شرکت زغال‌سنگ سرگردان است ‌/ تامین اجتماعی سختی کار را اعمال نمی‌کند

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت زغال‌سنگ سرگردان است و به نظرمی‌رسد که اصلا برنامه‌ای ندارد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت زغال‌سنگ سرگردان است و به نظرمی‌رسد که اصلا برنامه‌ای ندارد.

امیری

به گزارش صدای زرند ، حسین امیری صبح امروز در پنجمین نشست شورای استانی گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی با حضور معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت:‌ شرکت زغال‌سنگ سرگردان است و به نظرمی‌رسد که اصلا برنامه‌ای ندارد.

وی بیان داشت: در زمان واگذاری زغال‌سنگ به شرکت فولاد اعلام کردم که این مسئله برای صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت زغال‌سنگ مشکل‌ساز می‌شود. معادن ما روز به روز در حال تعطیلی هستند، جبهه کار اصلا وجود ندارد و هر لحظه امکان بیکاری کارگران هست و کارگران نیز احساس ناامیدی می‌کنند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعادل بخشی میان صنعت و معدن وجود ندارد، افزود: از مجموع فرودگاه‌های کشور تنها چهار مورد آنها اقتصادی هستند.

وی با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در معادن و صنایع گفت: فنی‌ و حرفه‌ای رشته‌های مرتبط با معدن را در دستور کار خود قرار دهند تا با آموزش نیروی بومی بتوانیم از آنها در استان استفاده کنیم.

امیری با اشاره به اعمال جریمه‌های منابع طبیعی و محیط زیست نسب به معادن اظهار داشت: احساس می‌شود، کمبود مالی دستگاه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی و محیط زیست سبب می‌شود تا به دنبال بهانه باشند که شرکت‌های معدنی را جریمه کنند و آنها متضرر می‌شوند.

وی عنوان کرد: در بحث بیمه حوادث نیز عمده شرکت‌ها یا کارگران را بیمه نمی‌کنند و یا بیمه به تعهد خود عمل نمی‌کند. چند سال پیگیری کردیم و قانون ضریب سختی کار معدن را اصلاح کردیم، اما هنوز تامین اجتماعی ضریب سختی کار را اعمال نمی‌کند.

انتهای پیام/