احداث کارخانه نورد فولاد راور در آینده نزدیک/تخصیص ۴۰ درصد زغال معدن خمرود به خوراک کارخانه کک سازی راور

پیگیر بوده ایم که با برگزاری مناقصه و آغاز بهره برداری معدن زغال خمرود، تعهد گرفته شود ۴۰ درصد زغال معدن به خوراک کارخانه کک سازی راور اختصاص داده شود.

zan00203689-tرییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: یکی از کارهای بزرگی که مردم راور به زودی آن را شاهد خواهند بود، احداث کارخانه نورد فولاد است و با همکاری گل گهر این کار انجام خواهد شد.

به گزارش صدای زرند به نقل از ایسنا، “محمدمهدی زاهدی” در جمع خبرنگاران درباره طرح انتقال آب به استان اظهار کرد: کار بزرگی که انجام شد، با وزیر نیرو و با معاون برنامه ریزی ریاست جهوری بحث مطالعه و اجرای انتقال آب به کرمان از سال جاری آغاز می شود و پیگیری این امر وقت زیادی گرفت.

وی درباره اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه کرمان و راور افزود: من قبل از نمایندگی نگران راور بوده ام و عمق نگرانی زمانی بود که به عنوان کاندیدا به این منطقه وارد شده و با جزئیات آشنا شدم.

زاهدی تصریح کرد: با خداوند عهد بستم که در هر صورت به راور کمک کنم. استعداد راور از نظر نیروی انسانی و پتانسیل های بالقوه و بالفعل فوق العاده است اما به دلیل فاصله داشتن با مرکز به آن توجه لازم صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: به راور رسیدگی نشده و این مطلب را به روسای جمهور قبلی و کنونی گفته ام و در حال حاضر با خوشحالی می توانیم بگوییم گام های خوبی در حال برداشته شدن و یکسری کارها انجام شده و امیدواریم در سه سال آینده راور تفاوت را با زمان کنونی احساس کند.

نماینده کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: یکی از کارهای بزرگی که مردم راور به زودی آن را شاهد خواهند بود، احداث کارخانه نورد فولاد است و با همکاری گل گهر این کار انجام خواهد شد.

وی افزود: پیگیر بوده ایم که با برگزاری مناقصه و آغاز بهره برداری معدن زغال خمرود، تعهد گرفته شود ۴۰ درصد زغال معدن به خوراک کارخانه کک سازی راور اختصاص داده شود.

زاهدی تصریح کرد: پیگیری و راه اندازی دستگاه دیالیز در راور، سیستم گرمایشی مدارس شهرستان، ورزشگاه کارگران، درمانگاه تامین اجتماعی و … از جمله اقداماتی است که در حوزه شهرستان راور انجام شده است.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه سال جاری کار خوبی که پیگیری و انجام شد این بود که اعتباری در قالب ماده ۱۸۰ تصویب شد که ۲۲۰ میلیارد تومان برای استان و ۷ میلیارد تومان برای راور بود و از این اعتبار مبالغی برای احداث زورخانه راور، تجهیز فضای ورزشی، ساختمان دانشگاه پیام نور و … اختصاص داده شد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: یکی از مشکلات راور، نبود آسفالت معابر و کوچه هاست که از محل اعتبار ماده ۱۸۰ مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد که بخش دیگر هزینه توسط شهرداری و مردم تامین شود.

وی افزود: قول هایی داده شده که تا پایان امسال گازرسانی به بخش فیض آباد و کوهساران شهرستان راور را داشته باشیم و از مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان می خواهیم به این امر توجه کنند.

زاهدی با اشاره به احداث باند دوم محور «چترود – راور» تصریح کرد: طلب پیمانکار مشکل این پروژه است و ۲۲۰ میلیارد تومان طلب دارند و قرار شد تا دو هفته آینده ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شود و یکی از مطالبات ما از معاون وزیر کار، بحث طلب پیمانکاران است.

وی در ادامه با تشکر از استاندار به دلیل توجه به کرمان و اقدامات انجام شده از جمله بازسازی بازار و … گفت: کرمان دروازه ورودی استان است و هرچه به کرمان کمک کنیم، به توسعه استان کمک کرده ایم، زیرا سرمایه گذاران و گردشگران ابتدا به کرمان وارد می شوند و کرمان مسیر توسعه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: یکی از کارهای بزرگ کرمان اخذ مجوز احداث پتروشیمی کرمان بود و بحث انتقال آب به کرمان از سد صفارود را دنبال می کنیم و در جلسات اخیر قرار شد علاوه بر بودجه مصوب، ۱۰ میلیارد تومان از محل مدیریت بحران به این طرح تزریق شود.

انتهای پیام/