بغض آسمان کوهبنان هم شکست!

در دومین روز از ماه اسفند بغض آسمان شهرستان کوهبنان پس از ماه ها انتظار و گستردن سفره دعا و نیایش همچنین تضرع بندگان مخلص به درگاه حضرت احدیت ترکید و صدای پای باران در کوچه و پس کوچه های کوهبنان به گوش رسید.

در دومین روز از ماه اسفند بغض آسمان شهرستان کوهبنان پس از ماه ها انتظار و گستردن سفره دعا و نیایش همچنین تضرع بندگان مخلص به درگاه حضرت احدیت ترکید و صدای پای باران در کوچه و پس کوچه های کوهبنان به گوش رسید.

        

rain_hf_wallpaper
به گزارش صدای زرند، بارش باران و رحمتی الهی در حالی که طراوتی خاصی به طبیعت و جان خسته زمین بخشید شور و شوق وصف ناپذیری در بین مردم این خطه بوجود آورد و زمینه شادمانی کشاورزان و دامداران کوهبنانی را رقم زد لذا مردم به پاس این نعمت الهی با حضور در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه سجده شکر به جا آوردند و با اقامه دو رکعت نماز شکر سر تعظیم به درگاه الهی خم کردند.

        

بارش باران در شهر کوهبنان باعث آب گرفتگی بسیاری از معابر، پیاده روها و خیابان ها شده است و به گفته یاسر محسنی  شهردار کوهبنان از ابتدای صبح امروز تمامی پرسنل شهرداری به همراه تجهیزات خودرویی در حال خدمت رسانی و رفع مشکلات موجود در شهر کوهبنان هستند و با هدایت آب های روان به سمت رودخانه ها  و زمین های کشاورزی درصد رفع مشکلات موجود هستند.

        

سید مجتبی هاشمی فرماندار کوهبنان در همین راستا در گفتگو با خبرنگار شهرستان بیان داشت: از سحرگاه امروز در حالی که بزودی زمستان عزم سفر کرده و نسیم بهاران با وزش خود چهره طبیعت را نوازش می دهد باران رحمت الهی آغاز شد و با چک چک قطرات خود صفا و طراوتی خاصی را خلق نمود.

        

وی ادامه داد: با توجه به شدت باران و همراه بودن با باد شدید ستاد بحران شهرستان بصورت آماده باش کامل درآمد و تمامی دستگاه ها تجهیزات موتوری خود را مجهز نمودند تا در صورت نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز ارائه گردد.

        

فرماندار کوهبنان تصریح نمود شدت باران به حدی است که بسیاری از جویبارها و برخی از رودخانه ها در مناطق کوهستانی جاری شده اند و قطرات باران بر تن خسته زمین دست نواش را می کشد و موجی از شادمانی در بین مردم خصوصا کشاورزان و دامداران بوجود آورده است.

        

وی ابراز داشت: چندین اکیپ از نیروهای امدادی اداره راه و شهرسازی و جوانان داوطلب هلال احمر به سمت روستاها و مناطق صعب العبور شهرستان اعزام شدند و بنده نیز به اتفاق اکیپ مورد نظر به منطقه پشتکوئیه رفتیم تا ضمن بازگشایی راه های روستایی به گرفتاران در باران و سیل کمک نماییم.

        

مهندس هاشمی تاکید نمود: با توجه به نامساعد بودن وضعیت جوی همچنین کوهستانی بودن شهرستان و وجود راه های ارتباطی کوهستانی همراه با شیب تند و پیچ های خطرناک جا دارد شهروندان کوهبنانی از سفرهای غیر ضرور خوداری نمایند و در صورت اضطرار ضمن کنترل بخاری وسیله نقلیه خود لباس گرم، زنجیر چرخ ومقداری خوراکی و…به همراه داشته باشند.

        

وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از جاده های ارتباطی شهرستان از مسیر کوهستانی است احتمال ریزش کوه و مسدود شدن جادها ی ارتباطی دور از انتظار نیست لذا جا دارد که رانندگان در مسیرهای ارتباطی با دقت بیشترو سرعت کمتری رانندگی کنند تا دچار حادثه نشوند.

        

فرماندار کوهبنان در پایان یاداور شد: شهروندان کوهبنانی و مسافرین عبوری در صورت برخورد با هر گونه مشکل و جویا شدن وضعیت راه های ارتباطی مراتب را با شماره تلفن ۳۳۴۹۴۵۳۲ ستاد بحران شهرستان در میان بگذارند.

        

نامجو کوهبنانی – خبرنگار شهرستان کوهبنان