کاهش آلودگی کارخانه‌های کک و قطران در زرند

هنوز این دو کارخانه با رسیدن به سطح استاندارد‌های زیست محیطی فاصله دارند/ اکنون چند ماهی است که با بهبود وضعیت هیچ شکایتی در این زمینه به دست ما نرسیده است.

 هنوز این دو کارخانه با رسیدن به سطح استاندارد‌های زیست محیطی فاصله دارند/ اکنون چند ماهی است که با بهبود وضعیت هیچ شکایتی در این زمینه به دست ما نرسیده است.

 

کاهش آلودگی کارخانه‌های کک و قطران در زرند

به گزارش صدای زرند، دو کارخانه‌های کک و قطران سازی در نزدیکی شهرستان زرند با تولید بنزن و آلودگی‌های دیگر مدتی است که سلامت مردم این منطقه را به خطر انداخته‌اند؛ اکنون پس از فعالیت‌های جامعه مدنی و اداره محیط زیست استان کرمان، رئیس اداره محیط زیست انسانی این استان  اعلام کرد: وضعیت زیست محیطی این منطقه نسبت به گذشته بهتر شده است اما هنوز با استانداردهای زیست محیطی فاصله دارد.

چندی پیش در پی اعتراضات فعالان جامعه مدنی به آلودگی‌های تولید شده از دو کارخانه کک و قطران سازی در شهرستان زرند استان کرمان، رئیس اداره محیط زیست انسانی این استان اظهار کرد که بنزن تولید شده توسط این دو کارخانه، سلامت ساکنین این منطقه را به خطر انداخته است و این دو کارخانه ملزم شده‌اند که برای تغییر عملکرد خود برای فعالیت در راستای استاندارد‌های زیست محیطی طرح‌هایی را ارائه دهند.

اکنون پس از گذشت حدود چهار ماه از پیگیری‌های انجام شده، فاطمه‌نژاد فروری در مورد وضعیت کنونی این دو کارخانه گفت: در حال حاضر تغییرات بسیاری در این دو کارخانه ایجاد شده و وضعیت نسبت به سابق بهتر شده است؛ اما هنوز این دو کارخانه با رسیدن به سطح استاندارد‌های زیست محیطی فاصله دارند.

وی با بیان اینکه این دو کارخانه باید تا پایان سال به سطح استاندارد برسند، ادامه داد: اندازه گیری‌ها و آزمایشات ما تنها از طریق ایستگا‌هایی است که در آن منطقه قرار دارند، بنابراین نمی‌توان به طور دقیق این آلودگی هارا بررسی کرد اما منتظریم که این دو کارخانه که یکی از ان‌ها فعلا به دلیل برخی مشکلات تعطیل شده است، گزارش وضعیت و طرح‌های خود را برای کاهش آلودگی ارائه دهند.

رئیس اداره محیط زیست انسانی استان کرمان افزود: در حال حاضر این کارخانه‌ها تغییرات مختلفی را در عملکرد خود ایجاد کرده‌اند برای نمونه یکی از آن‌ها جلو نشتی‌های ناشی از تولیدات خود به طبیعت را تا حد زیادی گرفته است و همچنین برای خنک کردن کوره‌هایش به جای آب از آمونیاک استفاده می‌کند.

نژادفروری با بیان اینکه هردو این کارخانه‌ها باید برای بهبود وضعیت زیست محیطی تلاش کنند تا کار به نتیجه برسد؛ گفت: در گذشته شکایات بسیاری از طرف مردم در این رابطه داشتیم، اما اکنون چند ماهی است که با بهبود وضعیت هیچ شکایتی در این زمینه به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام/