اختتامیه اولین سوگواره فرهنگ عاشورایی، هنر عاشورایی در زرند

اختتامیه اولین سوگواره فرهنگ عاشورایی، هنر عاشورایی در محل آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند برگزار شد.

اختتامیه اولین سوگواره فرهنگ عاشورایی، هنر عاشورایی در محل آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند برگزار شد.

 

SONY DSC

 

به گزارش صدای زرند ، مراسم اختتامیه اولین سوگواره فرهنگ عاشورایی – هنر عاشورایی با حضور علی ابراهیمی امام جمعه، حبیب الله خنجری فرماندار زرند، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد وفایی قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولین فرهنگی و اجرایی، هنردوستان و هنرمندان در محل آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند برگزار شد.

 

 

علی ابراهیمی امام جمعه زرند در اختتامیه اولین سوگواره فرهنگ عاشورایی، هنر عاشورایی گفت: برگزاری سوگواره فرهنگ عاشورایی و هنر عاشورایی، تجلی هنر هنرمندان شهرستان زرند است.
وی وحدت، همدلی و برادری در شهرستان زرند را بهتر از دیروز عنوان کرد و افزود: مردم شهرستان زرند، مردمی همیشه در صحنه، درد آشنا، ولایتمدار و اکثریت قاطع آنان مقلد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هستند.

 
امام جمعه زرند فضای شهرستان زرند را فضایی آرام و همراه با رشد و تعالی دانست و ابراز کرد: هنرمندان می توانند با هنرنمایی خود مسائل و مشکلات را در قالب شعر، تئاتر و … به مردم و مسئولین اجرایی انعکاس دهند.

 
وی هنرمند متعهد را مدافع حق و حقیقت در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: هنرمندان بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید حق و حقیقت را ببینند و از دید هنر، نگاه نقادانه ای به مسائل و مشکلات جامعه داشته باشند.

 
ابراهیمی امام جمعه زرند به تأثیر زبان شعر و عرفان در جامعه اسلامی پرداخت و تصریح کرد: یکی از نیازهای فرهنگی شهرستان زرند، ایجاد شادی حلال در بین آحاد مردم در جامعه است.

 
امام جمعه زرند با اشاره به آیه شریفه قرآن که در آن خداوند متعال می فرماید “خدا هم می خنداند و هم می گریاند” اظهار کرد: مردم نیاز به شادی حلال دارند و باید با رویکرد فرهنگی درست، امید و شادی را به مردم هدیه دهیم.

 
حبیب الله خنجری فرماندار شهرستان زرند با تبریک حلول ماه ربیع الاول و آغاز امامت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام در جمع هنرمندان و هنردوستان زرندی بیان داشت:  هنر عاشورا، هنر زندگی، طراوت و تجلی است.

 
وی افزود: یکی از شاخه‌ های هنر معنوی، هنر دینی و شیعی است که شیعیان جهان به این کار همت گمارده‌اند و آثار بسیار خوبی را ارائه داده‌اند.

 
فرماندار زرند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جمع مردم نجیب و ولایتمدار شهرستان زرند گفت: رهبر معظم انقلاب، زرند را به دوازده هزار رزمنده و اجتماع پرشور آنها در نمازجمعه می شناسند.

 
وی خواستار ارائه راهکار و دستورالعمل های رشد و تعالی فرهنگی در شهرستان زرند شد و ابراز کرد: با توجه به پتانسیل فرهنگی و هنری در شهرستان زرند، اندیشه انقلابی، نوآوری و بروز خلاقیت را می‌طلبد.

 
خنجری راه جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه مثل طلاق، اعتیاد و … را فعالیت فرهنگی و هنری هنرمندان در جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: از راه هنر می توان مسائل و مشکلات جامعه را صریح بیان نمود و با نگاه نقادانه و انتقادات مفید و سازنده، زمینه رشد و پیشرفت را در جامعه محقق ساخت.

 
فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در اختتامیه اولین سوگواره فرهنگ و هنر عاشورایی در شهرستان زرند گفت: دولت یازدهم بیشتر از آنچه شعارها و رویکردش اقتصادی باشد، رویکرد فرهنگی داشته است.

 
وی ایجاد تحول در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان زرند را یادآور شد و افزود: مردمی که بر اساس شعارهای فرهنگی به دکتر روحانی رئیس محترم جمهور رأی دادند، در حوزه فرهنگ و هنر مسئولیت فرهنگی و هنری در این دولت سنگین تر خواهد بود.

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جمع مسئولین اجرایی و هنرمندان شهرستان زرند ابراز داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به خانه هنرمندان تبدیل شود و حضور فعال و تأثیرگذار هنرمندان را به خود ببیند.

 
وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر، اجرای منویات و رهنمودهای فرهنگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اولویت کاری ماست و رهبر معظم انقلاب در اصلاح سبک زندگی حرف اول و آخر را بیان کرده اند.

 
فرشید فلاح انتخاب احمد رشیدی از جمع هنرمندان به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را ستود و افزود: باید حضور نخبگان و هنرمندان در عرصه سیاست های فرهنگی و هنری نسبت به گذشته پر رنگ تر باشد.

 
وی با تأکید بر بازگرداندن هنرمندان و دانشگاهیان به حوزه فرهنگ و هنر گفت: ما با فقر فرهنگی و پائین بودن سطح فرهنگ مطالعه در جامعه مواجه شده ایم و باید این مشکلات را هدف گیری و هنرمندانه نسبت به رفع آنها اهتمام ورزیم.

 
فلاح واگذاری امور فرهنگی و هنری به مردم را یادآور شد و افزود: مطمئناً با سپردن امورات فرهنگی به مردم توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد و در گام بعدی فعال کردن انجمن های فرهنگی به عنوان یک راهبرد فرهنگی مد نظر ماست.

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به پیشینه هنرمندان زرندی اظهار داشت: شهرستان زرند همیشه در شعر، تئاتر، طراحی دکور و پوستر رتبه اول در استان را به خود اختصاص داده است.

 
وی ابراز داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب فرهنگ و هنر اصیل اسلامی متعهدانه گام بر می دارد و آرزو می کنیم خلأهایی که در بسترسازی فرهنگی و هنری وجود دارد با کمک ائمه جمعه، صاحبان فکر و اندیشه رفع کنیم.

 

 

 

Honer-Ashoraye_03

گفتنی است جشنواره اولین سوگواره فرهنگ عاشورایی، هنر عاشورایی با موضوعات حقیقت و زیبایی هنر عاشورایی، مراسمات و فرهنگ عاشورایی، قیام اباعبدالله الحسین(ع)، تداوم فرهنگ عاشورا، احادیث و روایات عاشورایی و موضوعات مرتبط و سازنده در فرهنگ عاشورایی برگزار و در هر بخش به برگزیدگان، نفرات اول تا سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوائز نقدی اهدا گردید.

 
همچنین با حضور ابراهیمی امام جمعه، خنجری فرماندار، فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند، مسئولین اجرایی و هنرمندان، نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و مورد بازدید علاقمندان و هنر دوستان قرار گرفت.

 

انتهای پیام/