مشکلات شهروندان زرندی در نبود جانشین پزشک قانونی

نبود جانشین پزشک قانونی در شهرستان زرند مشکلاتی را برای مراجعان پزشک قانونی به وجود آورده است.

نبود جانشین پزشک قانونی در شهرستان زرند مشکلاتی را برای مراجعان پزشک قانونی به وجود آورده است.

 

pEZESHK

 

به گزارش صدای زرند، نبود جانشین پزشک قانونی در شهرستان زرند مشکلاتی را برای مراجعان پزشک قانونی به ویژه روستائیان به وجود آورده است.

 
علی صادق‌زاده معاون فرماندار زرند در این زمینه گفت: اخیرا در این راستا جلسه‌ای در دادگستری زرند با حضور مسئولان قضایی و مدیرکل پزشک قانونی استان برگزار شد و طرح دادپزشک مطرح و مجوز لازم برای جانشین پزشک قانونی صادر شده است، امیدواریم هر چه زودتر این معضل بر طرف شود.

 
یکی از کارکنان بیمارستان امام علی (ع) زرند نیز گفت: من که یک کارگر ساده هستم وقتی می‌خواهم به مرخصی بروم، حتما باید جانشین برای خودم تعیین کنم، اما تعجب می‌کنم پزشک قانونی به ‌راحتی مرخصی می‌رود و در زمانی که وی نیست اگر فردی فوت کند با هزاران گرفتاری روبه‌رو می‌شود، می‌طلبد مسئولان برای رضای خدا اقدامی اساسی انجام بدهند.

 
یکی دیگر از شهروندان زرندی گفت: مدتی قبل این مشکل برای خانواده یکی از جوانان منطقه یزدان‌آباد هم که فوت شده بود به وجود آمد.

 
دهیار روستای خیر‌آباد زرند در این زمینه اظهار داشت: یکی از ساکنان روستای خیر‌آباد بر اثر حادثه رانندگی در بیمارستان تامین اجتماعی زرند جان خود را از دست داد و زمانی که بستگان وی اقدام به تحویل جسد برای تدفین کردند به علت نبود پزشک قانونی در شهر به این خانواده عنوان شده، جسد را باید به پزشک قانونی مرکز استان در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری زرند انتقال دهید و این انتقال ۴۵ میلیون ریال هزینه برای شما دارد.

 
رسول نخعی افزود: با توجه به اینکه آن مرحوم از محرومان روستا بود، تامین چنین هزینه‌ای بسیار مشکل بود و همچنین بارها به علت نبود پزشک قانونی مشکلاتی برای مردم به وجود آمده است ضرورت دارد در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

 
نخعی افزود: شخصا برای صدور جواز دفن یکی از اهالی روستا با پورحبیبی پزشک قانونی زرند تماس گرفتم و وی گفت من در رفسنجان کلاس دارم و مرخصی هستم و زمانی گفتم مشکل است که میت را به کرمان انتقال دهیم گفت مراجعه به فرمانداری کنید.

 
به گفته وی نهایتا جسد را برای صدور جواز دفن به کرمان انتقال و با هزاران مشکل توانستند جواز دفن دریافت کنند.

 
دهیار این روستا عنوان کرد: مگر می‌شود به مردم اعلام کنیم پزشک ‌قانونی مثلا فلان روز مرخصی است و هیچ‌کس فوت نکند.

 
انتهای پیام/