تاملی کوتاه بر برگزاری نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان

مشاور هنرستان کاردانش علویه مطهرآباد زرند گفت : حرفه و فن یکی از ارکان مهم رشد و توسعه می باشد،چون دانستن فن یا حرفه، باعث ایجاد اشتغال ، بالا رفتن تولید ناخالص ملی و سرانه ملی وپس انداز و سرمایه گذاری بیشتر و سر انجام استقلال اقتصادی که منشاء استقلال سیاسی است می شود.

در قالب ۳۰ غرفه نمایشگاه هفته مشاغل در زرند برپا شد.

 

 

Mashaghel-Zarand_ (1)


به گزارش صدای زرند، به مناسبت هفته معرفی مشاغل، نمایشگاهی از توانمندی های دانش آموزان هنرستان های فنی و کاردانش و ادارات میراث فرهنگی ، صنایع دستی ، شرکت های ذوب آهن ، واگن سازی ، قطران و مجتمع سنگ آهن جلال آباد به همراه نمایشگاه سنگ های تزیینی زرند به همت اداره آموزش و پرورش در محل نماز خانه هنرستان طالقانی زرند بمنظور آشنا نمودن دانش آموزان سال اول متوسطه دوره دوم با رشته های تحصیلی و مشاغل مورد نیاز شهرستان دایر گردیده است.

 

 

زهرا السادات امیری مشاور هنرستان کاردانش علویه مطهرآباد زرند در گفتگو با خبرنگار صدای زرند اعلام داشت: حرفه و فن یکی از ارکان مهم رشد و توسعه می باشد، چون دانستن فن یا حرفه، باعث ایجاد اشتغال ، بالا رفتن تولید ناخالص ملی و سرانه ملی و پس انداز و سرمایه گذاری بیشتر و سر انجام استقلال اقتصادی که منشاء استقلال سیاسی است می شود و باعث از بین رفتن  فقراز جامعه و رونق گرفتن ارزشها و جلوگیری از ازدیاد انواع بزهکاری ها و ناهنجاری ها وتشکیل خانواده و جامعه ای سالم خواهد شد.

 

 

وی با توجه به نقش رشته های کار دانش در فراگیری مهارت و ایجاد اشتغال از مسئولان خواست با تحقیق و تامل بیشتر در مورد تناسب رشته های کاردانش با ضوابط و شرایط منطقه و تحقیق در مورد اشتغال هنرجویان فارغ التحصیل و نیز تناسب شغل آنها با رشته تحصیلی نسبت به ایجاد بستر لازم جهت کارآفرینی اقدام کنند ، چراکه کارآفرینی یک مهارت عمومی است که تقریبا تمام افراد جامعه در طول زندگی چند زمانی را با خود جهت انتخاب شغل چه به صورت کاریابی و چه به صورت کارآفرینی کلنجار می روند و فکر خود را مشغول به انتخاب شغل می کنند و میتوان گفت کارآفرینی یک مهارت ذاتی و یک هنر است که با آموزش صحیح می توان آن را شکوفا کرد.

 

 

 
خانم امیری افزود: کارآفرینی امروزه آنقدر اهمیت پیدا کرده است که حتی برخی ازدانشگاههای کشور نیز اقدام به تشکیل نهاد کارآفرینی نموده اند. اما اینکه آموزش و پرورش سالها قبل از آموزش عالی به این نکته پی برده و آن را اجرا کرده ، نشان از جلو تر بودن آموزش و پرورش از آموزش عالی از نظر زمانی در اجرای این مقوله دارد.

 

 

وی در پایان ابراز امیدواری نمودند با تشکیل اینگونه نمایشگاه ها بصورت مستمر بتوانیم اهداف کاردانش را تحقق بخشیم.

 

 

Mashaghel-Zarand_ (4)

 

 

سیدرضا حسینی مسئول برگزاری نمایشگاه هفته مشاغل در زرند در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هدف از برگزاری نمایشگاه هفته مشاغل آشنا کردن دانش‌آموزان سال اول متوسطه دوره دوم با رشته‌های تحصیلی و مشاغل مورد نیاز این شهرستان است.

 

 
وی خاطرنشان کرد: همچنین انتخاب رشته تحصیلی با توجه به آینده شغلی و نیاز بازار کار و تعدیل‌ دانش‌آموزان در رشته‌های نظری و سوق دادن آنها به سوی رشته‌های فنی و کار و دانش از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

 

 
وی افزود: در این نمایشگاه رشته‌های فنی و حرفه‌ای، کار و دانش هنرستان‌های زرند، مدارس نظری و استثنایی، صنایع دستی، شرکت ذوب آهن، شرکت واگن‌سازی، شرکت قطران، مجتمع سنگ آهن جلال‌آباد و سنگ‌های تزیینی آثار خود را در قالب ۳۰ غرفه و بیش از ۲ هزار اثر به نمایش گذاشته‌اند.

 

 
حسینی بیان داشت: این نمایشگاه هر روز از ساعت ۸ تا ۱۲ پذیرای دانش‌آموزان، همکاران و عموم همشهریان است و نمایشگاه یاد شده با همکاری فرمانداری، فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و میراث فرهنگی دایر شده است.

 

 

Mashaghel-Zarand_ (2)

Mashaghel-Zarand_ (3)

Mashaghel-Zarand_ (5)

انتهای پیام/

خبرنگار: اکبر ابراهیمی