موضع لاریجانی و باهنر درباره فرجی دانا

یکی از امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر علوم در واکنش به موضع فراکسیون رهروان گفت: نمایندگان شخصا در مورد رای اعتماد یا عدم اعتماد به وزیر علوم تصمیم گیری می کنند؛ فراکسیون رهروان نمی توانند تعین تکلیف کنند.

FarajiDanaقاسم جعفری در واکنش به تصمیم فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی مبنی بر اتخاذ تصمیم تشکیلاتی جهت رای اعتماد و یا عدم اعتماد به وزیر علوم گفت: تعداد زیادی از اعضای فراکسیون رهروان نیز با اقدامات فرجی دانا در وزارت علوم مخالف بوده و پیگیر جلسات استیضاح کنندگان با وزیر علوم بودند.


صدای زرند: نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر علوم از اعضای فراکسیون رهروان هستند گفت: محمدرضا باهنر، علی لاریجانی و محمد حسن ابوترابی فرد به عنوان رئیس و نایب رئیسان مجلس شورای اسلامی نیز دغدغه ها و انتقادات جدی نسبت به وزیر علوم دارند و جلسات و تعهدات وزیر علوم به استیضاح کنندگان را پیگیری می کردند.

وی تاکید کرد: بسیاری از اعضای فراکسیون رهروان براساس تشخیص و تکلیف خود درباره استیضاح وزیر علوم تصمیم می گیرند. بنابراین نمی توان آنها را به اجرای تصمیمی مجبور کرد که فراکسیون رهروان در خصوص اعتماد مجدد یا عدم اعتماد به فرجی دانا می گیرد.

جعفری تشریح کرد: نمایندگان مجلس به این بلوغ فکری رسیده اند که تشخیص دهند به وزیر علوم رای اعتماد مجدد بدهند یا خیر.

وی ادامه داد: عده ای تلاش دارند فضای استیضاح وزیر علوم را گروهی و جناحی نشان دهند، به عبارت دیگر وانمود کنند که تنها اعضای فراکسیون اصولگرایان به دنبال این استیضاح هستند در حالی که امضا کنندگان این استیضاح از دو فراکسیون بوده و این امر نشان می دهد استیضاح وزیر علوم فراگروهی و فراجناحی است.

شورای مرکزی فراکسیون رهروان مجلس شورای اسلامی فردا صبح برای بررسی استیضاح وزیر علوم تشکیل جلسه خواهد داد.

این فراکسیون قصد دارد پس از استیضاح نیز جلسه ای با وزیر علوم داشته باشد تا درخصوص تصمیم این فراکسیون برای رای اعتماد یا عدم اعتماد به فرجی دانا تصمیم گیری کند.