معاون وزیر صنعت از پروژه‌های صنعتی و معدنی شهرستان زرند بازدید کرد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت و معدن شهرستان زرند از پروژه‌های صنعتی و معدنی این شهرستان بازدید کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت و معدن شهرستان زرند از پروژه‌های صنعتی و معدنی این شهرستان بازدید کرد.

جعفر سرقینی

به گزارش صدای زرند ، جعفر سرقینی شامگاه امروز به همراه نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان، فرماندار و اعضای شورای شهر زرند به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت و معدن شهرستان زرند از پروژه‌های صنعتی و معدنی این شهرستان از جمله معدن زغال سنگ خمرود، معدن سنگ آهن جلال آباد، سایت کک سازی فولاد زرند ایرانیان و طرح فولاد زرند ایرانیان  بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت این واحدها آشنا شد.

مدیرعامل شرکت یاقوت شهر در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: معدن خمرود در فاصله ۴۰ کیلومتری زرند قرار دارد و فعالیت برای تولید زغال سنگ در این معدن در حال انجام است.

حسن منصوری با بیان اینکه هم اکنون دساندری به طول ۳۰۰ متر با شیب ۱۵ درجه در حال احداث است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در آذرماه به تولید زغال برسیم.

وی با تاکید بر اینکه در ۶ ماهه اول سال آینده تولید در این معدن به ۵ هزار تن می‌رسد، تصریح کرد: در نهایت در مدت زمان ۳ سال آینده تولید زغال سنگ در این معدن به ۷۵۰ هزار تن می‌رسد و زمینه اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد می‌شود.

مدیر معدن سنگ آهن جلال آباد نیز در این بازدید، اظهار کرد: این معدن با ۲۰۰ میلیون تن ذخیره جزو پنجمین معدن سنگ آهن کشور است که از سال ۸۳ تاکنون در آن ۹۱ میلیون تن سنگ آهن تولید شده است.

میرزایی گفت: در ۴ ماهه اول امسال ۴ و نیم میلیون تن سنگ آهن تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود امسال تولید سنگ آهن به یک میلیون و ۵۰ هزار تن برسد، افزود: هم اکنون ۲۸ درصد از برنامه زمان بندی جلوتر هستیم.

 همچنین امروز نشست مشترک با حضور نمایندگان بخش معدنی در شهرستان زرند برگزار شد و مسئولان بخش معدن به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

مدیر معدن سنگ آهن جلال آباد با اعلام اینکه در حال حاضر کار اکتشاف تکمیلی این معدن در حال اجراست، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود ذخیره این معدن از ۲۰۰ میلیون تن به ۴۰۰ میلیون تن افزایش یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان  در مجلس شورای اسلامی نیز هدف از این بازدید را شناساندن ظرفیت‌های شهرستان در بخش صنعت و معدن به کمیسیون صنعت و معدن اعلام کرد.

حسین امیری عدم نقدینگی در معادن و به روز نبودن تجهیزات معدنی را از مهمترین مشکلات معدنکاران این شهرستان اعلام و خاطرنشان کرد: متاسفانه معادن شهرستان زرند یا در حال تعطیلی هستند و یا در میزان تولید کاهش قابل توجهی داشته‌اند که باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

 معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست برای رفع مشکلات معدنی شهرستان زرند قول مساعد داد.

انتهای پیام/