یک سبد یلدایی چقدر تمام می‌شود؟

سه روز بیشتر تا رسیدن به بلندترین شب سال باقی نمانده است.

Yaldaسه روز بیشتر تا رسیدن به بلندترین شب سال باقی نمانده است.

صدای زرند: در این میان فروشندگان آجیل و خشکبار و میوه نیز خود را برای فروش کالا به مشتریان آماده می‌کنند. اگرچه کالاهای یلدایی در بازار این روزها با تقاضای بالایی مواجه می‌شود، اما فاکتور قیمت نیز عاملی است که فروشندگان خود را برای تنوع آن آماده کرده‌اند تا شاید بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند. بیش از همه بازار خرید انار و هندوانه و البته فروش در قالب‌های مختلف و با نرخ‌های متفاوت، رواج زیادی یافته است؛ از دستفروشان و چرخ به دستان گرفته تا میادین میوه و تره‌بار و وانت بارهایی که در سطح شهر انار و هندوانه یلدا را فریاد می‌زنند.

در عین حال، مغازه‌های سطح شهر، در شمال و جنوب پایتخت تلاش دارند تا با رنگ و لعاب بخشیدن به میوه‌های خود و البته چاشنی قیمت مناسب، فروش بیشتری داشته باشند.

به گزارش مهر، فروشندگان آجیل و خشکبار در بازار بزرگ تهران می‌گویند، اگرچه قیمت بالا رفته است اما تقاضا همچنان وجود دارد. ممکن است برخی مردم به دنبال آجیل با قیمت مناسب باشند تا هم به نوعی مراسم این شب را به جا بیاورند و آجیل شیرین شب یلدا را در خانه های خود داشته باشند و هم البته پول زیادی را بابت آن نپردازند.

یکی از فروشندگان آجیل و خشکبار بازار تهران می گوید: امسال رنج قیمتی آجیل شیرین شب یلدا از ۳۰ هزار تومان آغاز شده و حتی تا ۵۵ هزار تومان هم قیمت‌گذاری شده است، البته تلاش ما این است که بتوانیم برای مشتریان طیف کیفی و البته قیمتی متفاوتی را عرضه کنیم.او می‌افزاید: مردم اغلب به دنبال حد متوسط آجیل شب یلدا هستند، چرا که افرادی که برای خرید آجیل شب یلدا مراجعه می‌کنند، کسانی هستند که به هرحال تکمیل بودن اقلام یلدایی برای آنها مهم است، اما به هرحال فاکتور قیمتی را نیز نباید از نظر دور داشت، این در حالی است که حجم خرید مردم کمتر شده است، یعنی اگر در سال‌های قبل، یک خانواده یک کیلوگرم آجیل خرید می‌کرد، امسال باز هم خرید می کند اما حجم کمتری را به خانه خود می‌برد، یعنی سطح خرید خود را به عنوان مثال از یک کیلوگرم به ۷۰۰ گرم کاهش داده است.