حجاب نشانه فرهنگ،تمدن و استقلال بانوان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند صبح امروز در دیدار با هیئت امنای جامعه القرآن کریم شهرستان،حجاب را نشانه عفت،تمدن و استقلال بانوان عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند صبح امروز در دیدار با هیئت امنای جامعه القرآن کریم شهرستان،حجاب را نشانه عفت،تمدن و استقلال بانوان عنوان کرد.

 

 

soltani66321213_df3546

 

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام اکبر سلطانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند بیان داشت:واقع آن است که قرآن عنصر جنسیت را در حقیقت انسانی دخیل نمی داند و بسیاری از خطاب های قرآنی متوجه حقیقت انسانی اند.

 
حجت‌الاسلام اکبر سلطانی افزود:اما فلسفه وجودی زن در قرآن برای رسیدن به تکامل همه جانبه است.

 
حجت‌الاسلام سلطانی اظهارداشت:عبادت و پرستش، سرمایه عزت و آزادگی هر انسانی محسوب می‌گردد، ولی حکمت خلقت زن در ارتباط با مرد، ایجاد سکون و آرامش است.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند خاطرنشان کرد:رعایت حجاب و فرهنگ آن باعث می‌شود که عواطف و محبت خانوادگی افزایش یابد.

 
اکبر سلطانی در تاکید اهمیت حجاب و پوشش ابراز داشت:دین مقدس اسلام در مقام چاره اندیشی، از یک طرف پوشیدن مواضع زینت و مراکز جذاب اندام را بر زن واجب کرده و از جانب دیگر، نگاه های آلوده به صورت و دست های او را حرام دانسته است. تا چه رسد به مواضع زینت و مراکزی که اگر انسان با نیت پاک هم نگاه کند، جایز نخواهد بود.

 
سلطانی در ادامه اظهار داشت:از این رو پوشش همواره با حرمت نگاه به مواضع زینت زن توأم می باشد، زیرا این مسئله، مقدمه استحکام بنیان خانواده و باعث پیدایش نسل پاک و مطمئن می‌شود.

 
ایشان اضافه کرد: آری، حجاب یعنی مبارزه با مظاهر فساد و بی بند و باری، و ستیز با فرهنگ برهنگی و بی عفتی.

 
وی در پایان گفت:این پوشش، نشانه فرهنگ،تمدن و استقلال بانوان است، نه مایه عقب ماندگی و ارتجاع. خوش بختانه برخی از متفکران غربی بدین حقیقت دست یافته اند که حجاب ارزش زن را افزون می‌کند.

 

انتهای پیام/