نجات سه نفر در برف و کولاک روستای ترکستان

تیم امداد و نجات پایگاه دشتخاک پس از دریافت گزارشات لازم با همراهی یکنفر راهنما و آشنا با منطقه به سمت روستا مورد نظر حرکت نمودند. ولی متاسفانه به دلیل کولاک شدید و عمق زیاد برف امکان ادامه مسیر با خودروی امدادی وجود نداشته و امدادگران ناگزیر مابقی مسیر را پیاده به راه خود ادامه دادند.

چهارشنبه ۶ اسفند ماه ساعت ۱۷:۲۰ دقیقه عصر طی تماس تلفنی با پایگاه امداد دشتخاک خبر عدم تماس و گرفتاری ۴ روزه ۳ نفر در روستای تراکستان از توابع دهستان حتکن در ۴۲ کیلومتری پایگاه امداد و ۲۸ کیلومتری شهرستان زرند در برف و کولاک شدید گزارش شد.

 

صدای زرند: تیم امداد و نجات پایگاه دشتخاک پس از دریافت گزارشات لازم با همراهی یکنفر راهنما و آشنا با منطقه به سمت روستا مورد نظر حرکت نمودند. ولی متاسفانه به دلیل کولاک شدید و عمق زیاد برف امکان ادامه مسیر با خودروی امدادی وجود نداشته و امدادگران ناگزیر مابقی مسیر را پیاده به راه خود ادامه دادند.

 

خوشبختانه در طول مسیر توانستند با مشاهده شواهد و نور چراغ دستی افراد گرفتار شده را یافته و به آمبولانس انتقال دهند. سپس با درخواست و اعزام  یک اکیپ کمکی از مرکز شهرستان به محل با تلاش فراوان توانستند خودروی امدادی را رهاسازی و در ساعت ۵:۱۰ دقیقه بامداد هر سه نفر را در سلامتی کامل به مرکز شهر انتقال دهند.

 

خاطرنشان می کنیم که ارتفاع برف در مناطق و محورهای ارتباطی این روستا ۳۰ سانتیمتر و در ارتفاعات این منطقه بیش از ۶۰ سانتی متر می باشد. 

 
انتهای پیام/