کاهش تولید زغال‌سنگ در شهرستان زرند

فرماندار زرند با اشاره به کاهش تولید معادن زغال‌سنگ شهرستان از ۶۰۰ هزار تن سالانه به ۱۰۰ هزار تن، گفت: سه عامل سبب کاهش تولید زغال‌سنگ در معادن این شهرستان شده است.

فرماندار زرند با اشاره به کاهش تولید معادن زغال‌سنگ شهرستان از ۶۰۰ هزار تن سالانه به ۱۰۰ هزار تن، گفت: سه عامل سبب کاهش تولید زغال‌سنگ در معادن این شهرستان شده است.

139303150920591592923963

به گزارش صدای زرند به نقل از تسنیم ،حبیب‌الله خنجری در گفت‌وگو با اشاره به کاهش تولید معادن زغال‌سنگ شهرستان زرند از ۶۰۰ هزار تن سالانه به ۱۰۰ هزار تن، اظهار کرد: تمام شدن برخی از رگه‌های زغال‌سنگ در معادن یکی از عوامل کاهش تولید زغال‌سنگ در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه قدمت معادن زغال‌سنگ در این شهرستان به ۴۸ سال می‌رسد، افزود: از زمان افتتاح این معادن تجهیزات ایمنی و امکانات آنها به روز نشده که یکی دیگر از عوامل کاهش تولید این معادن به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان زرند کاهش قیمت زغال‌سنگ را سومین عامل کاهش تولید زغال‌سنگ در معادن این شهرستان عنوان کرد و گفت: در کمیته پشتیبانی وزارت صنایع و معادن قرار بود ۲۰ درصد قیمت زغال‌سنگ افزایش داشته باشد، اما ۹ درصد تصویب شد که این هزینه مقرون به صرفه نیست و هزینه خروجی با هزینه ورودی همخوانی ندارد.

خنجری با بیان اینکه کاهش تولید سالانه زغال‌سنگ در معادن این شهرستان سبب افزایش جمعیت بیکاران شده است، تصریح‌کرد: امسال ۲۰۰ نفر به سبب کاهش تولید زغال‌سنگ در شهرستان زرند بیکار شده‌اند.

وی از وجود ۹ معدن زغال‌سنگ در این شهرستان خبرداد و افزود: ۸۰ درصد معادن زغال‌سنگ توسط بخش خصوصی در این شهرستان فعال هستند.

فرماندار شهرستان زرند از تعطیلی بخشی از معادن هُتکن و باب نیزو این شهرستان خبرداد و گفت: معدن باب‌نیزو دولتی است که به سبب مقرون به صرفه نبودن تعطیل شده که به زودی با برگزاری مناقصه‌ای این معدن به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

خنجری با بیان اینکه تنها در بخش تولید معادن زغال‌سنگ در این شهرستان با مشکل مواجه هستیم، خاطرنشان‌کرد: در معدن سنگ‌آهن شهرستان زرند هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/