استیضاح وزیر علوم در آستانه بازگشایی دانشگاه ها به صلاح کشور نیست/ فرجی دانا مشکل شخصی با بورسیه شدگان غیرقانونی ندارد

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متزلزل کردن مدیریت آموزش عالی کشور در آستانه بازگشایی دانشگاه ها به صلاح کشور نیست، گفت که فرجی دانا با کسانی که غیرقانونی بورسیه شده اند، مشکل شخصی ندارد و در این باره سخنان خود را بیان خواهد کرد.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متزلزل کردن مدیریت آموزش عالی کشور در آستانه بازگشایی دانشگاه ها به صلاح کشور نیست، گفت که فرجی دانا با کسانی که غیرقانونی بورسیه شده اند، مشکل شخصی ندارد و در این باره سخنان خود را بیان خواهد کرد.

Dr.-Amiri

به گزارش صدای زرند به نقل از ایرنا ،ˈدکتر حسین امیری خامکانیˈ روز شنبه در گفت و گو با بیان اینکه وزیرعلوم تلاش کرده بیشترین تعامل را با مجلس داشته باشد، افزود: آقای فرجی دانا هنوز کاری انجام نداده که بشود درباره عملکرد آن قضاوت کرد. او تازه کارش را شروع کرده و معمولا هیچ وزیری را در این مدت کوتاه استیضاح نمی کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مدت هفت یا هشت ماه نمی شود گفت که وزیر از نظر آموزشی موفق بوده یا نبوده است و امیدوارم نمایندگان به استیضاح وزیر علوم رای ندهند.

نماینده مردم زرند در مجلس تصریح کرد: اگر بحث همکاران نماینده، مدیران وزارتخانه و دانشگاهها است، وقتی به وزیری رای اعتماد داده می شود، او حق دارد و باید اجازه دهیم همکاران خود را منصوب و انتخاب کند تا برنامه های خود را پیش ببرد.

امیری خامکانی تاکید کرد: اگر قرار است وزیر در قبال کیفیت آموزشی و برنامه های آموزشی کشور پاسخگو باشد، بالاخره باید بتواند مدیرانش را انتخاب کند تا برنامه های خود را پیش برده و کیفیت و نتیجه کارش را ببیند.

این استادیار دانشگاه شهید باهنر کرمان و نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مقایسه با گذشته نیز، هم در بخش های دانشجویی و هم در هیات علمی دانشگاهها، اکنون آرامشی حاکم شده است که با توجه به اینکه دانشگاه ها یک ماه دیگر باید بازگشایی شود، متزلزل کردن مدیریت آموزش عالی کشور در چنین شرایطی به صلاح کشور نیست.

وی با بیان تاکید بر اینکه برنامه های آموزشی دانشگاه ها در حال تدوین است، ابراز امیدواری کرد: نمایندگان به استیضاح رای ندهند.

نماینده زرند در مجلس در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از فضای مجلس چگونه است، پاسخ داد:فکر می کنم استیضاح وزیر علوم رای نیاورد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بر اساس متن تقاضای استیضاح وزیر علوم،عمده دغدغه استیضاح کنندگان به بحث مدیریت ها برمی گردد، گفت: بالاخر وزیری که رای اعتماد می گیرد باید این حق را داشته باشد که همکاران و روسای دانشگاه ها را انتخاب کند و تا آنجا که من برخورد داشتم، آقای فرجی دانا بعضی از روسای دانشگاه ها را که نمایندگان درباره آنها حساسیت داشته اند، منصوب نکرده و تلاش کرده است بیشترین میزان تعامل را با مجلس داشته باشد.

امیری خامکانی ادامه داد: باید بپذیریم مردم به دولت و برنامه های آن رای داده اند و مجلس هم باید به آن رای احترام بگذارد و اگر وزیر خلاف قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس عمل کرده باید پاسخگو باشد که در این زمینه هم تا به حال مطلبی ذکر نشده که کجا غیرقانونی عمل کرده است.

نماینده مردم زرند در مجلس همچنین گفت: بحث بورسیه ها هم یکی از مسائل مد نظر نمایندگان است اما باید توجه داشت که ایشان با افرادی که به عنوان بورسیه معرفی شده اند، مشکل شخصی ندارد و در این زمینه هم صحبت های خود را بیان خواهد کرد.

تقاضای استیضاح رضا فرجی دانا وزیرعلوم سه شنبه هفته گذشته (۲۱ مرداد ماه جاری) با امضای ۵۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در چهار محور اعلام وصول شد.

انتهای پیام /