شب یلدا امسال شب نگه داشتن حرمت است

شب یلدا و دور هم نشستن که یک نوع صله رحم است ودین مبین اسلام نیز تاکید فراوانی به آن کرده امسال با توجه به همزمانی شب یلدا با ایام جانگداز رحلت پیامبر، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) است بایدحرمت این شب را نگه داریم.

شب یلدا و دور هم نشستن که یک نوع صله رحم است ودین مبین اسلام نیز تاکید فراوانی به آن کرده امسال با توجه به همزمانی شب یلدا با ایام جانگداز رحلت پیامبر، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) است بایدحرمت این شب را نگه داریم.

 

Yalda-93

 

به گزارش صدای زرند، شب یلدا و دور هم نشستن که یک نوع صله رحم است که دین مبین اسلام تاکید فراوانی به آن کرده امسال با توجه به همزمانی شب یلدا با ایام جانگداز رحلت پیامبر، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) است باید حرمت این شب را نگه داریم.

 
یلدا شاید بهانه ای برای دور هم نشینی و دور کردن اختلافات و نزدیک شدن خانواده ها به یکدیگر باشد، ولی باید توجه داشته باشیم که ما ایرانی ها در کنار این سنت های قدیمی دین و سنتی داریم به نام اسلام که از همه سنت های اصیل ایرانی مهمتر بوده و ذخیره ای برای آخرت ما است بنابراین به گفته بزرگان این یک شب هزار شب نمی شود و باید حرمت این شب ها و روزها را نگه داشت.

 
حجت‌الاسلام محمدصادق نازلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان در گفت و گو با صبح کویر بابیان اینکه شب یلدا را کجا و چگونه می گذرانید اظهار کرد:بعد از ترویج اسلام در بین ایرانیان که بدون جنگ و با آگاهی کامل پذیرای اسلام شدند تمام فرهنگ های قبل ازاسلام که منافاتی با تعالیم اسلام نداشتند ماندگارشدند از جمله جشن عید نوروز و مراسم دید و بازدید شب یلدا که در حقیقت به یاد نعمت های پروردگار برسر سفره جمع می شدند و مهربانی را با به هم هدیه می کردند.

 
وی ادامه داد:اماشب یلدای امسال مصادف با رحلت جانسوز قطب عالم بشریت بهترین خلق خداوند واقع شده و ما هم در این شب با شرکت در مراسم عزای پیامبر اسلام ، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به همراه مردم دیندار شهر ریگان در حسینیه امام حسین (ع) گرد هم خواهیم آمد و بر عزای این وجود پرنور خواهیم گریست.

 
وی عنوان کرد:توصیه می کنم تمام خانواده ها به همراه خویشاوندان خود در این مراسم شرکت نمایند تا در بزرگترین شب سال بیشترین بهره را در رثای اهل بیت ببرند.

 
وی تصریح کرد: اسلام با مراسمات سنتی و ایرانی که در مکتب اسلام از آنها نهی نشده و خلاف شرعی صورت نگرید مخالف نیست اما در صورت تقارن با مناسبتهای دینی اولویت با مناسبتهای دینی است،اگر گروهی خواستند به دیدار یکدیگربه روند سعی نمایند زیارت رسول الله و مجلس ختم صلوات را در کنار یکدیگر برپا نمایند.

 
انتهای پیام/