۹۷ روستای زرند فاقد آب آشامیدنی سالم و بهداشتی

به گزارش صدای زرند ، “رضا زنگی آبادی” در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: به منظور آگاهی از کیفیت آب شرب توزیعی آزمایشات میکروبی و شیمیایی روی آب صورت می‌گیرد.

مدیر امور آبفار شهرستان زرند گفت: از سال گذشته تاکنون، به ۹۷ روستای فاقد آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، به وسیله تانکر آبرسانی سیار صورت گرفته است.

 

آب

به گزارش صدای زرند ، “رضا زنگی آبادی” در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: به منظور آگاهی از کیفیت آب شرب توزیعی آزمایشات میکروبی و شیمیایی روی آب صورت می‌گیرد.


 

وی تعداد آزمایشات میکروبی انجام شده را ۱۷۶۳ و آزمایشات شیمیایی انجام شده را ۹۶ مورد برشمرد.

 

این مسئول، کلرزنی مداوم شبکه‌ها با سامانه گاز کلر و نگهداری و سرویس آنها بصورت روزانه و مستمر و همچنین شستشوی مخازن ذخیره را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این حوزه دانست.

 

زنگی آبادی ادامه داد: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مشترکین و جلوگیری از هدررفت آب، رفع نشتی‌ها درسطح روستاهای شهرستان بصورت روزانه و سرویس کاری و محافظت از حوضچه‌ها، شیرهای فشارشکن و فیلترهای هیدرولیکی‌ و شیرفلکه‌ها بطور مداوم صورت گرفته است.

 

وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده این امور در حوزه بهره برداری گفت: تعویض و اصلاح اتصالات داخل موتورخانه ها و نصب ۶ کنتورحجمی، توسعه و اصلاح و بازسازی شبکه‌ها (لوله گذاری) به طول ۷ کیلومتر، تعویض یک کیلومتر از خط انتقال روستای حسین آباد آخوند‌، تعویض ۰.۵ کیلومتر از خط انتقال روستای علی آباد علیا‌، تعویض خط انتقال شهرک طالقانی(فلزی ۶ اینچ) به طول ۳۵۰ متر از اقدامات انجام شده در این حوزه طی یکسال اخیر است.

 

وی همچنین از انجام ۵ مورد محکم کاری و حفاظت از کابل‌ها، ترانس و تابلو برق موتورخانه‌ها در راستای افزایش ایمنی در این حوزه خبر داد.

 

لزوم صرفه جویی و رعایت الگوی صحیح مصرف از سوی مشترکین

 

وی در خصوص خدمات ارائه شده در این حوزه گفت: فروش انشعاب، تعویض کنتورخراب، شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز، شناسایی و اخطار مشترکین پرمصرف و اشاعه فرهنگ بهینه مصرف آب از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

 

وی افزود: طی یکسال اخیر ۵۹۸ فقره انشعاب به روستاهای تحت پوشش واگذار شده است.

 
 

زنگی آبادی در خصوص اقدامات انجام شده در جهت تعویض کنتورهای خراب اظهار کرد: این امور طی یکسال اخیر ۷۰۵ مورد کنتور خراب را در سطح روستاهای شهرستان تعویض کرده است.

 

این مسئول افزود: شناسایی و جمع آوری ۲۵ مورد انشعابات غیرمجاز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

 
 

وی با تأکید بر لزوم صرفه جویی و رعایت الگوی صحیح مصرف از سوی مشترکین گفت: ۲۰۰ مشترک پرمصرف این شهرستان شناسایی و اخطار قطع آب دریافت کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: در خصوص اشاعه فرهنگ بهینه مصرف آب، سخنانی توسط ائمه جمعه و جماعت در تمامی مساجد روستاهای سطح شهرستان بخصوص درهفته صرفه جویی در مصرف آب در ماه مبارک رمضان ایراد شد.

 

مدیر امور آبفار شهرستان زرند افزود: در این حوزه حفر یک حلقه چاه و تأمین آب آشامیدنی مجتمع سنگ سیریز، حفر یک حلقه چاه و تامین آب آشامیدنی مجتمع شعبجره، تامین آب مجتمع دشتخاک ، رشکها و بنان، خرید و اجرای ۸ کیلومتر خط انتقال و خرید و اجرای یک کیلومتر خط برق انجام شده است.

 
 

زنگی آبادی افزود: خرید لوله به طول ۰.۷ کیلومتر و تامین آب مجتمع روستای عبدل آباد، خرید و اجرای ۲.۲ کیلومترخط انتقال و تامین آب مجتمع روستای سوسفید و بهسازی یک دهنه چشمه، تامین آب مجتمع حاشیه شرقی‌، تکمیل ایستگاه بهره برداری، خرید و اجرای ۳ کیلومتر و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ به حجم ۲۰۰ متر مکعب جهت تامین آب مجتمع سبلوئیه در این مدت انجام شده است.

 
 

وی از ساخت مخزن ۳۰۰ متر مکعبی مجتمع سیریز خبر داد و افزود: با برقی کردن چاه قدیم این مجتمع‌، موتور دیزل مربوطه از مدار خارج شد.

 

انتهای پیام/