مبارزات بیولوژیک با آفات در گلخانه‌های زرند آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: مبارزات بیولوژیک و غیرشیمیایی با آفات در گلخانه‌های شهرستان زرند در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: مبارزات بیولوژیک و غیرشیمیایی با آفات در گلخانه‌های شهرستان زرند در حال انجام است.

Golkhane

به گزارش سایت صدای زرند به نقل از تسنیم ،علی زارعی در گفت‌وگو اظهار کرد: در حال حاضر مبارزات بیولوژیک و غیرشیمیایی با آفات در ۴۰۰۰ متر مربع از سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شهرستان زرند در حال انجام است.

وی کاهش مصرف سموم و تولید محصولات سالم را از مهمترین اهداف طرح مبارزات بیولوژیک علیه آفات در گلخانه‌های شهرستان زرند عنوان کرد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان زرند با بیان اینکه متاسفانه بعد از انجام سم‌پاشی و مبارزات شیمیایی علیه آفات، مقداری از سم در محصول به ویژه خیارسبز باقی می‌ماند، گفت: به همین سبب تصمیم گرفته شد عملیات مبارزه بیولوژیکی علیه آفات در تمامی گلخانه‌های شهرستان زرند انجام شود.

زارعی با انتقاد از مصرف کود و سموم شیمیایی به میزان زیاد در برخی مزارع و گلخانه‌های شهرستان زرند، تصریح کرد: به گفته پزشکان و کارشناسان، باقی ماندن مواد شیمیایی و سمی در محصولات کشاورزی سبب بروز بیماری‌های مختلف از جمله سرطان در بین مردم می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از استقبال گلخانه‌داران زرند از طرح مبارزات بیولوژیک علیه آفات گیاهی، خاطرنشان کرد: از این پس مردم می‌توانند با خیال آسوده تولیدات و محصولات گلخانه‌ای شهرستان زرند را خریداری و استفاده کنند.

انتهای پیام/