ضرورت توجه به گردشگری روستایی در کوهبنان

گردشگری روستایی را به واقع باید نوعی از گردشگری پایدار تلقی کرد. زیرا انتظار می رود که حضور گردشگران به تقویت زندگی روستایی ارتقای سطح آن، افزایش توان مالی مردمان روستا و بهبود اوضاع اقتصادی آن و حفظ محیط و فرهنگ روستایی یاری رساند و گردشگری روستایی می تواند حفظ سنت ها و ارزش های کهن روستا و انتقال آن به مردم را نیز به دنبال داشته باشد.

Kohbanan

همانطور که می دانید امروزه روستاها یکی از منابع مهم در امر گردشگری بوده و گردشگری روستایی به عنوان یک فعالیت تفریحی و اجتماعی محسوب می شود.

صدای زرند – محمودجعفری: شهرستان کوهبنان با دارا بودن روستاهای زیبا و منحصر به فرد مثل درب گسک، درهود، رتک، کهن، گازروئیه، بیدان، ده علی، سبلوئیه و… این توانایی را دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد و توجه به این مهم می تواند در رونق صنعت گردشگری موثر باشد.

به نظر نگارنده از یک سو برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه گردشگری برای آشنایی دهیاران روستاها با اصول و مبانی گردشگری روستایی ضروری است و سرفصل های این کلاس های آموزشی می تواند آشنایی با مبانی گردشگری روستایی، اثرات مثبت و منفی گردشگری روستایی، توانمندی های فرهنگی و اجتماعی منطقه و راه های بهره گیری پایدار از آنها و آشنایی با نمونه های داخلی و خارجی روستاگردی باشد.

از سوی دیگر با توجه به اینکه امروزه بیشترین سود حضور گردشگران زمانی حاصل می شود که از طریق تورهای گردشگری و به صورت منظم و برنامه ریزی شده در یک منطقه حضور یابند مسئولان شهرستان کوهبنان باید به این نکته توجه جدی نموده و با رایزنی با آژانس داران بزرگ و معاونت میراث فرهنگی زمینه را برای حضور هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به شهرستان کوهبنان فراهم آورند و همچنین با ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی زمینه حضور آنان را در حوزه گردشگری روستایی فراهم نمایند و از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت کنند تا فضاهای تاریخی را به رستوران ها و هتل های سنتی و مراکز تفریحی تبدیل نمایند و بدون شک با حضور تورهای گردشگری سازمان یافته در شهرستان زیبا و تاریخی کوهبنان صنعت گردشگری در این دیار متحول خواهد شد و درآمد سرشاری نصیب فعالان و سرمایه گذاران در صنعت گردشگری خواهد نمود.

لازم به ذکر است که گردشگری روستایی را به واقع باید نوعی از گردشگری پایدار تلقی کرد. زیرا انتظار می رود که حضور گردشگران به تقویت زندگی روستایی ارتقای سطح آن، افزایش توان مالی مردمان روستا و بهبود اوضاع اقتصادی آن و حفظ محیط و فرهنگ روستایی یاری رساند و گردشگری روستایی می تواند حفظ سنت ها و ارزش های کهن روستا و انتقال آن به مردم را نیز به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/