نخستین سمپوزیوم رویکردهای فرهنگی در زرند برگزار شد

نخستین سمپوزیوم رویکردهای فرهنگی (ایرانی، اسلامی) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار شد.

سمپوزیوم رویکردهای فرهنگی(ایرانی،اسلامی) به ارزیابی مداخله ی روانشناختی با حضور اساتید، دانشجویان، پژوهشگران حوزه روانشناختی کشور طی دو روز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار شد.

 

Azad-Zaran (3)

 

به گزارش صدای زرند، رییس دانشگاه آزاد اسلامی زرند در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم گفت: خوشحالیم این عنوان با استقبال اساتید و دانشجویان حوزه روانشناسی واقع شد و امیدواریم با این نشست علمی زمینه تقویت روانشناسی فرهنگی در کنار سایر موضوعات فراهم آید.

 

دکتر کاظم نعمت الله زاده ماهانی اظهار کرد: امروزه روان شناسی فرهنگی برای پرکردن شکاف موجود در روان شناسی و کاربردی کردن یافته های مربوط به ارزیابی و مداخله روانشناختی، بیش از پیش توجه به خود جلب کرده و این باور ایجاد شده است که متن های فرهنگی مختلف نیازمند ارزیابی ها و مداخله روان شناختی هستند که متناسب با متن فرهنگی خودشان باشد.

 
رییس نظام روان شناسی استان کرمان ابراز امیدواری کرد که نظریه پردازان و پژوهشگران توجه جدی به تاثیر فرهنگ در شکل دادن به انگیزش، شناخت، رفتار و افکار داشته باشند و نقش و تاثیر متن فرهنگی را نادیده نگیرند.

 

Azad-Zaran (1)

 
حجت‌الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و سخنران ویژه این سمپوزیوم گفت: خوشحالم که دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص پرداختن به این موضوع پیش قدم شده و امیدوارم همه کمک کنند تا به نتایج مطلوب و مورد نظر دست یابیم.

 
آذربایجانی افزود: علوم انسانی مبتنی بر پیش فرض هایی است که شناخت تاثیر انواع فرهنگ ها موجب بالندگی در علم می شود. انسان شناسی روانشناختی در حوزه فرهنگ در مطالعه شخصیت های هر جامعه ای توجه به ساختار های درونی می کند و در قالب شخصیت های خاص هر جامعه ای به آموزش شخصیت پایه در آن جامعه به صورت ناخودآگاه و یا آگاهانه می پردازد و تربیت اجتماعی را مورد توجه قرار می دهد.

 
استاد حوزه و دانشگاه، مکاتب فلسفی و اجتماعی، ملاحظات روان شناختی، تفاوت هنجارها و ارزش ها در مباحث فردی و خانوادگی، آسیب شناسی و انواع اختلالات، تفاوت ارزش های مجاور و مشاور و پیوست فرهنگی را از انواع تاثیر فرهنگ در روان شناسی دانست.

 

Azad-Zaran (5)

 
معاون فرماندار زرند هم در حاشیه برگزاری این سمپوزیوم با قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی و برگزار کنندگان گفت: شهرستان زرند با توجه به وضعیت خاص صنعتی و تنوع فرهنگی شهروندانش نیاز مبرمی به همکاری با دانشگاه و مجموعه های مدیریتی و اداری آن احساس می شود که امیدواریم این تعامل کمافی السابق ادامه داشته باشد.

 
علی صادق زاده اظهار کرد: شناخت آسیب های اجتماعی و پیداکردن راهکارهای مناسب برای یک زندگی سالم یکی از دغدغه های مدیران اجرایی شهرستان است که امیدوارم با شناختی که از ظرفیت و توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی داریم بتوانیم از این توانمندی ها استفاده بهتری ببریم.

 
به گزارش صدای زرند، روز دوم این برنامه علمی با کارگاه های آموزشی الگوی تنظیم رغبت بر اساس آموزه های دینی و تاثیر آن در سلامت روان، بازسازی دینی: رویکردی روان شناختی به مفهوم توبه، الگوی مداخله درمانی وسواس اجباری در فرهنگ ایرانی – اسلامی توسط آقایان: حمزه عبدی، محمدتقی تبیک و رامین تبرایی همراه بود و گواهینامه پایان دوره آموزشی نیز برای شرکت کنندگان صادر شد.

 

Azad-Zaran (2)

 

انتهای پیام/