شهرستان زرند غرق در ماتم و عزاست

همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت شهرستان زرند یکپارچه غرق در ماتم و عزا است.

همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت شهرستان زرند یکپارچه غرق در ماتم و عزا است.

 

Azadari-Deh-Asghar_ (8)

 

به گزارش صدای زرند، آیین‌های عزاداری امام هشتم (ع) در روستاها و شهرهای شهرستان زرند از شب گذشته و امروز برقرار است و مردم ولایتمدار شهرستان زرند در هر کوی و برزن با راه‌اندازی دسته‌جات و حضور در مراسم‌های متعدد ارادت خود را به ساحت مقدس امام رضا (ع) اعلام کردند.

 
همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت شهرستان زرند و مناطق خانوک، ریحان‌شهر و یزدان‌شهر یکپارچه غرق در ماتم و عزا است.

 
شیفتگان و ارادتمندان اهل بیت (ع) در شهرستان زرند با سیاه‌پوش کردن فضای شهر و روستاها، سردرب مساجد، اماکن متبرکه و دیگر مکان‌ها و محافل مذهبی و همچنین اجتماع در این مکان‌ها در غم و اندوه شهادت امام رضا (ع) عزاداری کردند.

 
مردم عزادار شهرستان زرند از شب گذشته تا امروز با برپایی آیین‌های مختلف عزاداری و سخنرانی عشق و ارادت وافر خود را به امام رضا (ع) و خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

 
عزاداران صبح امروز با حضور در مساجد و اماکن مذهبی زرند با قرائت زیارت عاشورا در قالب دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی و عبور از خیابان‌های اصلی شهر همنوا با نوحه‌سرایان به سوگواری و عزاداری پرداختند.

 
صحن و سرای آستان مقدس امامزاده عبدالله مطهرآباد در دهستان بهشت‌ وحدت و دیگر بقاع متبرکه از جمله امامزاده سلطان سید ابراهیم داهوئیه، حمزه زرندوئیه، بهاء‌الدین خالق‌آباد، ختم سربنان و مسجد امام رضا (ع) میزبان عزادارانی بودند که در غم شهادت امام رضا (ع) به‌ سوگ نشستند.

 
عزاداران از گروه‌ها و قشرهای مختلف، پیر و جوان، زن و مرد و کودک و بزرگسال حضور گسترده و پرشوری در این آیین‌ها و مجالس معنوی داشتند.

 
همچنین شماری از جوانان و نوجوانان با برپایی ایستگاه‌های چای صلواتی در نقاط مختلف شهرستان زرند از عزاداران پذیرایی کردند.

 

انتهای پیام/