پنج هزار نفر در معدن خمرود زرند مشغول بکار می شوند

معاون فرماندار زرند گفت: با بهره برداری از اولین معدن مکانیزه ذغال سنگ استان در شهرستان زرند زمینه اشتغال پنج هزار نفر ایجاد می شود.

معاون فرماندار زرند گفت: با بهره برداری از اولین معدن مکانیزه ذغال سنگ استان در شهرستان زرند زمینه اشتغال پنج هزار نفر ایجاد می شود.

 

معدن ذغال سنگ خمرود

 

به گزارش صدای زرند ، علی صادق زاده روز دوشنبه در بازدید از روند اجرای طرح تجهیز معدن ذغال سنگ خمرود شهرستان زرند افزود : این معدن از بزرگترین معادن ذغال سنگ کشور محسوب می شود که کار تجهیز آن توسط متخصصان بومی این شهرستان در حال انجام است.

 
وی بیان کرد: تجهیز معدن ذغال سنگ خمرود در حال اتمام است و نیمه اول سال آینده تولید ذغال سنگ در این معدن آغاز می شود.

 
وی ذخیره این معدن را بیش از ۵۷ میلیون تن اعلام کرد و گفت: طرح تولید در معدن خمرود زرند در سه فاز طراحی شده است که تولید ۱۵۰ هزار تن برای فاز اول در سال آینده پیش بینی شده است.

 
معاون فرماندار زرند افزود: تولید این معدن تا فاز سوم به ۷۵۰ هزار تن می رسد و در این مرحله زمینه اشتغال یکهزار نفر بطور مستقیم و چهار هزار نفر بطور غیر مستقیم ایجاد می شود.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ هزار تن ذغال سنگ در منطقه تولید می شود و با بهره برداری از معدن خمرود زرند تولید ذغال به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن می رسد که کمتر از نیمی از نیاز کارخانجات کک سازی این شهرستان را تامین می کند.

 

صادق زاده افزود: این در حالی است که ما در گذشته وارد کننده کک بودیم و با به ثمر نشستن دو کارخانه کک و قطران در مجموع با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اکنون باید به فکر افزایش تولید ذغال سنگ در منطقه باشیم تا خوراک این کارخانجات کک سازی تامین شود.

 

وی گفت: ایجاد منطقه ریلی کشور در شهرستان زرند و احداث کارخانجات متعدد صنعتی و اجرای طرح احداث نیروگاه، شهرستان زرند را به قطب صنعتی کشور و استان تبدیل خواهد کرد و این موفقیت مرهون تلاش های دست اندرکاران دولت تدبیر و امید است که گام های اساسی را برای به ثمر نشستن این طرح ها برداشته است.

 

حسن منصوری نیز در حاشیه بازدید معاون فرماندار زرند گفت: معدن خمرود ۵۶ میلیون تن ذخیره زغال‌سنگ دارد و دارای ۶ کیلومتر طول و ۲ کیلومتر عرض است و هم‌اکنون ۶۰ نیرو در این معدن مشغول به‌ کار هستند.

 

مسئول تجهیز معدن خمرود شهرستان زرند از مکانیزه بودن روش استخراج معدن خمرود شهرستان زرند خبر داد و تصریح کرد: این معدن با پیگیری‌های استاندار کرمان آغاز به‌ کار کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه روند تجهیز این معدن از برنامه زمان‌بندی جلوتر است، اظهار کرد: تاکنون پنج هزار مترمکعب حفاری شده است و ۳۰۰ متر پیشروی داشته‌ایم و اگر ۱۰۰ متر دیگر پیشروی شود به زغال دست می‌یابیم.

 
منصوری خاطرنشان کرد: تاکنون قریب به ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و پیشروی ۴۰ متر دساندری در ماه یک رکورد است که اجرای آن در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و این واحد به عنوان واحد نمونه کشوری نیز معرفی شده است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند نیز در حاشیه این بازدید گفت: در حال حاضر ۹ معدن ذغال سنگ فعال در این شهرستان وجود دارد.

 
یوسف علیزاده افزود: اقدامات موثری طی ماه های اخیر برای رونق بخش معدن در این شهرستان انجام شده است.

 
مسوول تجهیز معدن خمرود نیز گزارشی از روند پیشرفت این طرح ارایه کرد.

 

 

شمال استان کرمان شامل شهرستان زرند، کوهبنان و راور یکی از قطب های اصلی تولید ذغال سنگ ایران به شمار می رود.

 

 

معدن ذغال سنگ خمرود در شهرستان زرند بخش دشتخاک و ۱۱۷ کیلومتری شمال شرقی کرمان واقع شده است.

 

انتهای پیام/