مهندس عرب نژاد اعلام کرد فرایند این استیضاح قانونی نیست

شهردار زرند: در صورت موافقت فرمانداری با این استیضاح هم شهردار حق اعتراض داشته و در جلسه شورای حل اختلاف استان با حضور استاندار محترم و دیگر اعضا موضاعات مورد اختلاف مطرح و مورد ارزیابی قرار می گیرد تا رای نهایی صادر شود.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی شهرداری زرند، در حاشیه جلسه معرفی مسئول واحد آتشنشانی، مهندس عرب نژاد فرایند استیضاح خود توسط اعضای محترم شورای اسلامی شهر را غیر قانونی دانست.

 

 

 یدالله عرب نژاد شهردار سابق زرند

مهندس یدالله عرب نژاد با استناد به ماده ۷۳ قانون وظایف و اختیارات شورا ها گفت: چنانچه تعدادی از اعضای شورای شهر به عملکرد شهرداری اعتراض داشته باشند، ابتدا توسط رئیس شورا موارد به صورت روشن به شهردار تذکر شفاهی داده میشود، در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سوال مطرح و رئیس شورا سوال را کتبا به شهردار اطلاع می دهد و حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز پس از ابلاغ شورا، شهردار موظف به حضور در جلسه شورا و پاسخ به سوال می باشد و چنانچه شهردار از حضور در جلسه استنکاف ورزد و یا پاسخ وی قانع کننده نباشد، طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح مطرح و ارائه می شود. فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین می شود حداکثر ۱۰ روز می باشد. حال اعضای محترم شورای اسلامی شهر زرند بدون ابلاغ و پس از گذشت ۶۰ روز اقدام به استیضاح نموده که مغایرت با قانون ماده ۷۳ دارد.

 

 

وی تصریح کرد: در صورت موافقت فرمانداری با این استیضاح هم شهردار حق اعتراض داشته و در جلسه شورای حل اختلاف استان با حضور استاندار محترم و دیگر اعضا موضاعات مورد اختلاف مطرح و مورد ارزیابی قرار می گیرد تا رای نهایی صادر شود.

 

 

انتهای پیام/