آنچه در مورد مجتمع آموزش عالی زرند می گویند کذب است

هیچ اقدام و موردی که دلیل بر امنیتی کردن این فضای علمی، آموزشی باشد وجود ندارد و احتمالاً نصب دوربین های مدار بسته با هدف تامین امنیت بیشتر دانشجویان محترم و حفاظت از تاسیسات و امکانات موجود، موجب این برداشت نادرست و دل نگرانی شده است.

بعد از اینکه خبری تحت عنوان “دانشگاه صنعت و معدن زرند به شدت امنیتی شده است/ لغو مجوز برگزاری محفل انس با قرآن به دستور رئیس دانشگاه بود” در تاریخ ۲۰ آذر ماه بر روی سایت قرار داده شد و با توجه به اهمیت این خبر برای برخی از دانشجویان و وجود موارد ضد و نقیض در مورد این خبر، سایت صدای زرند با مجتمع آموزش عالی زرند تماس گرفت و در مورد این خبر جویا شد که این خبر از سوی مسئولین دانشگاه تکذیب شد و به همین منظور جوابیه ای در مورد این خبر برای سایت طی یک نامه به شماره ۱/۵۲۹۸/ص ارسال نمودند که در ادامه متن این نامه را می توانید مطالعه نمایید.

پایگاه خبری تحلیلی صدای زرند

با سلام و احترام، با توجه به این که موارد درج شده با کد خبر ۲۱۵۷۵ در آن پایگاه خبری تحت عنوان”دانشگاه صنعت و معدن زرند به شدت امنیتی شده و…” به نقل از آقای عسکرزاده، مسئول محترم بسیج دانشجویی شهرستان زرند، خلاف واقع بوده، جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع خوانندگان محترم نسبت به درج موارد زیر در آن پایگاه خبری اقدام نمائید.

۱- در مورد موضوع عنوان شده مبنی بر: “جلوگیری از ورود مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی به مجتمع و واهمه مسئولان مجتمع از ورود مسئولین شهر، به دلیل انتقاد دانشجویان از آنها” به اطلاع می رساند، موضوع مربوط به مراجعه شبانه این شخص محترم، جهت ورود به خوابگاه دانشجویان دختر بوده (نه ورود به مجتمع) و با توجه به این که از قبل هیچگونه هماهنگی اعم از کتبی، تلفنی و یا شفاهی با مسئولین نشده بود، نگهبانی اجازه ورود نامبرده را به خوابگاه نداشته و محترمانه به ایشان اعلام نموده که طبق مقررات، برای ورود به خوابگاه دانشجویان دختر، مجوز مسئولین مجتمع لازم می باشد.

۲- در مورد “تعطیلی محفل انس با قران به دستور رییس مجتمع” نیز خبر کذب بوده و هیچ یک از مسئولین نقشی در تعطیلی آن نداشته و حتی بدون اطلاع آنها برگزاری مراسم از سوی امام جماعت مجتمع (که خود برگزارکننده مراسم بوده) به دلایلی لغو گردیده است و پس از آن نیز هیچ مذاکره و یا مصاحبه حضوری و یا تلفنی (پرس و جویی) با آقای دکتر سعیدی رییس محترم مجتمع، توسط آقای عسکرزاده و یا شخصی دیگری صورت نگرفته، که ایشان دلیلی برای لغو آن اعلام نموده باشند.

۳- در خصوص “به شدت امنیتی شدن دانشگاه”، هیچ اقدام و موردی که دلیل بر امنیتی کردن این فضای علمی، آموزشی باشد وجود ندارد و احتمالاً نصب دوربین های مدار بسته با هدف تامین امنیت بیشتر دانشجویان محترم و حفاظت از تاسیسات و امکانات موجود، موجب این برداشت نادرست و دل نگرانی شده است.

در پایان لازم به ذکر است این واحد آموزشی قبلاً با نام دانشکده صنعتی و معدنی زرند فعالیت می نموده ولی از تاریخ ۹۱/۱۲/۵ با همکاری آقای دکتر امیری، نماینده محترم مردم زرند در مجلس شورای اسلامی و مجوز شورای گسترش آموزش عالی از دانشگاه شهید باهنر کرمان مستقل و با یک درجه ارتقاء به مجتمع آموزش عالی زرند تغییر نام یافته و مستقیماً زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می نماید. ولی به دلیل عدم توجه و دقت در ارایه این خبر، دانشگاه صنعت و معدن نامیده شده است.

با آرزوی توفیقات الهی

امور عمومی مجتمع

سید جلیل پورحسینی


پی نوشت صدای زرند:

مجتمع آموزش عالی زرند همانگونه که در متن این خبر نیز آورده شده است کمتر از دو سال است که به عنوان یک بخش آموزشی و پژوهشی مستقل کار خود را شروع کرده است و از این لحاظ در ابتدای راه پیشرفت خود می باشد و مطمیناً می تواند در آینده نه چندان دور به عنوان یک افتخار بزرگ برای شهرستان زرند محسوب شود. بنابراین به دانشجویان محترم این دانشگاه توصیه می کنیم که توجه کمتری به حاشیه های بی اهمیت این مجتمع داشته باشند و برای پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی این مجتمع بیشتر وقت صرف کنید و بدانید بی شک شما دانشجویان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین افراد در فرهنگ شهرستان زرند هستید.