جواب نامه سرگشاده یک کوهبنانی به دکتر امیری توسط یک طغرالجردی!

بعد از انتشار نامه ی سرگشاده از طرف یکی از شهروندان کوهبنانی با نام مهدی زینلی در سایت های خبری شهرستان کوهبنان و زرند، یکی از ساکنین طغرالجرد جوابیه ای به این نامه در سایت اجتماعی پاپدانا منتشر کرده اند که جا دارد مورد مطالعه کاربران محترم قرار گیرد.

بعد از انتشار نامه ی سرگشاده از طرف یکی از شهروندان کوهبنانی با نام مهدی زینلی در سایت های خبری شهرستان کوهبنان و زرند، یکی از ساکنین طغرالجرد جوابیه ای به این نامه در سایت اجتماعی پاپدانا منتشر کرده اند که جا دارد مورد مطالعه کاربران محترم قرار گیرد.

Dr Amiri

جوابیه نامه سرگشاده یک کوهبنانی به دکتر حسین امیری نماینده مردم شهرستان های کوهبنان و زرند

بعد از سلام محضر آقا امام زمان و نایب بر حقش و سلام و درود به روح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و هزاران شهید گلگون کفن و سلام به همه شما عزیزان چه کوهبنانی چه زرندی چه طغرالجردی و همه ایرونی های بزرگوار…

و اما بعد:

نامه سرگشاده به دکترامیری نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان که به قلم برادر ارجمند مهدی زینلی نگاشته شده بود و در پایگاهای خبری انتشار یافت می طلبید که از سوی دفتر آقای دکتر جوابیه ای داده شود ولی سعه صدر ایشان و عقیده بر این اصل بگذار انتقاد شویم تا در لابلای همین انتقاد شدنها واقعیت هویدا شود پی بردم جوابیه ای از سوی دفتر احتمالا صادر نخواهد شد لذا حقیر که یک کهساکن از این شهرستان هستم بر خویش وظیفه دیدم جوابی به نامه سرگشاده برادر بزرگوارم آقا مهدی زینلی بدهم:

۱- در جای جای نامه اشاره به این شده بود چرا زرند شتابان در حال پیشرفت هست ولی کوهبنان نه!!! چرا فعالیت آقای دکتر در زرند بیشتر از کوهبنان است!؟ چرا زرند…. اما کوهبنان نه…..!!! این درست همان چراهایی است که اهالی بخش طغرالجرد از مسئولین (اصل کوهبنانی) همیشه میپرسند که چرا کوهبنان همه چیز را برای خود می خواهد و اندک التفاتی به طغرالجرد نمی کند؟ چرا بودجه اختصاصی به شهرستان را نزدیک به تمام آن را خود کوهبنان می بلعد و به بخش طغرالجرد و حتی ده علی قطره چکانی می رسد؟ حال همان جوابی که عزیزان کوهبنانی به این سئوالات اهالی بخش طغرالجرد و یا بهتر بگوییم نواحی غیرکوهبنان (اما جزو شهرستان کوهبنان) میدهند همان جواب را میتوان به چراهای نامه سرگشاده داد!!

اگربفرمایید طغرالجرد جمعیتش کم است!! اگر بفرمایید طغرالجرد زیرساخت ندارد!!! اگر بفرمایید ما مرکزشهرستانیم ولی شما طغرالجردی ها نه!!

خلاصه برادر زینلی ها همان جوابی که دراین خصوص میدهد همان جواب شما درمقایسه کوهبنان و زرند

۲- خصوصیت اخلاقی و روحیات جناب دکتر امیری این نیست که باندک کاری هیاهو راه بیندازد و بوق و کرنال و…. که این شد و آن شد! بلکه جناب دکتر کارش بر همه معلوم هست و به اعتراف دوست و دشمن ایشان فردی متعهد کاردان لایق و هوشمند است و خدمات ایشان در مسیر توسعه کوهبنان معلوم هست. که چشم حقیقت بین و وجدان بی غرض میخواهد.

۳- ۸سال دولت آقای احمدی نژاد زمام دار امور بود و مدیریت شهرستان کوهبنان بدست اصول گرایان بود. تا آنجا که من خبر دارم در این مدت چنان بی مهری و بی توجهی به آقای دکتر در کوهبنان شده که باید در کتاب خاطرات ایشان درج شود. چرا عزیزان مسئول جناب دکتر را در جلسات راهبردی شهرستان یا دعوت نمی کردند یا اگر دعوتی هم میشد بحالت سرد بود؟ چرا در این مدت دکتر امیری مورد بی توجهی عزیزان کوهبنانی بود؟ چرا تریبونی برای دکتر در کوهبنان نبود؟ چرا باید نماینده شهرستان که هر جای استان و ایران میرفت استقبالش زیبا بود ولی درکوهبنان….؟ و حال با این سوالات و نکات ریزی که جای گفتنش نیست آیا بی انصافی نیست توپ را به زمین دکتر بیندازیم و کم کاری و کم خواهی خودمان را پای دکتر بنویسیم؟!!!

اما اکنون که دولت تدبیر و امید روی کاراست و تعامل بسیار خوبی بین فرماندار محترم جناب آقای هاشمی و نماینده وجود دارد بارقه هایی از امید در دلها پیدا شده و در این مدت کارهای خوب مثل جدی شدن موضوع جاده شهرستان، اهمیت شهرک صنعتی، تصویب اخذ درآمد از معادن و….. در حال تحقق هست و انشالله روزهای خوب در راه است آنهم بمدد هوش فرماندار باهوش مسئولین دلسوز و نماینده متعهد و دلسوز شدنی است، لازم به بیان هست در این مدت ۴ماه اخیر با تعامل و هماهنگی که بین فرماندار و دکتر امیری بود وزیر نیرو به کوهبنان آمد، جلسه ای با حضور فرماندار، شهرداران کوهبنان، پابدانا با هماهنگی نماینده در تهران تشکیل شد با برنامه دکتر و فرماندار قرار است پای وزیران بیشتری به کوهبنان باز بشه و کارهای خوبی چون کلنگ نیروگاه سیکل ترکیبی و گسیل سرمایه گذران به کوهبنان انجام بشه و اگر در ۸سال گذشته هم مسئولین دوش به دوش نماینده بودنند اینگونه کارها انجام شده بود.

۴- آیا شما بزرگواران کوهبنانی از خود پرسیده اید در انتخابات مجلس دو دوره قبل چه کردید در یک دوره انتخابات قومی و قبیله ای و نشان فهم و درک کوهبنانی ها را گذاشتید به این که باید به خودی رای داد نه غریبه!!! یا در دوره دیگر تبلیغات ناحق شد که دکتر با کوهبنان میانه خوبی ندارد و بیشتر توجه اش به زرند است و چون زرندی است برای شما کوهبنانی ها کاری نمیکنه پس بیاید به فلان و…. رای دهیم.

البته امروز و هیچ وقت جناب آقای دکتر امیری خود را صرفاً نماینده زرند نداسته و نمی داند بلکه نماینده تمام اهالی زرند و کوهبنان می دانند و من ایمان دارم بحث رای دادن و ندادن را هرگز روح بلند دکتر در کارش دخالت نداده و نمی دهد ولی این مطلب را گفتم تا بگم سری درگریبان خودهم بکنیم که چه کردیم؟!!!!

۵- شاید در جواب اینکه چرا کوهبنان بر قله صنعت و اقتصاد و…. استان نیست؟ شاید این جواب را می توان بصورت علمی و مستند بیان داشت که کوهبنان با تلاش و کوشش امثال دکتر به بالاتر از آنچه که استحقاقش بوده رسیده مگر سرانه فضای ورزشی کوهبنان از تمامی نواحی استان بالاترنیست؟ البته منظورم داخل شهر کوهبنان است (نه نواحی دیگر کوهبنان). مگر سرانه امکانات بهداشتی و درمانی کوهبنان از بسیاری از نواحی دیگر استان بهتر نیست؟ مگر با توجه به جمعیت کوهبنان این شهرستان بالاترین سهم نسبت به جمعیتش دراخذاعتبارات را ندارد؟ مگر…؟ مگر…..

حال اگر کوهبنان بر قله صنعت استان نیست برمیگردد به وضع عمومی کشور و مسائلی نظیر تحریم ها و رکود و امثال این…

۶- جواب دیگری در خصوص مقایسه کوهبنان و زرند می شود داد این است که کوهبنان ظرفیتش معلومه زرند هم معلوم. آیا میشود در لیوان یک پارچ آب ریخت؟ آیا می شود یک تن بار را داد به دوش کودک ۸ساله؟ از طرفی هم آیا میتوان همان لیوان آب را داخل یک منبع ریخت؟ یا همان یک تن بار را بر کشتی نهاد…؟ پس خلاصه اینکه ظرفیت کوهبنان همینه که هست فقط با همت و کوشش خود مردم و مسئولین می توان باری را برداشت که توانش را کوهبنان دارد نه چیزی بالاتر از توانش توقع کرد!!!

در پایان ضمن طلب معذرت از تمامی شما کوهبنانی های بزرگوار باید بگویم ببخشید اگر در جوابیه من کمی و کاستی بود.

من نویسنده نیستم ولی مطلب نگفته زیاد دارم نه خودم بلکه حرف دل مردم که برای اینکه سیاه نمایی نشود از بیانشان چشم پوشیدم و میخواهم قصور مرا ببخشید و بیاید دست به دست هم دهیم و برای توسعه کوهبنان با وحدت و اجرای عدالت کوهبنان را به آنجا که استحقاقش را دارد برسانیم و کم کاری خودمان را پای دیگران نگذاریم و باور داشته باشیم فلسفه نمایندگی کار اجرایی نیست بلکه قانونگذاری و نظارت است. و مطمئناً دکتر امیری برای کمک به ما کوهبنانی ها آماده و پیش نظر این مرد بزرگ زرند، کوهبنان، طغرالجرد و… فرقی ندارد

این داستان ادامه دارد…

والسلام: والعاقبه للمتقین

کوچک شما:احمدی