تک فرزندی بر خلاف اسلام است

زمانی که می خواستیم قانون اساسی را تدوین کنیم خدمت امام خمینی(ره) رسیدیم، ایشان فرمودند قوانین اسلام را بنویسید ولاغیر، بنابراین اساس زندگی ما اسلام است و دین خدا هم ما را به گسترش جمعیت دعوت می کند.

Sobhaniحضرت آیت الله العظمی سبحانی با بیان اینکه نخبه های ما در ایران، به تک فرزندی روی آورده اند گفت: این درست بر خلاف اسلام است و خانه ای که تک فرزندی باشد نشاطی هم نخواهد داشت.

به گزارش “صدای زرند“، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در طول تاریخ بهداشت و درمان ایران، گام هایی که وزارت بهداشت در حال حاضر برداشته بسیار بلند است.

او افزود: هیچ کار اصلاحی بدون مخالف نخواهد بود ولی بدانید که بیشتر مردم از خدمات شما رضایت دارند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه شما پیش از پذیرش وزارت بهداشت، در جنوب ایران به ارائه خدمت می‌پرداختید گفت: این خدمات بسیار مورد نیاز است و امیدواریم همچنان ادامه یابد.

این مرجع تقلید ادامه داد: عقل سالم در بدن سالم است و ملتی که سالم باشد به درستی فکر می کند ولی افراد بیمار چنین توانایی هایی ندارند به همین دلیل بهداشت و درمان یکی از اصول اساسی در اسلام محسوب می شود.

او با بیان اینکه خدمات وزارت بهداشت آشکار و مشهود است گفت: امیدواریم این خدمات ادامه یابند و به نتیجه قطعی برسند؛ یکی از مسائل گسترش کامل بیمه است زیرا همگان باید از خدمات بیمه برخوردار شوند.

آیت الله سبحانی با تاکید بر رسیدگی واقعی و کامل بیمه گران نسبت به بیماران خاطرنشان کرد: البته مردم هم باید به موقع حق بیمه های خود را پرداخت کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت افزایش جمعیت گفت: زمانی که می خواستیم قانون اساسی را تدوین کنیم خدمت امام خمینی(ره) رسیدیم، ایشان فرمودند قوانین اسلام را بنویسید ولاغیر، بنابراین اساس زندگی ما اسلام است و دین خدا هم ما را به گسترش جمعیت دعوت می کند.

او با بیان اینکه نخبه های ما در ایران، به تک فرزندی روی آورده اند تصریح کرد: این درست بر خلاف اسلام است و خانه ای که تک فرزندی باشد نشاطی هم نخواهد داشت؛ باید نخبگان را ترغیب به افزایش جمعیت کرد تا آنها هم در سطح جامعه این تفکر را تبلیغ کنند.

آیت الله سبحانی افزود: نبوغ در افراد و جمعیت بیشتر، افزایش می یابد؛ کشور چین نمونه بارز این امر به شمار می رود که توانسته است در اقتصاد جهانی نقش آفرین باشد و حتی کشوری مانند آمریکا هم کارخانه های خود را به این کشور منتقل کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید از افزایش جمعیت ترسید گفت: خداوند روزی مردم را می رساند و نباید از این بابت نگران بود.

او با تاکید بر اینکه سقط جنین نوعی آدم کشی مودبانه محسوب می شود خاطرنشان کرد: باید در تمام بیمارستان ها مراقبت به خرج داد که چنین کاری صورت نگیرد.

انتهای پیام