پنجمین معدن سنگ آهن کشور در زرند است

مدیر معدن سنگ آهن جلال آباد زرند گفت: این معدن با ۲۰۰ میلیون تن ذخیره ماده معدنی، پنجمین معدن سنگ آهن کشور است.

مدیر معدن سنگ آهن جلال آباد زرند گفت: این معدن با ۲۰۰ میلیون تن ذخیره ماده معدنی، پنجمین معدن سنگ آهن کشور است.

SONY DSC

به گزارش صدای زرند ، حسین میرزایی روز پنجشنبه در بازدید معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از معادن شهرستان زرند افزود: ۹۱ میلیون تن سنگ آهن از سال ۸۳ تاکنون در این معدن تولید شده است.
وی گفت: ۴.۵ میلیون تن سنگ آهن در چهار ماه نخست امسال تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

 

وی با اعلام اینکه کار اکتشاف تکمیلی این معدن در حال اجراست افزود: پیش بینی می شود ذخیره این معدن از ۲۰۰ میلیون تن به ۴۰۰ میلیون تن افزایش یابد.

 

مدیرعامل شرکت یاقوت شهر نیز در بازدید این هیات از معدن خمرود گفت: این معدن در فاصله ۴۰ کیلومتری زرند قرار دارد و فعالیت برای تولید ذغال سنگ در این معدن در حال انجام است.

 

حسن منصوری بیان کرد: پیش بینی می شود در آذرماه به تولید ذغال برسیم.

 

وی گفت در شش ماه اول سال آینده تولید در این معدن به پنج هزار تن و در نهایت در مدت زمان ۳ سال آیند تولید ذغال سنگ در این معدن به ۷۵۰ هزار تن می رسد و زمینه اشتغال یکهزار نفر به طور مستقیم ایجاد می شود.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز به همراه نماینده مردم زرند و کوهبنان، فرماندار و اعضای شورای شهر زرند، جمعی از مسوولان اجرایی و معدنی به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت و معدن شهرستان زرند از معدن ذغال سنگ خمرود، معدن سنگ آهن جلال آباد، سایت کک سازی فولاد زرند ایرانیان و طرح فولاد زرند ایرانیان بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت این واحدها آشنا شد.

 

در پایان این بازدید یک روزه نشست مشترک با حضور نمایندگان بخش معدن برگزار شد و مدیران مربوط به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

 

نشست استانی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز صبح امروز (پنجشنبه) با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کرمان، اعضای اتاق بازرگانی استان و فعالان بخش صنعت و معدن در استانداری برگزار شد.

 

زرند در ۷۵ کیلومتری شمال کرمان واقع است.

 

انتهای پیام /