شهردار زرند : کم کاری ها را قبول دارم

برعکس غالب خبرهای جست وگریخته که نشان از استیضاح شهردارمی داد، اما روح حاکم برجلسه چیز دیگری را بیان می کرد.

برعکس غالب خبرهای جست وگریخته که نشان از استیضاح شهردارمی داد، اما روح حاکم برجلسه چیز دیگری را بیان می کرد.

Shora

صدای زرند – حسن ضیاءالدینیمن که رسیدم-خبر برگزاری جلسه راجناب آقای سردار شهرکی در واتس آپ داده بود (هم اکنون جلسه طرح سئوال از شهردار توسط شش نفراز اعضای شورای اسلامی شهر زرند جلسه برای اصحاب مطبوعات آزاد است) – ۲۰دقیقه ای از جلسه گذشته بود وتمام اعضای شورای شهر آمده بودند .شهردار در حال قرائت گزارش عملکرد چند ماه گذشته بود.

در زمینه ی تفاله های ساختمانی اکثر اعضای شورا سوال داشتند ومعتقد بودند کار خاصی انجام نشده؛ ولی شهردار در جوابی که از روی برگه خوانده شد، چنین بیان داشتند: نخاله هایی که به علت ساخت و ساز به وجود می آید چهره شهر را نازیبا کرده و از بی مسئولیتی بعضی از شهروندان در این زمینه گلایه کرده و ادامه دادند متاسفانه بعضی از شهروندان که این نخاله ها را در سطح شهر می ریزند، فکر می کنند که جمع آوری آنها وظیفه شهرداریست؛ ولی این کار مشمول هزینه ای اضافی می باشد که قبل از جمع آوری باید شهروندان آن را پرداخت کنند؛ ولی با همه اینها ما برای تمیز نگه داشتن سطح شهر آنها را جمع می کنیم و بعد اقدام به گرفتن هزینه ازآنها می نماییم و در جاهایی که قصوری در این زمینه صورت می گیرد به علت فرسوده بودن ماشین الات و نبود امکانات می باشد.

جناب عرب نژاد در مثالی خاطر نشان کردند که درشهر مشهد شهروندان برای انجام کارهای ساختمانی و جلوگیری از ریختن نخاله در خیابان با اجاره کردن مخزن های مخصوص از شهرداری ومتقبل شدن هزینه حمل آن، شاهد چنین بی نظمی در سطح شهر نیستند.

در زمینه تنظیف سطح شهر که از سوالات مطرح شده شورا بود، شهردار گفتند که قبلاً این کار توسط شرکت “شهرنما” که چند تبعه افغانی در استخدام داشت مبادرت به نظافت سطح شهر می نمودند که این شرکت ماهیانه ۲۵میلیون تومان برای شهرداری هزینه داشت و این کار تا ساعت ۹صبح به طول می انجامید ولی با اجرا کردن مصوبه دولت مبنی بر عدم استفاده از اتباع بیگانه این کار از اول شهریور ماه توسط خود نیروهای شهرداری صورت می گیرد و ساعت ۶صبح نیز کارشان تمام می شود و نیروها به محل های مورد نیاز دیگر فرستاده می شوند.

شهردار منتخب شورای اسلامی گفتند: با جمع شدن این شرکت ماهیانه ۲۵میلیون تومان در هزینه های شهرداری صرفه جویی شده است.

شهردار در زمینه درآمدهای پایدار نیز که از سوالات مطرح شده بود گفتند: به علت ساخت و ساز عدم صدور پروانه ساختمانی درآمد شهرداری کاهش قابل توجه ای داشته. ایشان علت دیگر عدم درآمد شهرداری را نبود سرمایه گذاری در شهر دانستند و خاطر نشان کردند با اینکه فاصله این شهر تا مرکزقابل توجه نیست، اما سرمایه گذاری خاصی در آن صورت نگرفته که شهرداری بخواهد از قبل آن درآمدی کسب کند.

شهردار زرند با بیان اینکه درآمد ارزش افزوده که از کارخانجات سهم شهرداری می شود متفاوت است؛ مثلاً سال گذشته یک میلیارد تومان به حساب شهرداری از طرف کارخانه کک سازی زرند ایرانیان واریز شد و توضیح دادند سنگ آهن جلال آباد اعلام کرده اند که ارزش افزوده ای در این مدت نداشته اند و متقابلاً شهرداری از این واحد تولیدی درآمدی کسب ننموده است.

ریئس سابق سازمان اتوبوسرانی کرمان گفتند : روال اجرا شدن بعضی کارها طول می کشد وعلت را بروکراسی اداری نام بردند؛ که دامن گیر تمام ادارجات دولتی می باشد. ایشان افزودند: بدون رعایت کردن این مراحل، کارها درمجرای قانونی خود تعریف نمی شود و عواقب خودش را دارد .

 

 

وی در زمینه حقوق پرسنل گفتند به علت افزایش دستمزدها و نبود منابع ریالی حقوق پرسنل به تعویق افتاده است واینکه مطرح می شود چون پرسنل شهرداری انگیزه ی خود را با نگرفتن دستمزد از دست داده اند را رد کرد وعدم دریافت حقوق را یکی از چندین پارامترهای مطرح شده در بی انگیزگی کارکنان شهرداری بیان نمودند.

آقای عرب نژاد در مورد ارائه برنامه ی کاری آینده ی خود به شورا بیان داشتند که به علت حاضر نبودن همه اعضا این گزارش به تعویق افتاده و ادامه دادند این تاخیر با هماهنگی رئیس شورا صورت گرفته است.

در زمینه دفترچه تامین اجتماعی پرسنل که به علت پرداخت نکردن هزینه بیمه مشکلاتی را برای این کارکنان به همراه داشته گفتند: این مشکل بارها و بارها صورت گرفته و نه مال این دوره است و نه متعلق به زمان جناب آقای شفیعی و نه جناب آقای عسکری این مشکل از قبل وجود داشته و بیمه تامین اجتمایی ۲میلیارد تومان از شهرداری طلب دارد که بیشتر به خاطر جریمه های آن است که پلکانی و تناوبی افزایش یافته است که این مسئله هم رفع شده است. مشکل خاصی در این مورد نداریم.

بعد از پایان سخنان شهردار، رئیس شورای شهر به مواردی از نگرانی های شورای شهر اشاره کردند؛ از جمله نبستن قرار داد بین شهرداری و ارگانهای دولتی؛ ایشان خاطر نشان کردند که، وجود این قرار دادها موجب می شود شهرداری از بابت حفاری هایی که این ارگانها دارند متضرر نشود و در مواردی این حفاری ها موجب صدمه زدن به شهروندان بخصوص معلولین گردیده است و در این حفاریها سنگ فرش و آسفالتی که ما پولش را از طریق مالیات از مردم می گیریم از بین می رود و خواهان برخورد جدی از طرف شهرداری در زمینه این نوع تخلف ها شد.

جناب هاشمی زاده افزودند: ما در شهر زرند حاشیه نشین به معنی واقعی نداریم و اگر می بینیم رستم آباد، سرآسیاب، توانیر و… حالا شده اند حاشیه شهر قبلاً هم وجود داشته اند و با گسترش شهر در حاشیه زرند قرار گرفته اند و مشکل این مناطق با تلاش مضاعف شهرداری قابل حل است وخواستند شهردار در این زمینه چالاکتر عمل کند.

هاشمی زاده درباره ی سامانه اتوبوس رانی نیز خاطر نشان کردند: نماینده شورا در جلسه مدیرعامل نبوده که این از اعتراضات شورا می باشد چرا این جلسه بدون عضو شورای شهر برگزارگردیده.

رئیس پارلمان شهری زرند گفتند: مجموعه شهرداری باید برود به سوی درآمد پایدار تا بتوانیم با هماهنگی وزارت خانه دبیرستان امام (ره) و شبکه بهداشت را بگیریم و به مراکز رفاهی شهر ملحق کنیم.

ایشان گفتند اگر شهرداری یک کار عمرانی رفاهی را شروع کند اگر حتی بدون مصوبه باشد قطعاً از حمایت شورا برخوردار خواهد بود.

حاج مهدی برهانی نژاد عملکرد اخیر شورای شهر را خوب ارزیابی کرد و گفتند بعد از عاشورا کارهای عمرانی در سطح شهر صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد و از اینکه شهردار مشکلات و کم کاری ها را قبول دارد را مثبت ارزیابی کردند و با بیان اینکه از سخنان شهردار قانع نشده و پاسخ های ایشان را تشریح عملکردها دانستند تا ارائه برنامه مدون، برای فعالیت های آینده شهرداری، خواهان آن شدند تا برنامه ای منظم و جامع شهرداری برای ۴ماه آینده و در چشم اندازی بلند مدت برای ۴سال آینده، داشته باشد.

سید رسول تهامی نیز با شمردن وظیفه ذاتی شهرداری مبنی بر نظافت شهر از کم کاری مدیریت شهری گلایه کردند و خواستند تا شهردار نگاه ویژه به این بخش داشته باشد.

ایشان خواهان شفاف سازی در زمینه تحقق بودجه در طول این چند ماه گذشته و ماه های باقیمانده سال شدند.

تهامی نبود امکانات و ماشین آلات را قابل قبول برای شورا ندانستند و خواهان برخورد با کسانی شود که راست گرد چهاراه برق را با بلوک دیوار کشی نموده اند.

رئیس سابق شورای شهر گفتند: مردم به ما اطمینان کرده اند وما نباید با کم کاری موجب تکدر خاطر مردم شهر زرند شویم.

در این جلسه جناب آقای محسن احمدی بیشتر بر این تاکید داشتند که شهردار باید خودشان اشراف کافی بر روی کارهای معاونت ها داشته باشد تا کارها سریع و بدون وقفه پیش روند.

جناب علی برزگرزاده نیز به گلایه در زمینه وعده ای که داده شده از طرف شهرداری ومحقق نشدن آنها اشاره نمودند و به خبرنگاران خاطر نشان کردند که اعضای شورای شهر ۳۰۰هزار تومان در ماه بیشتر نمی گیرند وتمام شایعات پیرامون حقوق اعضای شورای شهر را رد کردند.ودرخطاب به شهردار خواستند که معاونت ها در زمینه پاسخگویی به ارباب رجوع ها همکاری بیشتری داشته باشند.  وجناب آقای ایرانمنش نیز خواهان پرداخت حقوق پرسنل شدند تا این عزیزان بتوانند همچنان صادقانه به فعالیت های خود ادامه دهند.

ناگفته نماند که اکثر سوالات اعضای شورای شهر از زبان حاج مهدی برهانی نژاد و سید رضا هاشمی زاده بیان شد و بعضی اعضا بخصوص جناب سید عباس تهامی و… از تکرار سئوال کردن خوداری کردند.

(گریه ها ولبخندهای اعضای شورای شهر زرند؛ حاشیه های جلسه شورای اسلامی زرند با شهردار، انشاءا… هفته آینده در صدای زرند)

حسن ضیاءالدینی

انتهای پیام/