بساره تصریح نمود  تعداد ۲۸۰نفر از کارگران این معدن بعد از تعطیلی در خواست بیمه بیکاری نمودند که بر اساس انجام مراحل قانونی و با نظر مساعد تامین اجتماعی کلیه واجدین شرایط (حدود ۲۶۰ نفر)از مزایای بیمه بیکاری استفاده نمودند که کلیه ی حقوق و معو قات قانونی کارگران  تا کنون به صورت کامل پرداخت شده است.

 

وی ابراز داشت همزمان با انجام امور بیمه بیکاری فعالیت جهت اماده سازی ،ایمن سازی ،و بستر سازی بازگشت به کار کارگران این معدن انجام شد و خوشبختانه به همت فرماندار شهرستان کوهبنان ،مدیر عامل این معدن و سایر نهاد های مرتبط بیش از ۷۰درصد کارگران تاکنون بازگشت به کار شده اند و بقیه کارگران نیز با توجه به نیاز معدن ، زمینه سازی و بستر سازی جبهه کارها و مساعدت کارفرما انشاالله  باز گشت به کار خواهند شد.

 
رئیس اداراه تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کوهبنان گفت:  ذغال سنگ امروز نقش تعیین کننده و مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد و نیاز به تولید و استخراج ذغال امروز بیش از هر زمان دیگری وجود  دارد .

 
ایشان تصریح نمود با توجه به توسعه صنایع پایین دستی ذغال سنگ  در حال حاضر با مشکل خوراک این صنایع و کارخانجات مواجه هستیم و این مطلب نیاز به همت همگانی و جمعی مسئولین شهرستان ،استان و کشوری جهت افزایش سرمایه گزاری و بهره وری در تولید و استخراج ذغال سنگ دارد.

 
وی تاکید داشت  در شهرستان کوهبنان ذخایر نسبتا خوب ذغال وجود دارد در حال حاضر با شناسایی یک معدن ذغال و وجود سرمایه گذاری جهت بهره برداری زمینه اشتغال حداقل ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در صورت شروع به کار وجود دارد که می بایست با توجه به نیاز شهرستان به اشتغال و لزوم توسعه در  صنعت ذغال همه دستگاه های اجرایی زمینه را جهت تسهیل در اماده سازی و بهره برداری این معدن فراهم نمایند.

 

 

انتهای پیام/