سوادآموزی کوهبنان ۱۵۴ نفر را زیرپوشش دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان گفت: سوادآموزی کوهبنان ۱۵۴ نفر کم‌سواد و بی‌سواد را زیرپوشش دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان گفت: سوادآموزی کوهبنان ۱۵۴ نفر کم‌سواد و بی‌سواد را زیرپوشش دارد.

 

حسین اکبری مدیر آموزش و پرورش کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند، حسین اکبری صبح امروز در جلسه گروه بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان کوهبنان اظهار داشت: سوادآموزی که در ابتدا یک حرکت محدود فرهنگی بود، اکنون به نهضتی فراگیر تبدیل شده است.
وی با اشاره به هفت دی‌ماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی بیان داشت: سوادآموزی و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی یکی از نعمت‌ها و ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان افزود: تشکیل نهضت سوادآموزی یکی از یادگاران امام راحل و یک حرکت بزرگ برای حذف بی‌سوادی از جامعه است و به لطف خداوند و تلاش دولتمردان توانسته طی سال‌های گذشته گام‌های بلندی برای سوادآموزی، آگاه‌سازی و بصیرت اقشار مختلف جامعه بردارد.
اکبری تصریح کرد: بی‌سوادی معضلی است که مشکلات فراوانی را در جامعه ایجاد می‌کند و بی‌سواد ماندن افراد وسیله‌ای برای عدم آگاهی و فقدان تخصص و مهارت‌های لازم برای ایجاد جامعه‌ای مستقل، آگاه و تواناست و در حقیقت دشمن می‌تواند بر جامعه‌ای که از نظر فرهنگی عقب‌افتاده باشد، تاثیر بیشتری بگذارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش مرجع ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه است، فعالیت‌های خوب و مفیدی صورت گرفته است و می‌توان گفت که موفقیت‌هایی را نیز داشته است، به‌گونه‌ای که تعدادی از افراد سوادآموز در حال حاضر به‌عنوان فارغ‌التحصیل و دانشجو در دانشگاه‌ها هستند.
اکبری گفت: زیرپوشش قرار دادن ۵۴ بی‌سواد در دوره‌های سوادآموزی و تعداد ۱۰۰ نفر کم‌سواد در دوره تحکیم و انتقال در شهرستان کوهبنان گوشه‌ای از فعالیت‌های انجام شده برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی است.
وی تصریح کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بر فرهنگ تاکید زیادی شده است، همه ما باید تلاش کنیم تا برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی با جان و دل گام برداریم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان بیان داشت: در دین مقدس اسلام هم بر یادگیری علوم سفارش شده به گونه‌ای که پیامبر اکرم(ص) اسیران جنگی باسواد را که می‌توانستند به ۱۰ نفر سواد خواندن و نوشتن بیاموزد، آزاد می‌کردند و تاکید داشتند که همه مردم به‌دنبال فراگیری علم باشند، حتی اگر قرار باشد به دورترین نقطه جهان سفر کنند.
اکبری از همکاری فرماندار شهرستان کوهبنان و همچنین ادارات بهزیستی، کتابخانه‌های عمومی، ثبت‌احوال، کمیته امداد و بسیج سازندگی با آموزش و پرورش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام/