می‌خواهیم مردم درآمد میلیونی داشته باشند نه ۴۵ هزار تومانی!/ دولت قبل تولید و درمان را از هدفمندی بی‌نصیب گذاشت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل از محل اجرای هدفمندی یارانه ها تولید و درمان را که تاکید مجلس بود، بی نصیب گذاشت اما در سال جاری دولت بخش خوبی از این درآمد را به تولید اختصاص داد.

دکتر حسین امیری خامکانی, دکتر حسین امیری, دکتر حسین امیری خانمکانی,

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل از محل اجرای هدفمندی یارانه ها تولید و درمان را که تاکید مجلس بود، بی نصیب گذاشت اما در سال جاری دولت بخش خوبی از این درآمد را به تولید اختصاص داد.

 

به گزارش صدای زرند، دکتر حسین امیری درباه احتمال افزایش قیمت حامل های انرژی اظهار کرد: در قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه قیمت حامل های انرژی به فوب خلیج فارس برسد.

 

وی افزود: در دولت قبل یک جهش در قیمت های انرژی انجام شد که موجب نقدینگی بالا در جامعه، تورم، افزایش قیمت ها و برخی مشکلات شد.

 

دکتر حسین امیری با اشاره به اینکه فاز دوم و سوم این افزایش قیمت به سختی اجرا شد، تصریح کرد: فاز سوم افزایش قیمت حامل های انرژی امسال اجرا شد اما درآمد حاصل از آن و در واقع درآمد حاصل از آزاد کردن برخی یارانه های سوخت، صرف پرداخت یارانه نقدی شد.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس بیان کرد: دولت قبل از محل اجرای هدفمندی یارانه ها تولید و درمان را که تاکید مجلس بود، بی نصیب گذاشت اما در سال جاری دولت بخش خوبی از این درآمد را به تولید اختصاص داد.

 

وی افزود: معتقدیم اگر تولید ضربه ببیند، به تبع آن اشتغال و معیشت مردم دچار مشکل می شود و امیدواریم رونق تولید و اقتصاد صورت بگیرد و مردم درآمدهایی یک و دو میلیون تومانی داشتته باشند تا ۴۵ هزار تومانی؛ عقل سلیم حکم می کند به فکر افزایش تولید و ایجاد اشتغال باشیم.

 

امیری در ادامه گفت: درآمدهای عمومی دولت با توجه به کاهش قیمت نفت به شدت کاهش یافته و یک سوم بودجه سال ۹۴ نفتی و دو سوم غیرنفتی است و از این بابت بارقه امیدی وجود دارد که خواسته چندین ساله مبنی بر رهایی بودجه کشور از نفت تحقق یابد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این میزان وابستگی بودجه به نفت بی سابقه است اما دولت نفت با قیمت ۷۲ دلاری را در بودجه دیده در حالی که اکنون قیمت نفت کاهش یافته و باید دولت و مجلس هنر و توانایی خود را نشان داده و مجلس بودجه را واقعی ببیند و اینکه دولت نیز دچار مشکل نشود و کاهش قیمت نفت را جبران کند.

 

وی تصریح کرد: هنوز احتمال کاهش قیمت نفت وجود دارد و دولت و مجلس باید با کمک مردم و مودیان مالیاتی کشور را از این بحران نجات دهند و باید بتوانیم در سال ۹۴ از محل مالیات کشور را اداره کنیم.

 

امیری تاکید کررد: به دلیل اینکه تولید لطمه می خورد، نمی توانیم مالیات را افزایش دهیم اما دولت و مردم باید جلوی فرارهای مالیاتی را گرفته و از این طریق کسری بودجه از محل قیمت نفت جبران شود.

 

انتهای پیام/