تصویب ۲۰ طرح در مثلث توسعه اقتصادی کوهبنان

فرماندار کوهبنان گفت: در سال جاری در مثلث توسعه این شهرستان، ۲۰ طرح و تفاهمنامه با بخش خصوصی منعقد و تصویب شده است.

سید‌مجتبی هاشمی فرماندار کوهبنانبه گزارش صدای زرند، سیدمجتبی هاشمی صبح امروز در جلسه شورای اداری و کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان از تلاش ویژه مدیران ادارات و نهادهای دولتی در پیگیری پروژه‌ها و رفع مشکلات مردم همراه با تکریم ارباب‌رجوع تقدیر و اظهار داشت: در آخرین روزهای سال ۹۳ انتظار چندین ساله مردم کوهبنان محقق و جاده ارتباطی کوهبنان در مرحله مناقصه قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در سال جاری در مثلث توسعه شهرستان، ۲۰ طرح و تفاهمنامه با بخش خصوصی منعقد شده که با برنامه‌ریزی و پیگیری، این طرح‌ها سال آینده به نتیجه می‌رسد.

 

هاشمی عنوان کرد: از طرفی با اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان از ماده ۱۸۰ و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات نوسازی مدارس، احداث استخر سرپوشیده کوهبنان در مرحله مناقصه و انجام عملیات اجرایی قرار گرفت.

 

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: با وجود مجتمع دامپروری که تقریباً بیشتر امکانات و زیرساخت‌های آن از جمله برق، خیابان‌کشی، جدول‌گذاری و ساخت مخزن آب آن به پایان رسیده، به‌زودی مشکل آب این مجتمع برطرف می‌شود.

 

وی عنوان کرد: با احداث سد جور در گذشته زمین‌های پایین‌دست این سد تسطیح، قطعه‌بندی و لوله‌کشی شد و با بهره جستن از آب سد جور چندین سال کشاورزی در این منطقه رونق خاصی داشت که به‌دلیل کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های چندین سال اخیر کشاورزی در این منطقه انجام نشد، اما با همکاری جهاد کشاورزی و اعضای شرکت تعاونی سد جور در آینده نزدیک مشکل آب این مزرعه کشاورزی نیز رفع می‌شود.

 

هاشمی بیان کرد: زمین‌های شهرک صنعتی کوهبنان با برخورداری از اکثر زیرساخت‌ها نظیر برق شهری، تلفن، خیابان‌کشی، جدول‌گذاری و آسفالت خیابان‌ها آماده واگذاری است که با توجه ویژه استاندار به‌زودی مشکل آب این شهرک نیز برطرف می‌شود.

 

وی از آغاز عملیات اکتشاف و استخراج معدن هشونی غربی خبر داد و افزود: با اخذ مجوز بهره‌برداری دائمی بیش از ۳۰۰ کارگر و کارمند در این معدن مشغول به فعالیت می‌شوند که این خود در کاهش بیکاری شهرستان و پویایی اقتصاد منطقه اثرگذار است.

 

فرماندار کوهبنان عنوان کرد: تمام امکانات برای استقبال از میهمانان نوروزی و مسافران علی‌بن موسی‌الرضا (ع) که از مسیر کوهبنان قصد تشرف به مشهد مقدس را دارند فراهم شده و در همین راستا موزه مردم‌شناسی شهرستان فردا به صورت رسمی در حمام قدیمی و تاریخی چماه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

 

 

انتهای پیام/