زنده‌یاد احمد جعفری از شخصیت‌های تأثیرگذار انقلاب در زرند است

سید احمد جعفری که در سال ۱۳۱۳ در روستای جور شهرستان کوهبنان به‌دنیا آمده بود در سن ۷۷ سالگی پس از عمری تلاش و مجاهدت صادقانه صبح‌گاه روز پنجم اسفند ۹۰ درگذشت و در جوار قبور مطهر شهدا به‌خاک سپرده شد.

امام جمعه موقت کرمان گفت: زنده‌یاد احمد جعفری از شخصیت‌های تأثیرگذار انقلاب در زرند است.

 

Salkard-Jafari

 

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام مهدی عربپور عصر امروز در آیین بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال مرحوم حجت‌الاسلام سید ‌احمد جعفری مؤسس حوزه علمیه جعفریه و امام جمعه فقید زرند‌ در محل سقاخانه ابوالفضل (ع) اظهار داشت: علما همواره در تاریخ مدافع حقیقی ارزش‌های ناب دینی و پناهگاه‌هایی برای اقشار مختلف مردم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده‌اند.

 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره  حجت‌الاسلام سید احمد جعفری با اشاره به احادیث و روایات به نقش عالمان دینی در پاسداری از اسلام ناب اشاره کرد و بیان داشت: علما همواره تلاش کرده‌اند، مردم را بر سر سفره معنوی اهل بیت (ع) بنشانند و آنها را از این رهگذر متنعم سازند.

 
امام جمعه موقت کرمان در ادامه به شخصیت علمی و اخلاقی استاد جعفری پرداخت و افزود: این عالم برجسته که کرسی استادی را در حوزه علمیه زرند بر عهده داشت یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار انقلاب اسلامی در منطقه محسوب می‌شد.

 
عربپور ادامه داد: حجت‌الاسلام سید احمد جعفری با توجه به اینکه از دو چشم نابینا بود، اما درب خانه‌اش به روی همگان باز بود و این شخصیت بزرگوار از بالاترین و عالی‌ترین دانش‌ها بهره‌مند بود که همان دانش قرآن است.

 
وی گفت: آن عالم  وارسته مجاهدی خستگی‌ناپذیر در مسیر اسلام و انقلاب اسلامی بود و عمر خود را در راه مکتب نجات‌بخش اسلام و اهل‌بیت (ع) گذراند و در منبرهای سیاسی و دلنشین خود نقش به‌سزایی در هدایت مردم در  پیروزی انقلاب اسلامی و کارنامه درخشان مردم این خطه داشت.

 
عربپور با اشاره به نقش مرحوم جعفری در برگزاری آیین باشکوه نماز جمعه در زرند عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سفر به شهرستان زرند فرمودند «من مردم زرند را به حضور پرشور در نماز جمعه می‌شناسم».

 
 وی گفت: روان‌شاد حجت‌الاسلام سید ‌احمد جعفری با تلاش، جدیت، عشق و علاقه به اهل بیت (ع) و روحانیت، حوزه علمیه جعفریه و حجت را در زرند بنا نهاد که از آغاز با برنامه مشخص به جذب و تربیت جوانان و طلاب علاقه‌مند پرداخت و با این کار تحولی بنیادی در شهر ایجاد شد.

 
به گزارش صدای زرند، سید احمد جعفری که در سال ۱۳۱۳ در روستای جور شهرستان کوهبنان به‌دنیا آمده بود در سن ۷۷ سالگی  پس از عمری تلاش و مجاهدت صادقانه صبح‌گاه روز پنجم اسفند ۹۰ درگذشت و در جوار قبور مطهر شهدا به‌خاک سپرده شد.

 
وی از روحانیون برجسته استان کرمان و موسس حوزه علمیه جعفریه و حجت زرند و برادر آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان است.

 
مرحوم جعفری علاوه بر پایه‌ریزی حوزه علمیه زرند، دروس حوزوی را نیز تدریس می کرد، وی مفسر قرآن کریم و در بسیاری علوم صاحب‌نظر بود.

 
وی به‌مدت سه سال یعنی از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۲ به عنوان امام جمعه زرند ایفای مسئولیت کرد، همچنین حوزه علمیه زرند را به نام حوزه جعفریه راه‌اندازی و اداره کرد و هم‌اکنون بسیاری از علاقه‌مندان علوم اسلامی در این حوزه مشغول به‌تحصیل هستند.

 
از عمده فعالیت‌های امام جمعه فقید زرند در سال‌های اخیر می‌توان به تدریس در حوزه علمیه زرند، جلسات منظم هفتگی تفسیر قرآن، تفسیر نهج‌البلاغه، تدریس اخلاق اسلامی و سخنرانی در مجالس مذهبی اشاره کرد.

 
انتهای پیام/